Wat me opvalt is, als je tijdens de regeneratiecyclus kan doorknallen, de cyclus minder lang duurt. Overlaatst merkte ik dat de motor wat ambetant deed (onregelmatig toerental) dus dan heb ik op mijn dagelijkse rit (55 km) de pees erop gelegd (met warme motor) en de dagen daarna ook af en toe doorgetrokken. In die week (+/ 1000 km) is de DPF 3x geregenereerd. Onregelmatig toerental is verdwenen.
Wat ook al een ander forumlid heeft opgemerkt, is dat de dealer m.i. meer uitleg mag geven over de DPF. Toen mijn wagen de eerste keer in mijn bezit regenereerde, dacht ik dat de motor om zeep was. Bleek het de roetfilter te zijn. Ik ken iemand die dezelfde wagen had en vroeg of zijn DPF veel regenereerde. Hij wist niet waarover ik het had en zei nog nooit iets te hebben gemerkt...
Wat ook al een ander forumlid heeft opgemerkt, is dat de dealer m.i. meer uitleg mag geven over de DPF. Toen mijn wagen de eerste keer in mijn bezit regenereerde, dacht ik dat de motor om zeep was. Bleek het de roetfilter te zijn. Ik ken iemand die dezelfde wagen had en vroeg of zijn DPF veel regenereerde. Hij wist niet waarover ik het had en zei nog nooit iets te hebben gemerkt...
Comment