Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
    Even de situatie uitleggen:

    Auto: Honda CR-V, 2.2 diesel, bwjr 2007
    Doet vooral korte afstanden. (rond de kerk), en weinig autosnelweg.

    We krijgen heel veel melding: 'roetfilter vol'
    Kan daar iets aan gedaan worden ? (is het bijvoorbeeld mogelijk om die roetfilter weg te halen, of te vervangen door 'n minder gevoelig exemplaar ?)

    Dank
    Als hij warm is, meer toeren maken, niet te snel schakelen in het optrekken.
    Probeer is met total of v-power te tanken.

    Comment


    • #22
      1-De roetfilter moet +/- elke 500 km geregenereed worden. Doe je nu alleen maar korte afstanden dan komt de wagen nauwelijks op bedrijfstemperatuur, hierdoor zal de roetfilter die in de uitlaat (of er net voor)zit een te lage temperatuur bereiken om de regeneratie te kunnen opstarten. Het gevolg is dat de roetfilter verstopt geraakt. Dus af en toe eens een langer stukje op een autosnelweg rijden is een remedie.

      2-De nieuwste dieseltechniek met roetfilter,katalysator, EGR-klep enz...dat is zo'n technisch vernuft, dat je beter met de nieuwste software in je wagen rondrijdt, maar ook dat je het beste v/h beste gebruikt die er momenteel te krijgen is aan smeer- en brandstoffen.
      Ik tank steeds V-power diesel, gebruik de beste motorolie die er momenteel te krijgen is voor dieselwagens met roetpartilkelfilter nml. Shell helix Ultra Extra 5W30 ...die enige olie die de ACEA waarde C2 en C3 in één en 't zelfde produkt bevat (tot voor kort een unicum) en om de 10 tankbeurten doe ik een Bardahl additief(1072) bij de diesel...Als je al deze maatregelen neemt zal je roetfilter minder kans krijgen om dicht te slibben met allerlei vervuilende asresten. 't roet kan het regeneratieprogramma wegbranden, maar de asresten die in de van mindere kwaliteit diesel en vooral goedkope motorolieën zitten niet.

      3-Wat kan jij nu doen: Je roetfilter moet niet steeds vervangen worden hoor (dure zaak)...er is een firma die deze professioneel weer proper maakt voor de ronde som van 300,00 €
      Last edited by ; 30/10/2009, 06:13.

      Comment


      • #23
        Bij mijn zafira 1.7 cdti heb ik sinds kort het volgende voor.
        Hij regenereerd elke 200 km maar voor 5 minuten.
        Morgen gaat hij binnen voor nazicht.

        Ik doe elke dag 24 km waarvan 20 op de autostrade. Hij heeft dus kans om warm genoeg te worden.
        De mechaniekers denken dat het een sensor defect is omdat hij al stopt na 5 minuten.
        Mijn lampje is nog nooit aangegaan.
        Morgen zullen ze een geforceerde verbranding doen om alle waarden te kunnen nakijken.

        Die emissienormen zijn voor geen kloten goed.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door fredoo Bekijk Berichten
          Even de situatie uitleggen:

          Auto: Honda CR-V, 2.2 diesel, bwjr 2007
          Doet vooral korte afstanden. (rond de kerk), en weinig autosnelweg.

          We krijgen heel veel melding: 'roetfilter vol'
          Kan daar iets aan gedaan worden ? (is het bijvoorbeeld mogelijk om die roetfilter weg te halen, of te vervangen door 'n minder gevoelig exemplaar ?)

          Dank
          Oorspronkelijk geplaatst door jangeel Bekijk Berichten
          Hallo,

          Hoe lang moet ik dan eens over de autostrade vliegen ?
          Hoe hoog in de toeren mag ik gaan ? Paar seconden rond de 4000 ?
          Zijn er eigenlijk al mensen geweest die problemen hadden met de roetfilters van Peugeot ?
          Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
          Ik weet dat sommige (chip)tuning bedrijven zo'n dieselpartikelfilter kunnen verwijderen, ze claimen dat de auto dan ook veel beter zal rijden en minder verbruikt. Maar hou je vast, dat kost al rap 1000 euro en meer. Daarbovenop lijkt me de kans groot dat ze bij de autokeuring lastig gaan doen.

