Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • roetfilter

    Weet er iemand of ik mijn roetfilter kan verwijderen rij met een honda diesel 2.2
    zouden er problemen met keuring ziijn

    Comment


    • volgens Bruno van shiftech mag die verwijderd worden bij auto's van voor 2009

      Comment


      • ik wens je veel plezier om die electronica afgeregeld te krijgen als je die filter verwijderd

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
          hij ziet er meer uit gelijk een beatle dan met zo'n vleesklak. (compleet met bakkebaarden en al)
          zal al blij zijn als ik de gezegende leeftijd van 63 berijk, jonkie of niet
          Ook nog den tijd van de flower power meegemaakt en zo zie ik. 't Was toen toch plezanter hoor (vind ik toch). Maar ja, andere tijden andere zeden zullen we maar zeggen.

          Comment


          • Net terug van de dealer.
            Ze hebben er de originele software terug opgezet om te kijken of hij het dan nog doet.
            Tevens hebben ze er ineens de laatste update bijgezet (versie 6). Deze was er 2 weken geleden nog niet. die update gaat over de egr klep.

            De egr klep is eraf gehaald en volledig gekuist. Ze zag serieus zwart van de aangeklopte roet. Maar ze sloot nog wel perfect af.
            Dus dat kan de oorzaak niet zijn.

            even afwachten nu.
            Anders worden de sensoren vervangen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Quo Vadis Bekijk Berichten
              Vanaf 01-2011 wordt in Europa de roetfilter algemeen verplicht op alle nieuwe dieselmotoren

              Als de Belg zijn koopgedrag niet aanpast zal +/- 60% problemen krijgen mijn zijn roetfilter. Ondertussen maken de garages ook extra winst via de verkoopprijs en via het onderhoud en vooral de herstellingen.

              Turbo’s, injectiepomp, brandstofpomp, egr-klep, wervelkleppen, roetfilters, koppeling met drukkingsgroep, startmotoren, dynamo’s, kosten veel meer dan bij een vergelijkbare benzine motor (en niet te vergeten vlugger vervanging van banden)

              De officiële verbruikcijfers bevoordelen bovendien, diesels, SUV’s en monovolumes. Deze cijfers worden namelijk bepaald op een rollenbank, bijgevolg wordt er geen rekening gehouden met het meergewicht van een diesel +/- 10% , nog met het extra gewicht en luchtweerstand van SUV of monovolume.

              Mensen, vergelijken hun oude benzine auto met een “moderne” diesel. Sommige automerken verkopen in België bovendien niet al hun benzine modellen (om extra winst te maken)

              Verkopers laten uitschijnen dat een diesel met een koppel van 320 Nm, t.o.v een benzine met 160 Nm, 2x beter optrekt. “Jan modaal” weet echter niet dat de totale versnellingsbak verhouding +/-45% groter is en het gewicht is +/- 10% meer. Bovendien is dit koppel slecht over +/- 1000 t/min beschikbaar. Bij een moderne benzinemotor (VVT en zonder turbo) is deze trekkracht over 4500 t/min beschikbaar

              Ook is de stijging van het verbruik bij airco en een moderne automatische versnellingbak en CVT (zelf met 5, 6 of 7 versnellingen) hoger bij een diesel dan bij een benzine. (ongeveer + 0.5lt en +1.25 lt voor diesel t.o.v. 0.25lt en +0.5lt bij een benzine) (gerobotiseerde versnellingsbak uiteraard niet)

              De regering dacht vroeger, het co2 probleem op te lossen door diesel te promoten.

              Tegen 01-2016 moet de accijns van diesel gelijk zijn aan benzine. Diesel wordt tegen dan dus duurder dan benzine. In de meeste andere landen wachtte men niet zolang… tot Europa dit verplicht

              In België kijkt men nu eenmaal niet verder dan de kerktoren. Als men 20.000 km/jaar rijd denkt 50% dat ze rijk worden, omdat ze met een diesel rijden…
              een tabel, in opdracht van het hollandse ministerie verkeer en water



              volgens die tabel, zijn alle extra verbruikers percentsgewijs hoger bij een benzine, als bij een diesel

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                een tabel, in opdracht van het hollandse ministerie verkeer en water



                volgens die tabel, zijn alle extra verbruikers percentsgewijs hoger bij een benzine, als bij een diesel


                met open ramen rijden, tegelijk de verwarming aanlaten en een beetje sportief bollen.... vandaar dat mijn verbruik soms eenzame hoogtes bereikt
                bmw 116d sportshatch

                Comment


                • Zo'n DPF blijkt geen goedkoop grapje te zijn. Ik heb een andere wagen gekocht en die blijkt ook een dpf te hebben maar ik maak me er niet echt zorgen over daar ik per week toch honderden km's autosnelweg doe.

