Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fiesta koud start probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik heb even het een en het ander opgezocht over dit type motor en heb in de haynes manual een foto gevonden zoals de laatste foto die ik heb geplaats. nu blijkt dat dit benzinepomp is.
    ik geraak er niet meer aan uit;
    ik denk dat ik ferm in de zak ben gezet.
    iemand ideeën?
    hoe kan ik het jaartal van de motor controleren? want ik heb zo een sterk vermoeden dat er een andere motor is ingeplaatst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crosser2007 Bekijk Berichten
      ik heb even het een en het ander opgezocht over dit type motor en heb in de haynes manual een foto gevonden zoals de laatste foto die ik heb geplaats. nu blijkt dat dit benzinepomp is.
      ik geraak er niet meer aan uit;
      ik denk dat ik ferm in de zak ben gezet.
      iemand ideeën?
      hoe kan ik het jaartal van de motor controleren? want ik heb zo een sterk vermoeden dat er een andere motor is ingeplaatst.
      Als ik de foto goed kan zien, zit er op geen enkel van de 3 buisjes een rubber slang. Ofwel draait uw auto dan op lucht, ofwel heeft de vorige eigenaar een elektrische brandstofpomp laten installeren. De mechanische met de drie buisjes zal dan geen functie meer hebben. Anders moet je de benzine-leiding eens volgen die toekomt bij het injectorhuis (waar de gasklep zit)

Comment

lijkt inderdaad op een mechanische brandstof-pomp. Die is dan overbodig aangezien jij over zoemen van de pomp hebt bij aanzetten van het contact. Wel raar geval die wagen van jouw

De sensor die jij vond is inderdaad de juiste, wat bedoel je met er komt niets op de meter. Hoe en wat heb je gemeten? Je kan 2 dingen meten die je iets kunnen vertellen. Je kan de sensor afkoppelen en over de aansluitpennen een weerstandsmeting doen van de sensor zelf. Je dan met de sensor aangesloten (en wagen op contact) proberen een spanningsmeting (in Volt) proberen uit te voeren over de pennen van de sensor (dit kan een geprul worden om dit kunnen te meten aangezien de stekker er wel op moet zitten natuurlijk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
          Als ik de foto goed kan zien, zit er op geen enkel van de 3 buisjes een rubber slang. Ofwel draait uw auto dan op lucht, ofwel heeft de vorige eigenaar een elektrische brandstofpomp laten installeren. De mechanische met de drie buisjes zal dan geen functie meer hebben. Anders moet je de benzine-leiding eens volgen die toekomt bij het injectorhuis (waar de gasklep zit)
          ah ok dan moet ik mij daarover geen zorgen maken aangezien er een elektrische pomp opzit.
          want als ik het contact aanzet hoor ik hem zoemen. maar zuigt de motor dan geen valse lucht via de andere pomp?

Comment

als dat effectief een mech brandstofpomp is dan is er geen probleem 1 darm zuigt normaal benzine aan andere komt de benzine terug uit (gaat verder) dus eingenlijk pomp je nu maar wat lucht rond. Ik had precies als dat echt achteraf veranderd is de mechanische pomp weggehaald en de opening in het blok (waar de pomp op een extra nok van de nokkenas zit dichtgedaan met een plaatje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
              lijkt inderdaad op een mechanische brandstof-pomp. Die is dan overbodig aangezien jij over zoemen van de pomp hebt bij aanzetten van het contact. Wel raar geval die wagen van jouw

De sensor die jij vond is inderdaad de juiste, wat bedoel je met er komt niets op de meter. Hoe en wat heb je gemeten? Je kan 2 dingen meten die je iets kunnen vertellen. Je kan de sensor afkoppelen en over de aansluitpennen een weerstandsmeting doen van de sensor zelf. Je dan met de sensor aangesloten (en wagen op contact) proberen een spanningsmeting (in Volt) proberen uit te voeren over de pennen van de sensor (dit kan een geprul worden om dit kunnen te meten aangezien de stekker er wel op moet zitten natuurlijk)
              inderdaad raar geval

ik heb kilo ohm gemeten en dus mijn metertje op de twee pinnentjes geplaatst van de sensor.
              dan was ik verkeerd bezig want het contact stond uit .
              dan vanavond nog eens nieuwe meting uitvoeren.
              heb namelijk de laten en thuis heb ik niet echt het juiste materiaal

en die batterij spanning is dit goed of is dit aan de lage kant?

