Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • en ik wil er nog even aan toevoegen dat de kost naar mijn gevoel niet naar verhouding is met de belachelijke overnames die momenteel nog gegeven worden voor auto's... maar het is wel een pijnlijke kost. 3400 euro is héél véél geld, zeker net na een onderhoud met distributieriem van 900 euro.

    Comment


    • net daarom dat ge eens moet rondhoren
      er zijn firma's die enkel en alleen in roetfilters doen en ze ook vervangen
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • scannix green heeft hem al niet en wil hem reinigen voor 650 + btw vermeerderd met 45 euro plus btw = totaal 840.95 euro. En dan lees ik op dit forum dat succes niet altijd gegarandeerd is bij reinigen... zoals ze in Nederland zeggen : "Hier wordt ik niet vrolijk van!"

        Comment


        • supprimeer je filter

          Comment


          • Ik zou toch eens bij een tuner langsgaan en da spel er van tussen laten smijten....
            2008 Mercedes Viano
            2012 Citroen DS3

            Comment


            • Verleden week is mijn Caddy TDI afgekeurd geweest voor de roettest.
              2 jaar oud, PDF en amper 32 dkm.

              Zelfs na 4 pogingen bleef hij hangen op waarden tss 4 en 5.

              Vermits heel weinig volk ben ik wat gaan rondrijden en heb mij dan
              terug aangemeld voor de herkeuring.
              Bij de eerste poging was het al ok, 1,7.

              Waarschijnlijk was 'm in regeneratie toen de eerste roettest werd uitgevoerd.
              Toch allemaal rare toestanden als ge het mij vraagt...
              Last edited by taiko; 27/10/2012, 11:50.

              Comment


              • gisteren eens tien minuten (jongs da's lang als je niet wil gestoord worden door files of langzaamrijders) aan 3500 toeren gereden. Rijdt nu wel beter, maar wat moet ik voelen? hoe weet ik of het gelukt is?
                stel dat ik dat ding er tussenuit laat pleuren, krijg ik dan geen problemen op de keuring?

                Comment


                • neen, moderne turbodiesels blijven onder de limiet, tenzij er wat mis is met je motor

                  Comment


                  • weten jullie waar ik dat ding kan laten verwijderen en het alarmsignaal laten uitschakelen? Mijn motor is in topconditie... Eigenlijk is het tegen mijn principes , maar ik sta met mijn rug tegen de muur : op het ding moet nog een jaar leasing betaald worden, de overname die ik krijg is belachelijk voor een auto van drie jaar : 4000 euro, veel minder dan de afkoop van de leasing. Dus wegdoen kost mij ook al een hoop . Dus als het moet : weg met die filter dan!
                    Last edited by ; 27/10/2012, 20:34. Reden: toevoegingen

                    Comment


                    • trouwens oude gezonde turbodiesels blijven ook onder de limiet !

                      ik zit niet in de wereld van illigaliteit zoek zelf maar

                      Comment


                      • maar je raadt mij wel aan om "supprimeer je filter" lol (laughing out loud) gij zij ne goeje gij

                        Comment


                        • En voor je volgende maal naar de keuring moet eens goed doortrekken gedurende een paar kilometer, op autostrade tegen 120 in 4e of zo, zodat de uitlaat eens goed doorgeblazen wordt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door stevanom Bekijk Berichten
                            maar je raadt mij wel aan om "supprimeer je filter" lol (laughing out loud) gij zij ne goeje gij
                            als je roetfilter verwijderen goegelt

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              als je roetfilter verwijderen goegelt

                              http://dpf-delete.be/
                              ik had 'pagina's uit belgie' geselecteerd, kom ik toch bij een nl-firma...nuja, voor jou is nl ook niet ver

                              enige probleem, in een verdere toekomst, is dat ze bij de keuring via obd-poort zouden kunnen gaan zoeken naar evt chiptuning...maar das nog niet aan de orde

                              Comment


                              • Drie jaar geleden heeft m'n garagist voorgesteld om een middel van Tunap te injecteren via de uitlaatlijn. 't Was dat of de filter vervangen, regeneratie was niet meer mogelijk wegens te vol. Dat heeft toen wonderwel gewerkt, 40.000 km later (toen hij verkocht werd met 260.000 km op de teller) nog steeds geen problemen. Ze hebben het daarna nog bij enkele ander auto's gedaan (de mijne was de eerste die ze deden) en met succes. Als je je filter dus liever niet uitbouwt, zou ik eens bij uw garage informeren naar dat spul van Tunap.

                                Comment


                                • Als ik dat hier zo lees, ben ik toch blij dat onze auto geen roetfilter heeft. Nu ja, met dergelijke euvels had ik ook wel rekening gehouden bij de aankoop. Gisteren heb ik ook wel een keer een tijdje aan 3500 tpm gereden op de snelweg. Nadien zag ik geen zwarte roet meer in de achteruitkijkspiegel bij het optrekken.

                                  Comment


                                  • badankt voor alle tips jongens, even nadenken wat hier moet gebeuren, maar de volgende wordt toch wel een benzine. Naar mijn gevoel is de dieselmotor zo uitgeperst qua mogelijkheden dat er geen lange termijn betrouwbaarheid meer mogelijk is.

                                    Comment


                                    • Een additief om de roetfilter te reinigen werkt wanneer het een kwalitatief product is en indien goed gebruikt. Er moet immers absoluut een temperatuur van 400° in de roetfilter komen (600 à 700°C zonder additief.
                                      Maar de oorzaak van het verstoppen is grotendeels vervuilde injectoren die voor een slechte verstuiving, slechte verbranding met meer roet wat zich in de roetfilter, op de turbo en zelfs in het EGR-systeem en inlaatcollector zal afzetten. Dit laatste is erg belangrijk, want het zet een vicieuze cirkel in werking. Een vervuilde inlaatcollector zorgt voor een belemmerde luchttoevoer waardoor ook een slechtere verbranding tot stand komt, enz... Daarom heeft Xenum een additief dat niet enkel roetfilter (en turbo) reinigt, maar tevens zeer intensief de injectoren. Meer info vindt u hier: http://ymlp.com/zEo8aT

                                      Comment


                                      • klinkt goed... hoop dat het waar is. Zou dit in het geval van mijhn auto nog zin hebben? Het vreemde is dat sedert de diagnose reeds 500 km gereden is en dit zonder dat het alarm terug afging. écht extreem erg kan het dan toch nog niet zijn.
                                        Waar koop ik Xenum? Ik zal berichten over de resultaten achteraf :-)

                                        Comment


                                        • In Engeland zijn ze momenteel zeer te spreken over minerale 2takt olie met zo laag mogelijk zwavelgehalte bij de diesel te kappen om vervuilde injectoren e.d. tegen te gaan, naar het schijnt zouden na uitvoerige testen de dieselmotoren in het Duitse en Oostenrijkse leger dergelijke behandeling ondergaan. Ook BMW en Mercedes hebben dergelijke testen gedaan, met allerhande additieven, en kwamen ook tot de conclusie dat 2takt olie nog het beste resultaat gaf. Zo'n 300 ml per tank van rond de 50 liter.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X