Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG, bedenk eer je begint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • LPG, bedenk eer je begint

    LPG installatie, kies voor een betrouwbare installateur !!

    Een vriend van mij, heeft zijn gezonde benzine wagen naar LPG Prins VSI laten ombouwen bij De LPG ... Sinds dit doktersbezoek is de auto nog nooit zo ziek geweest. Op 6 maanden lopen de herstellingskosten op tot zo’n € 2000. Problemen zonder einde!!!

    De reden hiervoor is eigenlijk heel voor de hand liggend: de lpg ... respecteert de voorschriften van Prins niet en kiest voor een quick win uitvoering.


    Enkele voorbeelden:
    • De inlaatcollector wordt niet gedemonteerd om de injectoraansluitingen te plaatsen en dan wordt een gemakkelijk toegankelijke plaats gekozen om te boren. Met risico dat vuil in de inlaat terecht komt

    • De leidingen van de injectoren naar het inspuitpunt moeten zo kort mogelijk en vooral allemaal even lang zijn. In dit geval, was de ene leiding tot 3x langer dan de andere.
      Het gevolg hiervan, was een slecht werkende motor en een volledig ontregelde motor ECU.

    • Voor de aansluiting van de gas-injectoren, wordt de originele motorkabelboom gewoonweg doorgeknipt en worden de draden voor de VSI er tussen gesoldeerd.
      Dit terwijl enkele eenvoudige connectoren, van een paar euro, ervoor kunnen zorgen dat het geheel zonder knippen aangesloten wordt. Deze oplossing wordt ook in de Prins installatiehandleiding beschreven ….
      Het gevolg is dat er motorstoringen zijn opgetreden en de gehele motorkabelboom moest vervangen worden. ….€€€€ kosten

    • Ook elementaire montage is hem vreemd: de op de motor gemonteerde gas-injectoren en leidingen, zijn in direct contact met een bovenliggende kabelgoot. Aangezien de kabelgoot vast is aan het koetswerk en de motor beweegt, schuren deze continu tegen mekaar, wat op termijn tot problemen leidt: afbreken en doorschuren.

    • Bij de installatie, was gevraagd om de tankaanduiding in de asbak in te bouwen, zodat alles verdoken was en er geen beschadigingen aan het dashboard zouden zijn.
      Alhoewel dit kleine blokje perfect in de asbak past, had hij er niet beter op gevonden dan met een plaatje zwart gelakt ijzer, de asbak op te vullen, daarop de tankaanduiding te plaatsen en het geheel met zwarte silicone te besmeuren.
      Bijkomend, kon je de asbak zelfs niet meer sluiten omdat alles te hoog kwam.
      Om erger te voorkomen, heeft mijn vriend het dan maar zelf opgelost.

    • De injectormodule (elektrisch component) ligt ergens tegen een steun “gebonden” i.p.v. dit vast te schroeven met de connector naar beneden.

    • Op de Prins ECU, is voorzien om de lambda-sonde van de motor aan te sluiten.
      Doch onze LPG ... acht dit niet nodig (spaart weer wat moeite).
      De aansluiting is nochtans nodig als bijkomende beveiliging om motorschade te voorkomen, door bijvoorbeeld op een te arm mengsel te rijden.

    • Met de ECU van de Prins VSI, is het ook al zo zielig: deze staat als het ware op 1 poot vastgeschroefd, gewrongen tussen airco leidingen e.d.
      In een omgeving waar trillingen niet vreemd zijn, zou men toch een degelijke bevestiging verwachten, zonder een obstakel te vormen voor originele componenten.

    • Op de verdamper, staat een nippel van het overdrukventiel.
      Volgens de Prins installatiehandleiding, dient deze te worden verbonden met de inlaatcollector. In dit geval is er zelfs geen leiding op aangesloten!!!

    • De manier waarop de VSI afgesteld wordt, roept ook héél wat vragen op….
      Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat de motor ECU “ zelflerend “ is en dat, ten gevolgen van op gas rijden, er reeds correcties zijn doorgevoerd om het vooropgestelde doel te bereiken (algoritme bijgestuurd).
      Doorgaans wordt ervoor gezorgd dat de motor perfect werkt op benzine en worden dan de parameters voor LPG aangepast zodat de motor ECU niet hoeft bij te sturen.

    Je moet eigenlijk besluiten dat de LPG ... beonbekwaam, slordig en onbegaan is.
    Zo iemand maakt de sector tot schande.
    Als je mij vraagt, dan ben ik blij met een diesel te rijden in plaats van mijn auto zo te laten verkrachten!
    Last edited by ; 10/03/2010, 10:53.

