Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
    Sorry, maar als ik zulk een dingen lees, dan heb ik geen medelijden met het slachtoffer. De Belg blijft maar koppig volharden dat die maar cent aan de pomp hem goedkoper gaan uitkomen terwijl ze compleet voorbij gaat aan de aankoopprijs, de onderhoudskost en de ambras die ge nadien met al dat dieselgerommel krijgt.
    Zijn of haar foute keuze is geen reden om ze vierkant uit te lachen eh... niet iedereen is evenveel met auto's bezig als wij en vooral zoals jij.

    't Is variabel (heb dat helaas niet in de hand), maar ik doe tegenwoordig ook maar 15.000km per jaar. En mocht ik opnieuw voor de keuze staan, no way dat ik een 3.2V6 (te slap) of 4.2V8 (veel te duur voor wat het is) zou verkiezen boven m'n goeie ouwe dieselstoof.

    Comment


    • #42
      ik ook logic
      tenzij je héél hoog gaat

      gaat er nix boven diesel
      en ik had nog met geeneen diesel zever, behalve een seat ibi 1700 fiat diesel, koppaking erdoor, omdat ik die had uitegeleend aan een bmw 730i eigenaar wiens kar in panne stond vanwege de gasinstallatie

      Comment


      • #43
        ik verkies ook mijn vorige ibiza tdi tegen over mijn huidige ibiza naft.
        prestaties spreke in het voordeel van tdi en het verbruik zeker (4.5 - 5 ltr gem) me dezelfde of zelfs heverige rijstijl
        da gekletter neem ik er wel gerust bij
        BMW X5 45e

        Comment


        • #44
          kwa elitairheid kan benzine ondertussen wel tellen

          willens nillens blijven vasthouden tegen alle regels in

          (ben openlijk trots op mijn zesser)

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
            FAK! En nu ?!?!?
            Er rest nog 1 mogelijkheid: AIXAM!

            Comment


            • #46
              Hij is van 2008 augustus
              Vandaag hebben ze met de computer een geforceerd verbandingsproces gedaan.
              Hij zat maar voor 65 procent vol
              nu kijken of hij het weer na 200 km doet
              indien ja dan vervangen ze de egr klep omdat die misschien blijft openstaan.
              Ik zou dan de eerste zijn met de nieuwe 1.7 cdti met defecte klep.
              We gaan eerst alle mechanische mogelijkheden toepassen alvorens de tuning te verwijten
              Last edited by ; 12/03/2010, 20:47.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                allez, ik zal mijn woorden maar intrekken van hier zijn nog geen probs geweest met roetfilter

                wel opmerkelijk dat het 2 keer op een jap is op het forum, de probs
                Wel een hele late reactie, maar om even op je vraag van enkele weken terug te antwoorden: Heb het bij ons in de garage eens nagevraagd.
                De laatste 10 jaar is er welgeteld 1 geval geweest van een verstopte roetfilter. Was een Duitse toerist op doorreis

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                  Hij is van 2008 augustus
                  Vandaag hebben ze met de computer een geforceerd verbandingsproces gedaan.
                  Hij zat maar voor 65 procent vol
                  nu kijken of hij het weer na 200 km doet
                  indien ja dan vervangen ze de egr klep omdat die misschien blijft openstaan.
                  Ik zou dan de eerste zijn met de nieuwe 1.7 cdti met defecte klep.
                  We gaan eerst alle mechanische mogelijkheden toepassen alvorens de tuning te verwijten
                  Vriend van mij heeft ook een lease Zafira 1.7, ook al heel veel miserie gehad op dat gebied. Daar hebben ze uiteindelijk een nieuwe roetfilter opgestoken na vanalles anders te vervangen. Nu is het ok.
                  Die letzten Worte ...
                  ... eines Diesel-Fahrers:
                  "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                  W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                  W201 BENZIN

                  Comment


                  • #49
                    Iemand eigenlijk een idee of mijn wagen een roetfilter bezit al dan niet? heb daar geen flauw idee van?

