Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kostprijs spuiten wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• kostprijs spuiten wagen

Wat kost het tegenwoordig zoal om je wagen volledig en deftig te laten spuiten in een metalickleur ?

1500-2500€

gewoon prijs gaan vragen bij carrosiers in je buurt
    2015 BMW S1000R
    2010 Renault Clio RS Cup
    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ice_ken Bekijk Berichten
      1500-2500€

gewoon prijs gaan vragen bij carrosiers in je buurt
      Dat is enkel overspuiten, en dan nog...

Als je't deftig wil, tel maar op 7500-8500EU. Hierbij wordt de auto grotendeels gedemonteerd, alles opgeschuurd tot op het metaal (of kunststof), en met 'n nieuwe grondlaag de lak terug opgebouwd. Een goeie carossier zal trouwens ook betere vernislagen gebruiken, zodat de auto veel krasbestendiger is dan de vaak goedkope fabriekslakken...
      ----------------------------------------------------------------------------------
      2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
      2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
      Pictures here: BMW 7 Series
      1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
      Pictures here: Diablo

--------------------------------------------------------------------------------------------
      It's like being in command of the Battlestar Galactica:
      It might need half a starsystem to turn around,
      but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
      Cylons have respect for it...

--------------------------------------------------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
        Als je't deftig wil, tel maar op 7500-8500EU. Hierbij wordt de auto grotendeels gedemonteerd, alles opgeschuurd tot op het metaal (of kunststof), en met 'n nieuwe grondlaag de lak terug opgebouwd. Een goeie carossier zal trouwens ook betere vernislagen gebruiken, zodat de auto veel krasbestendiger is dan de vaak goedkope fabriekslakken...
        Ok maar hoeveel carrossiers doen zoiets standaard? Ik ken er heel weinig, enkel als je hierom vraagt zal men dit doen... Gewoon het uiterlijk overspuiten kost idd tussen 1500 en 2500, behalve als je bv. van een donker kleur naar een licht kleur wil overschakelen, daar zijn soms extra grondlagen of laklagen nodig om een mooie dekking te krijgen wat meer kost...
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

een wagen in een andere kleur zetten kost meer als 2000€!! ik ben al een 10tal. jaar carroseriehersteller en ik krijg er zenuwen van dat de mensen denken dat het maar een beetje morsen met verf is en dat het niets kost..als je het deftig wil doen kom je nooit aan die prijs..je moest eens weten hoeveel tijd er in kruipt ..er zijn altijd mannen die het voor minder doen maar ik haal de fouten er meteen uit..fouten die de meeste niet zouden zien maar iemand met jaren ervaring houd ge niet voor de gek
          Last edited by ; 09/02/2010, 21:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
            een wagen in een andere kleur zetten kost meer als 2000€!! ik ben al een 10tal. jaar carroseriehersteller en ik krijg er zenuwen van dat de mensen denken dat het maar een beetje morsen met verf is en dat het niets kost..als je het deftig wil doen kom je nooit aan die prijs..je moest eens weten hoeveel tijd er in kruipt ..er zijn altijd mannen die het voor minder doen maar ik haal de fouten er meteen uit..fouten die de meeste niet zouden zien maar iemand met jaren ervaring houd ge niet voor de gek
            volledig mee eens
            in 1994 heb ik 180.000bfr (4500euro) betaald om mijn camaro te spuiten.
            Z4 M40i

Comment

reken op een 4500-5000 euro, afhankelijk van welke wagen, als je een mooi resultaat wil.
              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
              Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                Ok maar hoeveel carrossiers doen zoiets standaard? Ik ken er heel weinig, enkel als je hierom vraagt zal men dit doen... Gewoon het uiterlijk overspuiten kost idd tussen 1500 en 2500, behalve als je bv. van een donker kleur naar een licht kleur wil overschakelen, daar zijn soms extra grondlagen of laklagen nodig om een mooie dekking te krijgen wat meer kost...
                Kan kloppen maar normaalgezien testen ze elke verf volgens een procedure en dat is:
                Soort van wit staalplaatje met een zwarte lijn erover, deze wordt overspoten met de lak, en de lijn mag niet meer terug te vinden zijn. Zo worden alle hedendaagse verven getest en moeten hieraan voldoen. Dus twijfel als meerdere lagen nodig zijn om van een bv van een donkere naar een witte kleur te gaan, maar heeft wel andere reden waarom meerdere lagen worden gespoten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                  reken op een 4500-5000 euro, afhankelijk van welke wagen, als je een mooi resultaat wil.
                  Dat is toch echt wel al een stevig bedrag. Voor tussen de 1500 - 2500 moet je toch ook al best een heel mooi resultaat hebben lijkt mij...
                  Het is een heel werk, dat is het zeker! maar voor 2500 moet toch wel lukken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matertos Bekijk Berichten
                    Dat is toch echt wel al een stevig bedrag. Voor tussen de 1500 - 2500 moet je toch ook al best een heel mooi resultaat hebben lijkt mij...
                    Het is een heel werk, dat is het zeker! maar voor 2500 moet toch wel lukken...
                    Als je een auto deftig wil laten spuiten, incl demontage en montage van moeilijk bereikbare plekken ben je ongeveer 5000 euro kwijt. Verf en werkuren kosten VEEL geld. Zeker als je het door een bekwaam iemand laat doen.

