Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roetfilter ... (snel verstopt) ? (regeneratie)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 69wim69 Bekijk Berichten
    Een 850km gereden met 2dehands s60, vandaag gedurebde een 16km rit was het ogenblikkelijk verbruik zo'n 7l, terwijl dit normaal in 5de versnelling en cruise control op 70km/hrond de 4 schommelt. Voor het einde van de rit was het weer normaal. Vermoedelijk heeft het roetfilter zich geregenereerd. Momenteel zijn ritten van zo'n 16km het maximum. Voor de rest heel veel korte ritten van 3km.

een regeneratie indicatie zou toch wel handig zijn.
    in deze periode is het woonwerk verkeer van 13 km te weinig. 3 ritten na mekaar begon de regeneratie (verdubbeld verbruik). Vandaag een 10 tal minuten verder gereden aan max 50km/h voor een stuk in 3de.Het verbruik viel plotseling terug dus vermoed ik de regeneratie gedaan was. Vanaf een 20km heb je geen problemen met roetfilter is de conclusie.

nu regenereerd deze om de 450km. In de zomer was het toch veel meer km.

Comment

• Hoe merk je dat bij een bmw 120d e87 , heb er nu 1000km mee gereden maar nog niets gemerkt, BC staat altijd op actueel verbruik, dus ik zou t moeten merken (hij heeft er één )
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Nu heb ik een vraag:

Elke motor verbruikt olie. Als nu een regeneratie begint, dan spuit de injector veel meer in om die diesel naar de roetfilter te brengen. Maar de diesel die wordt ingespoten gaat ook langs de cilinders zo naar de carter.

Dus eigenlijk wordt uw motor gesmeerd met diesel. Hoe in godsnaam kan zoiets goed zijn?

Comment

• Diesel is een olie en heeft smerende eigenschappen denk ik.

Comment

• zwavelarme diesel smeert niet zo goed, maar beter als benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
              Hoe merk je dat bij een bmw 120d e87 , heb er nu 1000km mee gereden maar nog niets gemerkt, BC staat altijd op actueel verbruik, dus ik zou t moeten merken (hij heeft er één )
              je spreekt in je eigen 120 draad over het ontbreken rook bij koude motor na injector cleaning
              ik ga ervan uit dat het geen condens is, want dat zou met cleaning maar straf zijn dat het dan weg is...

maar rook met een dpf-auto, nooit gezien en bmw leverde in 2005 niet standaard een dpf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                je spreekt in je eigen 120 draad over het ontbreken rook bij koude motor na injector cleaning
                ik ga ervan uit dat het geen condens is, want dat zou met cleaning maar straf zijn dat het dan weg is...

maar rook met een dpf-auto, nooit gezien en bmw leverde in 2005 niet standaard een dpf
                Heb de optielijst via chassisnr. opgezocht en hij staat erbij en heb een factuur van de vorige eigenaar, op 180.000km is de roetfilter vervangen (duur zaakske)
                Condens heb ik nog niet gezien, de garage vond de rook bij stationair "aanvaardbaar" nu is het (bijna) volledig weg door de cleaner en/of nieuwe carterontl. filter .
                Ik vond t ook vreemd, zou de roetfilter misschien leeg zijn gehaald?
                Zonder dat de eigenaar ervan wist. Hoe merk je dat?

Comment

• aan de rook en het niet regenereren

Comment

Heb de optielijst via chassisnr. opgezocht en hij staat erbij en heb een factuur van de vorige eigenaar, op 180.000km is de roetfilter vervangen (duur zaakske)
                    Condens heb ik nog niet gezien, de garage vond de rook bij stationair "aanvaardbaar" nu is het (bijna) volledig weg door de cleaner en/of nieuwe carterontl. filter .
                    Ik vond t ook vreemd, zou de roetfilter misschien leeg zijn gehaald?
                    Zonder dat de eigenaar ervan wist. Hoe merk je dat?
                    Roetfilter weghalen en een nieuwe op de factuur zetten, dat zou wel heel straf zijn!
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

aan de rook en het niet regenereren
                      Mmmm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Nu heb ik een vraag:

Elke motor verbruikt olie. Als nu een regeneratie begint, dan spuit de injector veel meer in om die diesel naar de roetfilter te brengen. Maar de diesel die wordt ingespoten gaat ook langs de cilinders zo naar de carter.