                    Het betreft een 2006 1.7 CDTI motor met 100 pk ( niet de 110 pk versie dus)

                    Comment


                    • #50
                      in 2006 was een roetfilter een optie, in tegenstelling tot de ons omringende landen werd dat in belgie niet gekocht, in de en nl is dat een statussymbool

                      dus ik denk nee

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                        Komt er dus ook van. Ze moeten tegenwoordig ook allemaal een diesel hebben

                        Sorry, maar als ik zulk een dingen lees, dan heb ik geen medelijden met het slachtoffer.

                        De Belg blijft maar koppig volharden dat die maar cent aan de pomp hem goedkoper gaan uitkomen terwijl ze compleet voorbij gaat aan de aankoopprijs, de onderhoudskost en de ambras die ge nadien met al dat dieselgerommel krijgt.

                        Diesels zijn voor vrachtwagens en echte veelrijders. Niet om 20000km per jaar te rijden.
                        collega petrolhead

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          in 2006 was een roetfilter een optie, in tegenstelling tot de ons omringende landen werd dat in belgie niet gekocht, in de en nl is dat een statussymbool

                          dus ik denk nee
                          op de factuur staat er toch niks vermeld dus ik twijfelde nu..

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                            beste dat ge kunt doen is verkopen.
                            dergelijke wagens zijn niet gemaakt om rond de kerk te rijden. wellicht dan nog aan de snelheid van een oud wijf met een looprek.

                            enige wat je kan doen is alle 14 dagen eens het kot gaan opentrekken gedurende een half uur. keertje autostrade meepikken en zo

                            als er een versie zonder roetfilter bestaat is dat ook een optie, maar wel een enorm dure
                            Graag een beetje respect voor de oudere medemens. Mijn schoonmoeder , 73 jaar , loopt tijdelijk ook met een looprek. Ik vind het schandalig dat u dergelijke mensen als een 'oud wijf' betiteld.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Zijn of haar foute keuze is geen reden om ze vierkant uit te lachen eh... niet iedereen is evenveel met auto's bezig als wij en vooral zoals jij.

                              't Is variabel (heb dat helaas niet in de hand), maar ik doe tegenwoordig ook maar 15.000km per jaar. En mocht ik opnieuw voor de keuze staan, no way dat ik een 3.2V6 (te slap) of 4.2V8 (veel te duur voor wat het is) zou verkiezen boven m'n goeie ouwe dieselstoof.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              kwa elitairheid kan benzine ondertussen wel tellen

                              willens nillens blijven vasthouden tegen alle regels in

                              (ben openlijk trots op mijn zesser)
                              Interessant.

                              Wel vierkant tegengesteld aan de huidige hype in Belgie EN op dit forum waar diesels de hemel worden ingeprezen als waren het de autos waar men in het aards paradijs mee rondrijdt terwijl benzinerijders worden gestigmatiseerd.
                              Koop je een dikke benzine, dan wil je uiteraard opscheppen en ieder die een gezonde benzine familiewagen koopt wordt als een unterling behandeld.

                              Gelukkig zijn er nog mensen als bobo die min of meer hun gezond verstand gebruiken om de azijnpissers en druiveneters als tegengewicht te dienen.
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Daarom ook dat gij AMG als avatar hebt

                                1. Economisch is diesel niet steeds verantwoord en ik geef u op een blaadje dat 2/3 van de kachelaars in Belgie geen diesel nodig hebben.

                                2. Voor een autoliefhebber is het een regelrechte ramp om mee te rijden.

                                3. Ook al is het economisch zinnig om met uw diesel slechts 10000km per jaar te rijden, die dingen zijn er niet voor gemaakt (zie het topic...). En als uw roetfilter en andere rommel naar de maan zijn, dan kunt ge uw economische reden ook snel op uwen buik schrijven. Hoeveel is zo een filtersysteem?
                                1. volledig akkoord .

                                2. Flauwekul he man , dieselmotoren zijn zalig om mee te rijden tegenwoordig ,veel koppel bij lage toerentallen is echt handig ! Ik wil niet anders meer

                                3. volledig akkoord .