  • #2
    Op de verdamper, staat een nippel van het overdrukventiel.
    Volgens de Prins installatiehandleiding, dient deze te worden verbonden met de inlaatcollector. In dit geval is er zelfs geen leiding op aangesloten!!!

    dit moet enkel verbonden worden met de inlaat als het een turbomotor is

    zo ziet ge het beste systeem (PrinsVSI) kan om zeep geholpen worden door een of andere boerensmid.
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      ik vind dat je hier LPG en de Installateur over dezelfde kam scheert.

      De instalateur is als dit allemaal waar is niet waard om een erkenning te krijgen/hebben en je zou ervoor moeten kunnen zorgen als je met zoiets geconfronteerd wordt dat je ergens dit kan laten vaststellen zodat de installateur zijn erkenning ingetrokken wordt.

      je laaste zin over diesel en lpg gelijk stellen aan auto verkrachten vind ik er dan weer totaal over en beetje te ver gaan.
      Een goed geplaatste LPG installatie geeft niet meer of minder problemen dan een adnere wagen, is bovendien pakken melieuvriendelijker als jouw diesel en als iedereen op benzine of lpg zou rijden dan bestond smog-alarm = 90km/h niet.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lpg007 Bekijk Berichten

        Je moet eigenlijk besluiten dat de LPG Dokter beonbekwaam, slordig en onbegaan is.
        Zo iemand maakt de sector tot schande.
        Als je mij vraagt, dan ben ik blij met een diesel te rijden in plaats van mijn auto zo te laten verkrachten!

        ik vin mensen die hier als eerste post direct zo dingen komen posten, met naam en toenaam, maar onvoorstelbaar dikke klojo's.
        Tenslotte komde hier enkel aandraven met uw kant van het verhaal, waarbij de installateur geen schijn van kans heeft zich te verdedigen. Desondanks wordt zijn naam gezwart.

        Wanneer zo een post daar en tegen neergepoot wordt door iemand die hier allang zit, dan kunnen de lezers dit ook al sneller in een context plaatsen. Zelf dan blijft het een jammere zaak, maar toch eerder aanvaardbaar.

        Maar zo, vin ik echt not done! Moest dienen mens ook maar half zo slecht zijn werk doen als jij hier beweerd, dan was hij allang opgedoekt.
        Helaas blijft hij hier wel met een technisch product bezig. Mechaniek waarvan je nooit alles onder controle hebt. Geeft 1 slechte wagen dan een representatief beeld van zijn werk kwaliteit? Ik dacht het niet... Tenslotte gaat het hier ook over een 2de hands wagen waar voor het zelfde geld al god weet wat mee gebeurd is.

        Mensen zoals u zouden ze in een doosje/Smart/C1 moeten steken met een stevige geluidsdemper op.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
          ik vin mensen die hier als eerste post direct zo dingen komen posten, met naam en toenaam, maar onvoorstelbaar dikke klojo's.
          Tenslotte komde hier enkel aandraven met uw kant van het verhaal, waarbij de installateur geen schijn van kans heeft zich te verdedigen. Desondanks wordt zijn naam gezwart.

          Wanneer zo een post daar en tegen neergepoot wordt door iemand die hier allang zit, dan kunnen de lezers dit ook al sneller in een context plaatsen. Zelf dan blijft het een jammere zaak, maar toch eerder aanvaardbaar.

          Maar zo, vin ik echt not done! Moest dienen mens ook maar half zo slecht zijn werk doen als jij hier beweerd, dan was hij allang opgedoekt.
          Helaas blijft hij hier wel met een technisch product bezig. Mechaniek waarvan je nooit alles onder controle hebt. Geeft 1 slechte wagen dan een representatief beeld van zijn werk kwaliteit? Ik dacht het niet... Tenslotte gaat het hier ook over een 2de hands wagen waar voor het zelfde geld al god weet wat mee gebeurd is.

          Mensen zoals u zouden ze in een doosje/Smart/C1 moeten steken met een stevige geluidsdemper op.
          je hebt ergens wel groot gelijk

          Comment


          • #6
            Wat ik daar heb neergeschreven, heb ik met mijn eigen ogen kunnen vaststellen.
            ....
            Last edited by ; 10/03/2010, 10:55.

