Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

    Even de situatie uitleggen:

    Auto: Honda CR-V, 2.2 diesel, bwjr 2007
    Doet vooral korte afstanden. (rond de kerk), en weinig autosnelweg.

    We krijgen heel veel melding: 'roetfilter vol'
    Kan daar iets aan gedaan worden ? (is het bijvoorbeeld mogelijk om die roetfilter weg te halen, of te vervangen door 'n minder gevoelig exemplaar ?)

    Dank

  • #2
    beste dat ge kunt doen is verkopen.
    dergelijke wagens zijn niet gemaakt om rond de kerk te rijden. wellicht dan nog aan de snelheid van een oud wijf met een looprek.

    enige wat je kan doen is alle 14 dagen eens het kot gaan opentrekken gedurende een half uur. keertje autostrade meepikken en zo

    als er een versie zonder roetfilter bestaat is dat ook een optie, maar wel een enorm dure

    Comment


    • #3
      allez, ik zal mijn woorden maar intrekken van hier zijn nog geen probs geweest met roetfilter

      wel opmerkelijk dat het 2 keer op een jap is op het forum, de probs

      Comment


      • #4
        Jappen en diesel is geen combinatie hé

        Nee,een diesel rond de kerk is niet ok hé,best wel eens bekijken evt met de dealer wat er moet gebeuren. Bij sommige merken moet je nu eens goed gaan doorduwen,andere hebben een kunstmatige regeneratie nodig en nog andere zelfs complete vervanging.

        Greets
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

        Comment


        • #5
          Bij de meeste merken kan je via het diagnose apparaat een geforceerde regeneratie uitvoeren.

          Al lukt deze soms niet als de roetfilter al te vol is... dan moet deze dus vervangen worden, wat een dure grap is.

          Rond de kerk (/lage snelheden/toerental), en dan een diesel kopen, dan nog met roetfilter, dat gaat er bij mij echt niet in... daar sta je dan met je goedkope tankbeurten en elk jaar problemen met je EGR en/of roetfilter.

          Oplossingen:

          Geregeld eens goed doortrekken in toeren met die wagen, goed warmrijden en eens wat autostrade doen.

          Of een benzine kopen... of een diesel zonder roetfilter, al blijft een benzine de betere keuze als ik zo jou verhaal lees.

          Comment


          • #6
            Hallo,

            Hoe lang moet ik dan eens over de autostrade vliegen ?
            Hoe hoog in de toeren mag ik gaan ? Paar seconden rond de 4000 ?
            Zijn er eigenlijk al mensen geweest die problemen hadden met de roetfilters van Peugeot ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
              Bij de meeste merken kan je via het diagnose apparaat een geforceerde regeneratie uitvoeren.

              Al lukt deze soms niet als de roetfilter al te vol is... dan moet deze dus vervangen worden, wat een dure grap is.

              Rond de kerk (/lage snelheden/toerental), en dan een diesel kopen, dan nog met roetfilter, dat gaat er bij mij echt niet in... daar sta je dan met je goedkope tankbeurten en elk jaar problemen met je EGR en/of roetfilter.

              Oplossingen:

              Geregeld eens goed doortrekken in toeren met die wagen, goed warmrijden en eens wat autostrade doen.

              Of een benzine kopen... of een diesel zonder roetfilter, al blijft een benzine de betere keuze als ik zo jou verhaal lees.
              Bedankt voor de info.
              Gewoon ter informatie. (wat kost een nieuwe roetfilter ?)

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door jangeel Bekijk Berichten
                Hallo,

                Hoe lang moet ik dan eens over de autostrade vliegen ?
                Hoe hoog in de toeren mag ik gaan ? Paar seconden rond de 4000 ?
                Zijn er eigenlijk al mensen geweest die problemen hadden met de roetfilters van Peugeot ?
                ik rijd met peugeot en nog geen problemen mee gehad

                bij die van peugeot is het het beste dat je 10 minuten rijdt aan 4000 rpm
                daarna is de filter brandschoon
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Ik weet dat sommige (chip)tuning bedrijven zo'n dieselpartikelfilter kunnen verwijderen, ze claimen dat de auto dan ook veel beter zal rijden en minder verbruikt. Maar hou je vast, dat kost al rap 1000 euro en meer. Daarbovenop lijkt me de kans groot dat ze bij de autokeuring lastig gaan doen.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
                    Bedankt voor de info.
                    Gewoon ter informatie. (wat kost een nieuwe roetfilter ?)
                    Goh dat varriert enorm van wagen tot wagen, merk tot merk, ...

                    heb er pas eentje op een espace besteld op het werk en dat was iets van een 1400€ denk ik...

