Net eens (een deel) van dit topic doorlezen ; wel grappig om te lezen dat er nog altijd mensen zijn die minder dan 20000km per jaar rijden en denken dat een diesel voordeligst is ... Ik doe met de mijne rond de 25000 op een jaar en ik vond het persoonlijk al 'op het randje' om een diesel te kopen ... Nu, ik heb het wel gedaan (Ford Mondeo 1.8 TDCi) en ik ben er content van (met een verbruik van rond de 5 liter).
Mijn enigste raad kan zijn: wees niet bang om eens door te trekken als hij warm gereden is. Ik trek regelmatig eens door tot 5 à 6000 toeren, hij zal niet ontploffen, zenne! De fout die gemaakt wordt ligt ook deels bij de media, die iedereen wijsmaakt dat je zo vroeg mogelijk moet schakelen (!?!). Komaan zeg, zo maak je je eigen auto kapot (én het milieu)! Op de autostrade trek ik altijd door tot 130-140 in 4e, dan ga ik naar 5e en rij ik 120-125. Mijn auto heeft een 6e, maar die heb ik eigenlijk nog maar één keer gebruikt toen ik de topsnelheid van mijn auto eens wilde testen, maar ook op dezelfde manier, optrekken tot 150-160 in 5e en dan naar 6e tot aan ........
Anyway, rij je onder de 20.000km per jaar, KOOP EEN BENZINE!! Geloof me, je zal goedkoper af zijn op het einde ...
Mijn enigste raad kan zijn: wees niet bang om eens door te trekken als hij warm gereden is. Ik trek regelmatig eens door tot 5 à 6000 toeren, hij zal niet ontploffen, zenne! De fout die gemaakt wordt ligt ook deels bij de media, die iedereen wijsmaakt dat je zo vroeg mogelijk moet schakelen (!?!). Komaan zeg, zo maak je je eigen auto kapot (én het milieu)! Op de autostrade trek ik altijd door tot 130-140 in 4e, dan ga ik naar 5e en rij ik 120-125. Mijn auto heeft een 6e, maar die heb ik eigenlijk nog maar één keer gebruikt toen ik de topsnelheid van mijn auto eens wilde testen, maar ook op dezelfde manier, optrekken tot 150-160 in 5e en dan naar 6e tot aan ........
Anyway, rij je onder de 20.000km per jaar, KOOP EEN BENZINE!! Geloof me, je zal goedkoper af zijn op het einde ...
Comment