            Comment


            • #7
              als het echt zo erg is stuur die mens met zijn installatie aub ergens naartoe waar ze dit kunnen vaststellen en de erkenning als LPG installateur kunnen herzien.

              Maar veralgemeen niet zomaar

              Comment


              • #8
                Ik ben ervan overtuigd, dat er velen zijn in deze sector, die hun werk wel ernstig nemen en weten waarmee ze bezig zijn.
                Maar het zal je maar gebeuren dat je zo'n fantast treft.
                Hier is de beoogde terugbetaalperiode voor de installatie ook al verdubbeld en je weet niet wat nog allemaal te wachten staat.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door lpg007 Bekijk Berichten
                  Als je mij vraagt, dan ben ik blij met een diesel te rijden in plaats van mijn auto zo te laten verkrachten!
                  Zelf rijd ik al enkele maanden op lpg rond en ik vind het geweldig,voel nauwlijks de verschillen bij normaal rijgedrag en het kost de helft goedkoper dan diesel, gewoon pech gehad met installateur denk ik man .

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    ik vin mensen die hier als eerste post direct zo dingen komen posten, met naam en toenaam, maar onvoorstelbaar dikke klojo's.
                    Tenslotte komde hier enkel aandraven met uw kant van het verhaal, waarbij de installateur geen schijn van kans heeft zich te verdedigen. Desondanks wordt zijn naam gezwart.

                    Wanneer zo een post daar en tegen neergepoot wordt door iemand die hier allang zit, dan kunnen de lezers dit ook al sneller in een context plaatsen. Zelf dan blijft het een jammere zaak, maar toch eerder aanvaardbaar.

                    Maar zo, vin ik echt not done! Moest dienen mens ook maar half zo slecht zijn werk doen als jij hier beweerd, dan was hij allang opgedoekt.
                    Helaas blijft hij hier wel met een technisch product bezig. Mechaniek waarvan je nooit alles onder controle hebt. Geeft 1 slechte wagen dan een representatief beeld van zijn werk kwaliteit? Ik dacht het niet... Tenslotte gaat het hier ook over een 2de hands wagen waar voor het zelfde geld al god weet wat mee gebeurd is.

                    Mensen zoals u zouden ze in een doosje/Smart/C1 moeten steken met een stevige geluidsdemper op.
                    Waarom zou je als eerste post op dit forum zo een dingen niet mogen melden?
                    Er zouden net meer mensen moeten zijn die zo een dingen melden op het forum.
                    Of je nu al 1000 berichten gepost hebt of maar 1 maakt niets uit.

                    En het zal je auto maar zijn waar ze zo aan "gekloot" hebben. Ik weet één ding zeker als het mijn auto was dan was deze post nog minder mals. Dus voor mijn part goed geschreven LPG007

                    Ikzelf ben ook sterk aan het overwegen om voor een lpg installatie te kiezen en dan is het natuurlijk heel belangrijk dat je voor een goede installateur kiest.
                    Nu weet ik al heel zeker dat ik niet met de lpg dokter in zee zal gaan.

                    Ik ben net op het net aan het zoeken geweest of de "lpg dokter" een officiele installateur van Prins autogas systemen is, en wat denk je?
                    NEEN hij is geen officiele dealer!!!!!!!

                    Dan vraag ik me natuurlijk wel af hoe deze man aan Prins LPG installaties komt om deze te installeren, en vermits hij geen officiele dealer is zou hij ook door Prins zelf op de vingers moeten getikt worden.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door antigpsdude Bekijk Berichten
                      Zelf rijd ik al enkele maanden op lpg rond en ik vind het geweldig,voel nauwlijks de verschillen bij normaal rijgedrag
                      leg eens uit : nauwelijks, en bij normaal rijgedrag ?