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                                  2. Flauwekul he man , dieselmotoren zijn zalig om mee te rijden tegenwoordig ,veel koppel bij lage toerentallen is echt handig ! Ik wil niet anders meer
                                  Mogen we weten welke vergelijking je specifiek trekt?

                                  Mijn grote kritiek met diesels is het schrijnend gebrek aan elasticiteit. Je geeft met zo een 2.0 gas, het trekt even bruusk... en je moet weer schakelen. "Aan het gas hangen" en "volgzaam" zijn termen die totaal niet meer bestaan in deze wereld van kleine, overblazen diesels.
                                  Hou een goeie benzine in de juiste versnelling en je kan tot 6500-7500 toeren doortrekken.
                                  Het probleem van 99% van de bestuurders is dat ze met geen benzine kunnen rijden.

                                  Ons ma hare vorige vent vond zijn VW TDi 'nerveuzer' dan haar E280... De lamzak probeerde er dan ook in zesde aan 1200o/m te rijden.

                                  De enige 4-poter diesel die tegenwoordig min of meer een aangenaam en volgzaam is, is de diesel die in de Kia Cee'd ligt. Gelukkig nog aan een vijfbak gekoppeld zodat je wat toerentalgebied hebt ipv je tij te spenderen met in de soep te roeren.
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                    collega petrolhead
                                    Ssshhht. Dergelijke uitspraken mag je niet maken buiten onze ondergrondse culbmeets !
                                    Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                      Mogen we weten welke vergelijking je specifiek trekt?

                                      Mijn grote kritiek met diesels is het schrijnend gebrek aan elasticiteit. Je geeft met zo een 2.0 gas, het trekt even bruusk... en je moet weer schakelen. "Aan het gas hangen" en "volgzaam" zijn termen die totaal niet meer bestaan in deze wereld van kleine, overblazen diesels.
                                      Hou een goeie benzine in de juiste versnelling en je kan tot 6500-7500 toeren doortrekken.
                                      Het probleem van 99% van de bestuurders is dat ze met geen benzine kunnen rijden.

                                      Ons ma hare vorige vent vond zijn VW TDi 'nerveuzer' dan haar E280... De lamzak probeerde er dan ook in zesde aan 1200o/m te rijden.

                                      De enige 4-poter diesel die tegenwoordig min of meer een aangenaam en volgzaam is, is de diesel die in de Kia Cee'd ligt. Gelukkig nog aan een vijfbak gekoppeld zodat je wat toerentalgebied hebt ipv je tij te spenderen met in de soep te roeren.
                                      Ik rijd met een 5 cylinder 2.4 JTD Alfa 166 , ik heb al enkele keren met een 1.9 JTD gereden en vind dat ook niet slecht rijden.
                                      Ik heb voordien 2x een Lancia Delta 1.9 TD gehad en dat was niet hetzelfde natuurlijk, maar ondanks amper 90pk was dat een zalig motorke waar menig Golf TDIrijder ferm van verschoot !
                                      Voordien heb ik altijd met benzinemotoren gereden, eerder sportieve auto's zoals Mini's ,Toyota Corolla TE71 GT,R5 GT TURBO, Mazda 626 GT , mijn laatste benzineauto was een Honda Accord 2.2 EXI.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                        Ssshhht. Dergelijke uitspraken mag je niet maken buiten onze ondergrondse culbmeets !

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
                                          2. Flauwekul he man , dieselmotoren zijn zalig om mee te rijden tegenwoordig ,veel koppel bij lage toerentallen is echt handig ! Ik wil niet anders meer
                                          tijdje niet meer gerageerd op zo'n dingen maar nu lag ik toch toe van het lachen.

                                          Voor bompa-modaal is koppel op lage toeren ok. Maar wtf maakt mij koppel in een toerentalgebied waar een motor niets te zoeken heeft nu uit. Als gij dat zalig noemt om mee te rijden dan heb je nog nooit met een echte auto gereden

                                          soit ontoppic: wat had ge nu gedacht met een dieselfilter op een kar van 10k km per jaar. Ik verwacht dat we binnen dit en 2 jaar honderden van deze toppics gaan zien nu dat de roetfilter op bijna alle nieuw verkochte diesels zit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X