Als het allemaal niet zo nauw ziet (geen ruiten demonteren ed) kom je met 2500 euro toe.

Je kan jezelf veel geld besparen door door zelf de auto te demonteren en nadien zelf terug op te bouwen. Maar wie is er zo handig om dit te doen
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                      Als je een auto deftig wil laten spuiten, incl demontage en montage van moeilijk bereikbare plekken ben je ongeveer 5000 euro kwijt. Verf en werkuren kosten VEEL geld. Zeker als je het door een bekwaam iemand laat doen.

Als het allemaal niet zo nauw ziet (geen ruiten demonteren ed) kom je met 2500 euro toe.

Je kan jezelf veel geld besparen door door zelf de auto te demonteren en nadien zelf terug op te bouwen. Maar wie is er zo handig om dit te doen
                      Echt alles volledig demonteren dan kruipt er wel tijd en veel geld in ja. Kameraad heeft onlangs prijs gevraagd voor te laten spuiten als hij zelf al redelijk wat ging voorbereiden zoals aantal zaken demonteren en dergelijke. Dit zou hem max 1000€ gaan kosten. Dus als je er zelf wat tijd en moeite insteekt steek je je wel serieus wat geld in je zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                        Hey Werner wat zou het volgens u dan kosten voor een gewone respray in dezelfde kleur met bvb 2-3 plekjes (scharen of putjes geen ongeval) repareren voor bvb een doorsnee sedan waar paar onderdelen gedemonteerd moeten worden en alles perfect wordt afgewerkt? Ben daar al lang benieuwd naar! Is maar een voorbeeld, niet dat ik het overweeg.

Merkgarage of carrosseriebedrijf maakt dat verschil?

Comment

Ik heb Tweety vorig jaar laten spuiten. Lichten, dakrubber,logo's e.d gedemonteerd. Volledige buitenkant gespoten in dakargeel en dit heeft mij 1000 euro gekost
                          2014 Bmw 118d Estorill //M
                          2000 Bmw 320d
                          2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                          2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                          https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                          Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                          Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragon Bekijk Berichten
                            Ik heb Tweety vorig jaar laten spuiten. Lichten, dakrubber,logo's e.d gedemonteerd. Volledige buitenkant gespoten in dakargeel en dit heeft mij 1000 euro gekost
                            Ik vond het ook al raar dat men spreekt over 5-8000 euro voor een respray

Ik hoor meestal van rond de 2000 euro. Zonder schadeherstel wel te verstaan.

Heb jij die bij Lachssilber laten doen Dragon? Perfecte lak?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                              Ik vond het ook al raar dat men spreekt over 5-8000 euro voor een respray

Ik hoor meestal van rond de 2000 euro. Zonder schadeherstel wel te verstaan.

Heb jij die bij Lachssilber laten doen Dragon? Perfecte lak?
                              Neen hier in Antwerpen bij een carrossier op de Noorderlaan Lak ziet er zeer goed uit
                              2000 Bmw 320d

Comment

Neen hier in Antwerpen bij een carrossier op de Noorderlaan Lak ziet er zeer goed uit
                                Daar zijn er wel wat in de buurt he? Op foto ziet het er erg goed uit. 1000 euro is wel cheap, speciale prijs gehad? Geen visogen of stofjes?

Comment

Daar zijn er wel wat in de buurt he? Op foto ziet het er erg goed uit. 1000 euro is wel cheap, speciale prijs gehad? Geen visogen of stofjes?
                                  Via Pedro, gagragist-carrossier waar ik normaal altijd ga. Carrosseriewerk doet hij zelf en spuiten laat hij altijd doen bij die andere gast op de Noorderlaan. Wagen is eigenlijk perfect gespoten zonder stof en paardeogen
                                  2000 Bmw 320d

Comment

Via Pedro, gagragist-carrossier waar ik normaal altijd ga. Carrosseriewerk doet hij zelf en spuiten laat hij altijd doen bij die andere gast op de Noorderlaan. Wagen is eigenlijk perfect gespoten zonder stof en paardeogen
                                    Ah geen schapenogen! Goedkoop gesteld voor zo'n resultaat dan!

Comment

Ah geen schapenogen! Goedkoop gesteld voor zo'n resultaat dan!
                                      Schapenogen is dat hetzelfde als wat we vroeger "appelsienschillen" noemden ?? (En van "aflopers" wordt er precies nergens meer gesproken ??)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Schapenogen is dat hetzelfde als wat we vroeger "appelsienschillen" noemden ?? (En van "aflopers" wordt er precies nergens meer gesproken ??)
                                        Hier noemt men het eigenlijk gewoon visogen, stofjes en lopers Die tijden zijn sinds deftige spuitkabines en topcarrossiers gelukkig bijna voorbij!

Comment

Working...
                                        X