          Komt er dus ook van. Ze moeten tegenwoordig ook allemaal een diesel hebben

          Sorry, maar als ik zulk een dingen lees, dan heb ik geen medelijden met het slachtoffer.

          De Belg blijft maar koppig volharden dat die maar cent aan de pomp hem goedkoper gaan uitkomen terwijl ze compleet voorbij gaat aan de aankoopprijs, de onderhoudskost en de ambras die ge nadien met al dat dieselgerommel krijgt.

          Diesels zijn voor vrachtwagens en echte veelrijders. Niet om 20000km per jaar te rijden.


          Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
          Bij mijn zafira 1.7 cdti heb ik sinds kort het volgende voor.
          Hij regenereerd elke 200 km maar voor 5 minuten.
          Morgen gaat hij binnen voor nazicht.

          Ik doe elke dag 24 km waarvan 20 op de autostrade. Hij heeft dus kans om warm genoeg te worden.
          De mechaniekers denken dat het een sensor defect is omdat hij al stopt na 5 minuten.
          Mijn lampje is nog nooit aangegaan.
          Morgen zullen ze een geforceerde verbranding doen om alle waarden te kunnen nakijken.

          Die emissienormen zijn voor geen kloten goed.
          Dus jij rijdt nog geen 9000km per jaar en je kocht een diesel ?

          Q.E.D.
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #25
            Ben te snel geweest. Ik doe 24 km enkel per dag voor de job.
            Das dus ongeveer 50 per werkdag.
            In de weekends doen we langere trips.
            Ik doe ongeveer 15000 per jaar.

            het probleem is dat als je een benzine naderhand wil verkopen je hem bijna moet weggeven.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
              Ben te snel geweest. Ik doe 24 km enkel per dag voor de job.
              Das dus ongeveer 50 per werkdag.
              In de weekends doen we langere trips.
              Ik doe ongeveer 15000 per jaar.

              het probleem is dat als je een benzine naderhand wil verkopen je hem bijna moet weggeven.
              Ik geloof dat ik alle excuses wel ken om op mazout te rijden.

              Na zoveel jaar heb je dan je meerprijs etc weerverdiend... en heb je als autoliefhebber niks aan je spaarcenten gehad behalve frustratie tot en met.

              Ik veronderstel dat de verkoper die u wijsmaakte dat CDTi het nieuwe M-power is, het probleem van die roetfilters niet vermeldde?
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #27
                ik rij gewoon graag met een diesel omdat je meer kracht onderin hebt.
                Maar dit is wel mijn eerste en laatste geweest met een dpf
                Ik neem aan dat jij anti diesel bent. Anders zou je niet met een evo rijden he.
                Ik ben stilletjes aan toch ook aan het denken om terug op benzine of lpg te rijden

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                  ik rij gewoon graag met een diesel omdat je meer kracht onderin hebt.
                  Nafte, turbo?

                  Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                  Maar dit is wel mijn eerste en laatste geweest met een dpf
                  Zal niet makkelijk te vinden zijn. Iveco heeft misschien nog een modelleke zonder.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                    ik rij gewoon graag met een diesel omdat je meer kracht onderin hebt.
                    me to vooral me die oude TDI rij ik graag.

                    ik verkies ook diesel boven een naftje ze. ofwel praktisch om de 2weke voor 60eur tanke of 45eur om de 3 weken. keuze is rap gemaakt ze. dan zou ik da "niet sportieve motor" er wel bij nemen voor da geld da wordt uitgespaard
                    BMW X5 45e

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

                      Diesels zijn voor vrachtwagens en echte veelrijders. Niet om 20000km per jaar te rijden.
                      ik denk wel dage het beter model per model bekijkt en ni zoals gij diesel moet meer dan 20.000km zijn anders zijde stom
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        ik denk wel dage het beter model per model bekijkt en ni zoals gij diesel moet meer dan 20.000km zijn anders zijde stom

                        Dat is mooi gezegd, se!



                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                          Nafte, turbo?



                          Zal niet makkelijk te vinden zijn. Iveco heeft misschien nog een modelleke zonder.
                          Bij Iveco zitten er ook al roetfilters in.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                            Bij Iveco zitten er ook al roetfilters in.
                            FAK! En nu ?!?!?