                  Wel zwak dat sommige merken of zeg maar de volledige auto-industrie in zijn geheel geen afdoende oplossing kunnen vinden op het probleem met de DPF.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    een tabel, in opdracht van het hollandse ministerie verkeer en water



                    volgens die tabel, zijn alle extra verbruikers percentsgewijs hoger bij een benzine, als bij een diesel
                    De website heb ik inmiddels ook gevonden
                    http://www2.knnv.nl/groningen//versl...accesoires.pdf
                    Er moeten blijkbaar grote verschillen zijn tussen verschillende automerken /modellen/types

                    Mijn ervaring met airco en benzine motor is: meerverbruik op autosnelweg +0.2 L/100 km
                    (na 15 jaar met 3 verschilde auto's met (verschillende) automatic versnellingbak, (zelfde merk met 100 pk, 101 pk, 140pk)
                    Op korte ritten en in stadsverkeer is dit +/- + 0.4 L/100km

                    Buurman + collega met diesel + 1 L/100 km op autostrade

                    Her extra verbruik bij een diesel voor een automatic, wordt kleiner tov benzine bij nieuwere modellen (type automatic speelt nu een grotere rol)

                    Diesels schakelen wel best op 2200, want tussen 1800 t/men 2200 t/m is het rendement het beste
                    Ik vraag mij wel af hoeveel mensen dit doen, de meeste die ik ken schakelen pas tussen 3000 t/m en 3300 t/m, want anders moeten ze te veel schakelen... zeker in het stad. Met een diesel kan je zogenaamd schakkel-lui rijden (verkooppraatjes) Het enige echte stuk comfort (automaat) moeten de meeste niet hebben, tot ze er eens mee gereden hebben...
                    Bijgevoegde Bestanden

                    Comment


                    • -- www.shiftech.be --BMW Serie 1 120d 163hp (177hp downtuned for Belgium) - No DPF - Milltek Exhaust


                      hier hebben ze de dpf sotwarematig weggeschreven.
                      moet te doen zijn op elke wagen toch?


                      edit: juist mailtje van bruno gehad dat dit bij de opel zafira niet gaat.

                      Comment


                      • vind het vrij raar dat er altijd zo veel problemen gemeld worden over die roetfilters. Bij ons (Volvo) hebben bijna alle wagens een roetfilter en problemen zijn zeer minimaal te noemen hoor. Af en toe eens een druksensor of een gedwongen regeneratie moeten uitvoeren maar valt echt goed mee.

                        Succes met de jouwe....
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                          vind het vrij raar dat er altijd zo veel problemen gemeld worden over die roetfilters. Bij ons (Volvo) hebben bijna alle wagens een roetfilter en problemen zijn zeer minimaal te noemen hoor. Af en toe eens een druksensor of een gedwongen regeneratie moeten uitvoeren maar valt echt goed mee.

                          Succes met de jouwe....
                          nu gaan ze de sensors 1 voor 1 vervangen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            nu gaan ze de sensors 1 voor 1 vervangen
                            in een roetfilter zitten maar twee sensoren hoor,een temperatuursonde en een drukverschil sensor. Bij heel geavanceerde systemen zullen daar ook lambda (ja ja bij een diesel) sondes bij komen
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                            Comment


                            • ze gaan eerst de temp sensor vervangen
                              omdat de druksensor geen deel neemt aan het provec bij een zafira.
                              Dit is enkel zo bij vivaro en antara.
                              Bij mij zou de sensor een controleorgaan zijn.

                              Comment


                              • Volgens mij wordt de druksensor altijd gebruikt om het moment van regeratie te bepalen. Het is als de druk hoog wordt (bij Volvo ong 20hPa) dat er moet worden geregenereed. Het is nl zo hoe voller de filter is hoe hoger de verschildruk. Na regeneratie is dat ongeveer een 5hPa
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                  Volgens mij wordt de druksensor altijd gebruikt om het moment van regeratie te bepalen. Het is als de druk hoog wordt (bij Volvo ong 20hPa) dat er moet worden geregenereed. Het is nl zo hoe voller de filter is hoe hoger de verschildruk. Na regeneratie is dat ongeveer een 5hPa
                                  ik heb het gevraagd bij 2 opel garage en ze zeggen allebeid van niet.
                                  Het moment van regeneratie wordt bepaals door aantal paraemeters zoals.
                                  hoeveel km gereden
                                  rijgedrag
                                  hoeveel koude starts en zovoort

                                  Comment


                                  • is't dan zo dan als je brunol'd, die parameters niet meer ok worden doorgegeven ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      is't dan zo dan als je brunol'd, die parameters niet meer ok worden doorgegeven ?

                                      hoe bedoel je?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                                        Wat kan jij nu doen: Je roetfilter moet niet steeds vervangen worden hoor (dure zaak)...er is een firma die deze professioneel weer proper maakt voor de ronde som van 300,00 €
                                        http://www.buchli.nl/
                                        Ier zie, het antwoord stond op pagina 2... dus ge moet die partikelfilter niet vervangen voor 1400€
                                        En toch heb ik hier en daar iets bijgeleerd van de andere pagina's...

                                        Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                        Wie weet kijken ze toch verder dan hun neus lang is, weliswaar zonder het te beseffen.
                                        Trouwens, hoe vaak hebben diesels last van hun kleppen? En hoe vaak geven al die benzine v-tech, vanos, liftronic etc. en binnenkort multiair problemen??

                                        Diesel, benzine, benzine, diesel... tja, ik ken een motor die minder verslijt als je die méér gebruikt. Sterker nog, ze repareert zichzelf. En ze wordt krachtiger bij stevig gebruik. Werkt op heel veel soorten brandstoffen die ook nog lekker zijn ook.... oh ja, ze is gratis ook. Alleen nog een goed onderstel nodig...
                                        Last edited by Onehp; 20/04/2010, 18:54.
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • geef uw 300€ dan maar aan mij, kzalkik da wel eens "professioneel" reinigen.
                                          eens met de hogedrukreiniger in spuiten en dat ding is proper.
                                          veel mensen laten zich makkelijk int zak zetten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X