Dus eigenlijk wordt uw motor gesmeerd met diesel. Hoe in godsnaam kan zoiets goed zijn?
                        1. Diesel smeert ook, zeker als die gemegd is met olie.
                        2. het effect is klein (er komt maar heel weinig bij, en dat kan ook bij koud rijden gebeuren.)
                        3. Als je diesel verhit verdampt die, en gaat dan via carterontluching mee de inlaat in.
                        4. Bij sommige auto's wordt de diesel in de uitlaat direct gespoten, of wordt er met Adblue geregenereerd. Dus komt het niet eens in de cilinders.
                        5. Als dat een probleem zou zijn bij alle auto's met regeneratie, dan stond het forum toch vol zeker.

Ik ben er zelfs van overtuigd dat de fabrikanten ondertussen ook al methodes gevonden hebben om dit probleem aan te pakken, zodat je zelfs met korte ritjes geen problemen meer krijgt.

Comment

• Als het een tip mag zijn. Door ziekte doe ik veel minder kilometers dan vroeger. Ook problemen gehad, dan met een olieziftje in de carter. De roetfilter heb ik nog niet vervangen. Ik heb nu wel een benzine aangeschaft. Nog een mooie prijs gekregen voor mijn diesel, die mij toch maar problemen zou opgeleverd hebben.

Comment

zwavelarme diesel smeert niet zo goed, maar beter als benzine
                            Overal 10s diesel. Bij mij blijft de oliepeil altijd op hetzelfde niveau. Dus zal wel goed zijn zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              1. Diesel smeert ook, zeker als die gemegd is met olie.
                              2. het effect is klein (er komt maar heel weinig bij, en dat kan ook bij koud rijden gebeuren.)
                              3. Als je diesel verhit verdampt die, en gaat dan via carterontluching mee de inlaat in.
                              4. Bij sommige auto's wordt de diesel in de uitlaat direct gespoten, of wordt er met Adblue geregenereerd. Dus komt het niet eens in de cilinders.
                              5. Als dat een probleem zou zijn bij alle auto's met regeneratie, dan stond het forum toch vol zeker.

Ik ben er zelfs van overtuigd dat de fabrikanten ondertussen ook al methodes gevonden hebben om dit probleem aan te pakken, zodat je zelfs met korte ritjes geen problemen meer krijgt.
                              punt 1: olie die,wordt verdund door,diesel smeert bijlange niet,meer zo goed

punt 2: het effect is idd heel klein. Maar indien verstopte roetfilter zich aandient dan gaat er wel veel diesel geforceerd in het carter komen

Comment

• Als je merkt dat je oliepeil stijgt dan is je dpf verstopt.Deels toch.Je regeneratie,de teveel diesel wordt dan naar je carter gepusht.
                                Een softwarematige regeneratie of de dpf met ultrasoon cleanen kan nog een redding zijn.
                                Onze Audi C4 AAT daar kun je roetfilter nog opendoen.Fijne gaas voorin dat toch 1/2 verstopt was.Er zit nog geen regeneratie op.
                                Last edited by wielscheel; 31/10/2013, 22:16.
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Hoe merk je dat bij een bmw 120d e87 , heb er nu 1000km mee gereden maar nog niets gemerkt, BC staat altijd op actueel verbruik, dus ik zou t moeten merken (hij heeft er één )
                                  Volgens mij merk je dat gewoon niet. Ikzelf heb er nu al 14.000 km opzitten, en heb het nog nooit gemerkt wanneer hij regenereerde. En zo moet het ook zijn, er niets van merken

Comment

• Nu stelt ge me gerust , ik let al 1000km op de verbruiksmeter maar zie niets speciaals.
                                    Vanaf nu kan ik eindelijk terug op de weg letten

Comment

• ja,ik kan die roetfilter reviseren

Comment

• ik kan die reviseren zo"n roetfilter verbruik veel minder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                          Volgens mij merk je dat gewoon niet. Ikzelf heb er nu al 14.000 km opzitten, en heb het nog nooit gemerkt wanneer hij regenereerde. En zo moet het ook zijn, er niets van merken
                                          rookt de jouwe ook ?

Comment

Working...
                                          X