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              ik denk wel dage het beter model per model bekijkt en ni zoals gij diesel moet meer dan 20.000km zijn anders zijde stom
                              Daarom ook dat gij AMG als avatar hebt

                              1. Economisch is diesel niet steeds verantwoord en ik geef u op een blaadje dat 2/3 van de kachelaars in Belgie geen diesel nodig hebben.

                              2. Voor een autoliefhebber is het een regelrechte ramp om mee te rijden.

                              3. Ook al is het economisch zinnig om met uw diesel slechts 10000km per jaar te rijden, die dingen zijn er niet voor gemaakt (zie het topic...). En als uw roetfilter en andere rommel naar de maan zijn, dan kunt ge uw economische reden ook snel op uwen buik schrijven. Hoeveel is zo een filtersysteem?
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Daarom ook dat gij AMG als avatar hebt

                                1. Economisch is diesel niet steeds verantwoord en ik geef u op een blaadje dat 2/3 van de kachelaars in Belgie geen diesel nodig hebben.

                                2. Voor een autoliefhebber is het een regelrechte ramp om mee te rijden.

                                3. Ook al is het economisch zinnig om met uw diesel slechts 10000km per jaar te rijden, die dingen zijn er niet voor gemaakt (zie het topic...). En als uw roetfilter en andere rommel naar de maan zijn, dan kunt ge uw economische reden ook snel op uwen buik schrijven. Hoeveel is zo een filtersysteem?
                                ja drome mag altij he

                                1. ik geef u daar zeker geen ongelijk in, der zulle mensen zijn die er totaal genne nodig hebben die da toch pakke, maar 2/3 lijkt me redelijk veel.

                                2. hier op het autoforum zitten toch veel autoliefhebbers (ga ik toch van uit) die met een diesel rijden, en die er denkik niet over te klagen hebben

                                3. ja gebt gelijk
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  ja drome mag altij he

                                  1. ik geef u daar zeker geen ongelijk in, der zulle mensen zijn die er totaal genne nodig hebben die da toch pakke, maar 2/3 lijkt me redelijk veel.

                                  2. hier op het autoforum zitten toch veel autoliefhebbers (ga ik toch van uit) die met een diesel rijen

                                  3. ja gebt gelijk
                                  Ge zijt dat woord vergeten tussen aanhalingstekens te zetten.


                                  Iemand gTa en Odan onlangs nog gezien ?
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Daarom ook dat gij AMG als avatar hebt

                                    1. Economisch is diesel niet steeds verantwoord en ik geef u op een blaadje dat 2/3 van de kachelaars in Belgie geen diesel nodig hebben.

                                    2. Voor een autoliefhebber is het een regelrechte ramp om mee te rijden.

                                    3. Ook al is het economisch zinnig om met uw diesel slechts 10000km per jaar te rijden, die dingen zijn er niet voor gemaakt (zie het topic...). En als uw roetfilter en andere rommel naar de maan zijn, dan kunt ge uw economische reden ook snel op uwen buik schrijven. Hoeveel is zo een filtersysteem?

                                    ik zou ook liever met een rappe benzine rijden.
                                    maar heb daar niet de centen voor.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten

                                      Die emissienormen zijn voor geen kloten goed.
                                      Was jouw hok niet gechipt bij onze goede vriend Bruno?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                        Was jouw hok niet gechipt bij onze goede vriend Bruno?

                                        klopt
                                        morgen naar de dealer om dpf te laten nakijken. kan zijn dat het aan tuning ligt. maar kan ook zijn dat de temp meter verkeerde waarden aangeeft zei de dealer. Of de tegendruksensor
                                        Dit kunnen ze nakijken tijdens de geforceerde regeneratie.
                                        Eventueel zetten ze er een software update op.
                                        Indien niet mis met de filter zal Bruno moeten nakijken en misschien terug chippen na de update. Maar hij weet er al van en zal dit zonder morren doen.
                                        Enige nadeel is dat ik er nog moet geraken. Heb al zo weinig tijd.

                                        Comment


                                        • #40
                                          van welk bwj is uw zafira?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X