                    Comment


                    • #11
                      tsja, nog meer zones 30, 50 enz..en files creeren aan ronde punten en wegstroken versmallen, vluchtheuvels en er zullen nog veel roetfilters verstopt geraken.
                      allemaal heel goed voor het milieu dadde

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichten
                        tsja, nog meer zones 30, 50 enz..en files creeren aan ronde punten en wegstroken versmallen, vluchtheuvels en er zullen nog veel roetfilters verstopt geraken.
                        allemaal heel goed voor het milieu dadde

                        Dat + verbeterde technieken om zuiniger te rijden...

                        Als ik sommige 70km/U zie rijden in 6de versnelling... niet moeilijk dat alles dan verstopt geraakt en dat de motor nooit warm wordt, dat is praktisch rondrijden op stationair toerental.

                        4 versnellingen en vol doorgassen zoals vroeger, veeeeel beter

                        Comment


                        • #13
                          ja eigenlijk crimineel hoe die zogenaamde "groene jongens" ons milieu naar de kloten doen gaan en degenen die milieuvriendelijk rijden (met hun Range Rovers, Bentleys ed) dan nog een geweten zouden willen schoppen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                            Dat + verbeterde technieken om zuiniger te rijden...

                            Als ik sommige 70km/U zie rijden in 6de versnelling... niet moeilijk dat alles dan verstopt geraakt en dat de motor nooit warm wordt, dat is praktisch rondrijden op stationair toerental.

                            4 versnellingen en vol doorgassen zoals vroeger, veeeeel beter
                            hmmm, ik rijd toch ook dikwijls op cruise control 70km/h in 6de. Zolang de snelheid stabiel moet blijven draait de motor mooi soepel... zelfs aan 1250 rpm
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #15
                              bestel dan al maar een nieuwe EGR klep...

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                                Bij de meeste merken kan je via het diagnose apparaat een geforceerde regeneratie uitvoeren.
                                dat helpt niet aangezien de wagen zelf regenereerd. dat wordt enkel gedaan indien de wagen dit niet uit zichzelf doet en nie meer trekt.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bjorn devilder Bekijk Berichten
                                  bestel dan al maar een nieuwe EGR klep...
                                  105.000 km ondertussen en counting

                                  ik zeg dan ook niet dat ik altijd zo rijd. Als ik niet anders kan dan die snelheid aan te houden, dan liever zo zuinig mogelijk...
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                    dat helpt niet aangezien de wagen zelf regenereerd. dat wordt enkel gedaan indien de wagen dit niet uit zichzelf doet en nie meer trekt.
                                    Dat weet ik, maar dit is wel het probleem dat zich hier voort doet...

                                    Als de gewone generatie niet werkt, dan moet je proberen een geforceerde generatie te doen, lukt dit niet, moet het spel vervangen worden.

                                    @flappy: mooi soepel wel, maar de roet blijft zich wel ophopen en je motor zal nooit echt warm/heet worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      olietemperatuur staat mooi waar die moet staan, alsook de watertemperatuur en dit is dus ,opnieuw, enkel als ik niet anders kan dan zo te rijden
                                      Feit dat ik vandaag nog een lichte 160km/h gedaan heb zal het teveel aan roet wel opgelost hebben . De mijne is dan ook nog NOOIT in geforceerde regeneratie gegaan wat bij peugeot dus automatisch gebeurd als de filter vol zit: heel de boel wordt kunstmatig warmgestookt om de uitlaatgassen zo heet mogelijk te krijgen en de eolis zijn werk te laten doen.
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • #20
                                        Het Peugeot roetfilter systeem dat onder andere ook in Volvo gebruik wordt vindt ik vrij betrouwbaar en vrij van storingen. Natuurlijk kom je al eens een probleem tegen maar zeker niet om hangst van te krijgen.
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                        Comment

                                        Working...
                                        X