Comment

als dat effectief een mech brandstofpomp is dan is er geen probleem 1 darm zuigt normaal benzine aan andere komt de benzine terug uit (gaat verder) dus eingenlijk pomp je nu maar wat lucht rond. Ik had precies als dat echt achteraf veranderd is de mechanische pomp weggehaald en de opening in het blok (waar de pomp op een extra nok van de nokkenas zit dichtgedaan met een plaatje.
                ok maar als dat geen effect heeft op de prestaties en de regeling enz... laat ik deze zitten, want je kan er nogal moeilijk bij

Comment

Zero.

Comment

ik heb de sensor helaas niet kunnen meten op mijn werk daarstraks.
                    zal voor morgen zijn.
                    maar toen ik vertrok van het werk reed ik door een grote plas en opeens brandde het lampje van de batterij en ging twee seconden later uit
                    het logt mss toch aan de batterij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crosser2007 Bekijk Berichten
                      ik heb de sensor helaas niet kunnen meten op mijn werk daarstraks.
                      zal voor morgen zijn.
                      maar toen ik vertrok van het werk reed ik door een grote plas en opeens brandde het lampje van de batterij en ging twee seconden later uit
                      het logt mss toch aan de batterij
                      lapje van een batterij brand niet als er iets mis is met de batterij maar als de spanning over de alternator X aantal volt lager is als die van de batterij. Die plas kan net even wat water aan de contacten van dat kabletje van het lampje in het dashboard gekomen zijn, of door water kan je multieriem even doorslippen ofozo (ook niet super maar goed).
                      Als dit een eenmalig geval is is dit niet echt een probleem.

trouwens 12,7 volt in rust is zeker ok voor je batterij. Veel beter kan het niet zijn

Comment

in een van mijn eerste berichten zei ik dat ik vond dat de motor maar op halve kracht startte.
                        nu heb ik even alle kabels zoals de massa aan men batterij en naar de motor enzo... opgekuist en er waren wel een paar massa kabels die flink geoxideerd waren. ik heb deze ook ingespoten met conatact spray.
                        nu is zeer duidelijk dat als ik de motor start deze echt met volle kracht ronddraait, nu is het alleen nog afwachten of deze s morgens ook beter zal starten.
                        hopelijk is nu opgelost.
                        dat het zoiets simpel zo zijn lol
                        maar dat verklaard het sputteren en scheten laten bij andere bougies nog niet

Comment

lapje van een batterij brand niet als er iets mis is met de batterij maar als de spanning over de alternator X aantal volt lager is als die van de batterij. Die plas kan net even wat water aan de contacten van dat kabletje van het lampje in het dashboard gekomen zijn, of door water kan je multieriem even doorslippen ofozo (ook niet super maar goed).
                          Als dit een eenmalig geval is is dit niet echt een probleem.

trouwens 12,7 volt in rust is zeker ok voor je batterij. Veel beter kan het niet zijn
                          ja dit was de eerste keer dat ik dat had, zal wel niets voorstellen.
                          twas ook wel een beetje extreem grote plas, twas bijna een meer
                          heb ook even de spanning van de riem gecontroleerd en die was nog goed opgespannen.

Comment

ford fiesta 1.3

hallo ik zit eigenlijk met een probleem
                            ik zou het elektrische schema moeten hebben van een ford fiesta van uit 1999 voor mijn gip ik ben al bij een aantal garage geweest maar niks te vinde
                            heeft iemand dat mss of weet iemand een site waar je dat kunt vinde je zou mij daar heel hard mee helpen

Comment

Working...
                            X