Mededeling

Collapse
No announcement yet.

citroen berlingo startproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • citroen berlingo startproblemen

    hoi ik heb een citroen berlingo 1.9D van 2000 en hij heeft ongelooflijk veel startproblemen als het koud is, vorige maand nieuwe gloeiboegies late steken maar probleem is nog niet opgelost. ik wacht tot het lampje van de voorverwarming uit is, dan probeer ik te strarte, meestal start hij dan nog ni, moet ik even wachten en nog is voorgloeie, en nog is probere, dan start hij meestal wel.

    waar kan dit nog aan liggen?

  • #2
    Misschien uw accu...Ik heb een Peugeot Partner bj 2008 en bij vriesweer gloei ik altijd drie keer na mekaar voor en trek eens met mijn grootlichten dan start hij probleemloos. Ik moet tussenin trouwens niet wachten : kontakt aan tot gloeilampje uit is,kontakt af, direkt weer aan tot gloeilampje terug uit is en dit dan nog eens. Eens proberen

    Comment


    • #3
      gaat de startmotor rond?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door luksvature Bekijk Berichten
        Misschien uw accu...Ik heb een Peugeot Partner bj 2008 en bij vriesweer gloei ik altijd drie keer na mekaar voor en trek eens met mijn grootlichten dan start hij probleemloos. Ik moet tussenin trouwens niet wachten : kontakt aan tot gloeilampje uit is,kontakt af, direkt weer aan tot gloeilampje terug uit is en dit dan nog eens. Eens proberen
        Dat truukje met de grootlichten heb ik nog al gehoord. Zo maak je de batterij precies wakker ofzoiets. Helpt meerdere malen voorgloeien en dan plankgas starten niet?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
          Dat truukje met de grootlichten heb ik nog al gehoord. Zo maak je de batterij precies wakker ofzoiets. Helpt meerdere malen voorgloeien en dan plankgas starten niet?
          Door u lichten aan te leggen (stroom gebruiken) krijgt batterij warmer zodat ze sterker is..
          Meerdere keren gloeien is beter voor koudstart maar als u gloeiing perfect werkt zou dat niet nodig zijn

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door luksvature Bekijk Berichten
            Misschien uw accu...
            dat was ik er dus vergeten bij te zetten, er zit ook een nieuwe accu in, samen met de gloeibougies vervangen.


            Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            gaat de startmotor rond?
            En ja de startmotor gaat goed rond, zonder problemen, de diesel wil gewoon niet aanslaan, tot hij een paar keer gesputtert heeft om het zo te zeggen en dan draait hij wel.

            Comment


            • #7
              gloeirelais gecheckt?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Moyaert Bekijk Berichten
                gloeirelais gecheckt?
                heb de gloeibougies gestest en ze krijgen allemaal spanning en aangezien ze nieuw zijn ben ik vrij zeker da ze werken :-)

                Comment


                • #9
                  mss lucht trekken.

                  Comment


                  • #10
                    wa bedoel je me lucht trekke?

                    Comment


                    • #11
                      als gloeibougies nieuw zijn kan je even tijdens het gloeien de stroom meten met een amperetang (doe gewoon maar rond de + van de batterij) dan zou je met gemakt 80A moeten meten als de gloeiboegies net aan gaan. Als je niet veel meet dan is er iets loos met de gloeiinstallatie.

                      Het kan ook zijn dat de starter niet snel genoeg rondgaat, dan heeft een diesel nogeens moeite om aan te slaan. Het kan gewoon om een overgansweerstand gaan in het circuit naar de startmotor. Dit kan je controleren door tijdens het starten spanningsverschillen te meten tussen bijvoorbeel + aan batterij en + klem aan de startmotor en tussen - op batterij en het huis van de starter (= - van de starter). Als je hier spanningen tijdens het starten meet van meer dan 1v dan zit je met weerstand door vuil/corrosie/... in de aansluitingen van de kables of behuizing op het blok, of massakabel van het blok naar de carroserie of minpool van batterij. Door deze overgansspanningen krijgt je starter niet meer de volle 12volt en zal hij niet snel genoeg draaien.

                      Doet hij het trouwens ook als hij warm is?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        mss lucht trekken.
                        je bedoelt valse lucht trekken?

                        diesel heeft dit weinig invloed bij het starten aangezien je geen gasklep en rijk-mengselvorming moet hebben. De cylinder zuigt gewoon lucht aan en de diesel wordt net voor bdp geinjecteerd, valse lucht maakt bij starten niet veel uit. Bij het rijden wel natuurlijk want dan is het lucht die die lmm niet passeert of turbodruk die verloren gaat.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                          Doet hij het trouwens ook als hij warm is?
                          nee als hij warm is, start hij vanaf de eerste ker, zonder problemen, alsof hij nieuw is.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door goemans Bekijk Berichten
                            nee als hij warm is, start hij vanaf de eerste ker, zonder problemen, alsof hij nieuw is.
                            startmotor snelheid of gloeisysteem dus

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                              je bedoelt valse lucht trekken?

                              diesel heeft dit weinig invloed bij het starten aangezien je geen gasklep en rijk-mengselvorming moet hebben. De cylinder zuigt gewoon lucht aan en de diesel wordt net voor bdp geinjecteerd, valse lucht maakt bij starten niet veel uit. Bij het rijden wel natuurlijk want dan is het lucht die die lmm niet passeert of turbodruk die verloren gaat.
                              nee nee, brandstofleiding hé

                              komt wel eens voor.

                              Comment


                              • #16
                                Wat ook frequent voorkomt is te weinig klepspeling, hoe raar dat ook klinkt.
                                met onregelmatig draaien als gevolg bij koude start

                                Comment


                                • #17
                                  en hoeveel kms ?
                                  had het ook met mijn Caddy 1.6D oud model en motor was gewoon op
                                  warm geen probleem maar koud nopes

                                  Comment


                                  • #18
                                    Citroen Berlingo 19d 2002
                                    Sinds kort komt er rook uit heel mijn ventilatiesysteem in de auto.In het begin alleen als de verwarming op warm stond.Als ik de vooruit wil ontdampen,wordt het nog erger door de warme rook/lucht.Nu zelfs als het op koud staat,komt er rook heel uit het ventilatie systeem.Vooruit ontdampem is onmogelijk.Raam open voor de rook,en maar vegen anders zie ik niets.
                                    Zou dit uitlaat gas (co)kunnen zijn?Weet iemand wat ik zelf aan kan doen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ierland Bekijk Berichten
                                      Citroen Berlingo 19d 2002
                                      Sinds kort komt er rook uit heel mijn ventilatiesysteem in de auto.In het begin alleen als de verwarming op warm stond.Als ik de vooruit wil ontdampen,wordt het nog erger door de warme rook/lucht.Nu zelfs als het op koud staat,komt er rook heel uit het ventilatie systeem.Vooruit ontdampem is onmogelijk.Raam open voor de rook,en maar vegen anders zie ik niets.
                                      Zou dit uitlaat gas (co)kunnen zijn?Weet iemand wat ik zelf aan kan doen?
                                      Ruikt het naar uitlaatgas? Ja, vluchten !!!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Topic is niet van jou en bijna 7 jaar oud ... waarom drop je hier je vraag ?

                                        CO is onzichtbaar.

                                        De vooruit kan je niet ontdampen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X