Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    een tabel, in opdracht van het hollandse ministerie verkeer en water

volgens die tabel, zijn alle extra verbruikers percentsgewijs hoger bij een benzine, als bij een diesel

mooi onderzoek, gebaseerd op een hoop bullshit en dus nutteloos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
      geef uw 300€ dan maar aan mij, kzalkik da wel eens "professioneel" reinigen.
      eens met de hogedrukreiniger in spuiten en dat ding is proper.
      veel mensen laten zich makkelijk int zak zetten.
      niet helemaal correct: je moet het restwater opvangen want dat is zwaar vervuilend en je moet de filter deftig drogen na reiniging
      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        niet helemaal correct: je moet het restwater opvangen want dat is zwaar vervuilend en je moet de filter deftig drogen na reiniging
        voor 300€ wil ik dat restwater gerust opvangen en eens met de haardroger in blazen. Zal er zelfs een plakkertje "profesional DPF dryer Made in korea " opplakken

Comment

• neem dan liever een verfstripper, da's warm genoeg en niet vergeten om langs de twee kanten uit te spuiten en ook te drogen. En terwijl ge toch bezig zijt, kunt ge in één keer de katalysator mee doorspuiten.
          www.peugeotforum.be

Comment

• Met het originele programma heeft hij het na 688 snelweg km´s gehad.
            En nadien met gemengd verkeer na 240 nog eens.

Ik kan nu dus voor alle duidelijkheid zeggen dat het niet aan de tuning van shiftech ligt.

Comment

• mijn smart doet het zo gemiddeld na 600 km gemengd rijden

als tenminste het 1000 toeren bij vrijloop draaien een regeneratie is

Comment

• ze beweren dat ze het gevonden hebben.
                de egr klep was defect (is vervangen°en een andere bypass klep die tussen de waterkoeling en de egr klep zit zit vast.
                Deze wordt volgende week vervangen
                Ik ben de eerste met een 1.7 cdti met defecte egr klep.

Comment

• welke DTC's zitten er eigenlijk in.
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• zaten er geen in
                    ze hebben met de actuator test gezien dat de auto bleef draaien als ze de egr klep volledig openden.
                    Hij moet normaal stilvallen dan.

Comment

• vraagje ?

kan het dat er toch nog visuele roet is bij auto's met roetfilter ??
                      of is dat er dan 1 waarbij de filter verwijdert is

Comment

• het kan want ik ken iemand met astra twintop die ook rookt. maar daaris iets anders stuk denk ik

ook is het mogelijk bij auto´s met een bosch computerom deze weg te schrijven en rechte buis te steken

Comment

• is het zwarte rook? Want meestal na regeneratie rookt een diesel wit...
                          www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            is het zwarte rook? Want meestal na regeneratie rookt een diesel wit...
                            heb ik nog niet gezien.
                            wit is anders ook slecht teken van de koppakking

Comment

• ik zag gewoon zwarte dieselrook, zoals een dpf-loze diesel

Comment

• dan is dit goed mogelijk dat hij verwijderd was.
                                Welk merk en type?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                  heb ik nog niet gezien.
                                  wit is anders ook slecht teken van de koppakking
                                  het is maar heel even

maar zwarte roet kan normaal gezien niet met een filter...
                                  www.peugeotforum.be

Comment

• nix tegen flappy zijn merk maar het was een peugeot 307

Comment

• oeioei waarom zou ik daar kwaad om zijn

niet alle 307's zijn met roetfilter uitgerust:

de 1.4 hdi al niet
                                      bij de 2.0 hdi: niet de 90 pk, wel de 110 pk
                                      voor de 1.6 hdi's moet ik het antwoord schuldig bijven, maar ik denk hetzelfde als bij de 2 liters
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• okay
                                        ik dacht dat elke 307 fap had, ben ik fout

Comment

• edit: blijkbaar heeft de 1.6 hdi 90 pk wel een fap
                                          www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                          X