Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
lol. zalige DIY. Nooit deftig geweten hoe die luchtvering eruitzag... waar die info gevonden om eraan te beginnen?
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
lol. zalige DIY. Nooit deftig geweten hoe die luchtvering eruitzag... waar die info gevonden om eraan te beginnen?
Nergens info of een DIY over gevonden dus ja...gewoon goed nadenken en er zelf aan beginnen hé.
Vroeger wist ik niet hoe ik een remsysteem in mekaar zat, nu vervang ik altijd zelf m'n remmen. Gewoon proberen en goed nadenken. Op zich kan er weinig fout gaan...
De vrees van elke E39 touring (met luchtvering uiteraard) is deze foutmelding...
Eventjes klein woordje uitleg over z'n luchtvering. Mijn wagen is uitgerust met luchtvering achteraan. Prachtig systeem, zolang dat het werkt
Wat houdt dat juist in? Links en rechts heb je een luchtbalg steken (normaal is dat een spiraalveer), de nodige sensoren die de hoogte van je wagen 'zien' en een compressor om de boel op druk te brengen.
In geval van zo'n foutmelding is't ofwel de compressor die stuk is ofwel een luchtbalg die lekt. In mijn geval het 2de...dat was duidelijk te horen en te voelen.
Super omschrijving! Van de week zo'n 200 kilo vervoerd en later op de dag ineens een scheef hangende auto....Hij blies zichzelf wel omhoog maar liep ook weer leeg. Zoeken op internet en dit gevonden. Onderdeel gehaald en monteren met deze gebruiksaanwijzing.
Ik heb een vraag hierover,bij mij brand het lampje van de abs en van de asc.
Ik heb asc niet zelf handmatig ingedrukt.
Mijn kilometer teller doet het ook niet.
Er wordt niks aangeven op de boordcomputer.
De auto hangt wat naar rechts,ik denk na dit verhaal te lezen er een luchtbalg lek is.
Mijn vraag is nou,heeft het lampje van de abs hier mee te maken en waarom doet mijn km teller het niet meer.
Graag zie ik reactie.
Hoi. hing eerst 1 kant scheef en dan gaat hij in zijn geheel omlaag? maar zie je wel dat de lekke kant toch net iets lager hangt (wat mij normaal lijkt omdat de kant die wel werkt,, zich aanpast aan de lekkende kant)
Hij is bij mij links doorgezakt, sinds vandaag wil hij hem ook niet meer omhoog gooie,, hij pompt um op en loopt gelijk weer leeg!
Andere moment gooit hij de kont ineens weer wel omhoog! ik denk dat die vrijwel alleen de Luchtbalg kan zijn toch???
Comment