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb vernomen dat hij door Prins BV in Eindhoven, op het matje is geroepen en dat zij hem hebben aangemaand om met de gedupeerde een regeling te treffen.
                        Zelfs na een 2e aanmaning van Prins, reageert de LPG ... niet op een mail tot minnelijke schikking.
                        Het voorstel tot minnelijke schikking blijkt zeer redelijk te zijn: installatie verwijderen, betaalde installatiekost terugbetalen + de kost van een nieuwe inlaatcollector aangezien deze onherstelbaar verkracht is.
                        Ik ben hier ook van mening, dat Prins BV hier geen schuld treft. Er zijn meerdere getuigenissen welke bewijzen dat de VSI een degelijk systeem is, als het ten goede geplaatst en afgesteld wordt.
                        Last edited by ; 10/03/2010, 10:56.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door lpg007 Bekijk Berichten
                          Ik heb vernomen dat hij door Prins BV in Eindhoven, op het matje is geroepen en dat zij hem hebben aangemaand om met de gedupeerde een regeling te treffen.
                          Zelfs na een 2e aanmaning van Prins, reageert de LPG Dokter niet op een mail tot minnelijke schikking.
                          Het voorstel tot minnelijke schikking blijkt zeer redelijk te zijn: installatie verwijderen, betaalde installatiekost terugbetalen + de kost van een nieuwe inlaatcollector aangezien deze onherstelbaar verkracht is.
                          Ik ben hier ook van mening, dat Prins BV hier geen schuld treft. Er zijn meerdere getuigenissen welke bewijzen dat de VSI een degelijk systeem is, als het ten goede geplaatst en afgesteld wordt.
                          volledig mee akkoord dan

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                            Een goed geplaatste LPG installatie geeft niet meer of minder problemen dan een adnere wagen, is bovendien pakken melieuvriendelijker als jouw diesel en als iedereen op benzine of lpg zou rijden dan bestond smog-alarm = 90km/h niet.
                            hoeveel wagens op gas moet je hebben gehad, om tot de constatie blijkbaar te komen dat gas een lapmiddel is

                            heb je zelf al enige kar op gas gehad ?
                            ik weet dat er mensen zijn die geen klachten hebben, maar ik ken er veel meer die blijven aanmodderen, tot ze het op een dag zo beu zijn dat er weer terug een diesel voor de deur staat

                            moest ik meer positieve ervaringen hebben gehad, zou ik nog gassen, nix zo leuk als goekoop rondrijden, en in de winter die mooie witte pluim uit je uitlaat te krijgen

                            en je kan zeggen de techniek staat niet stil, laatste gasser was alweer 5 jaar geleden...maar daar geloof ik niet meer in

                            on verra, op het forum groeit de gaspopulatie

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door MIDI Bekijk Berichten

                              Ik ben net op het net aan het zoeken geweest of de "lpg dokter" een officiele installateur van Prins autogas systemen is, en wat denk je?
                              NEEN hij is geen officiele dealer!!!!!!!

                              Dan vraag ik me natuurlijk wel af hoe deze man aan Prins LPG installaties komt om deze te installeren, en vermits hij geen officiele dealer is zou hij ook door Prins zelf op de vingers moeten getikt worden.
                              Onee! Laten we vlug zijn garage af gaan branden!

                              Internet is blijkbaar goed om enen zijnen naam zwart te komen maken, maar opzoeken of iemand een officieel dealer is, dat doen ze pas achteraf....

                              Verder is het vooral de manier waarop de installateur aan wordt gevallen.

                              "volgens de handleiding dit en volgens de handleiding dat...."

                              Die handleiding is iets algemeen. Moest ik al mijn producten installeren gelijk dat het int boekje staat, amai de mensen zouden content zijn! Er bestaat ook zoiets als (hou u vast, niet verschieten) "ervaring van de installateur". Een handleiding is een algemeen gegeven, opgesteld volgens een hoop regelgevingen en vol zinnen die de fabrikant in moeten denken tegen schadeclaims, ni meer dan dat.

                              Zelf heb ik ook regelmatig klanten die afkomen met "jamaar, volgens het boekje moet da zo, en volgens het boekje heb je dat anders gedaan".
                              En ook op internet zulde wel verhalen over ons kunnen vinden waar wij voor zo dingen met de grond gelijk gemaakt worden, zonder dat we ons kunnen verweren en zonder dat we uit kunnen leggen dat de klant in vele gevallen een verkeerde interpretatie van de installatie/handleiding maakt en ga zo maar door.

                              Moest het geheel hier eerder in vraag-vorm geschreven zijn, waarbij de auteur bevestiging vraagt van zijn vermoedens, dan zou ik er al veel meer respect voor hebben, maar nee, in plaats daarvan komt hij hier gewoon wat emmer modder smijten. En als eerste post, wat er duidelijk op wijst dat hij maar 1 doel heeft, op (zoveel mogelijk) fora de naam van de installateur gaan bekladden. Triestig is dat. Als alles dan toch zo slecht is, stap dan naar een consumenten organisatie en als je daar u gelijk haalt, dan kunde met recht en rede iemand zijn naam door het slijk halen, gestaafd met geregistreerde feiten.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                              Motoren & Tjeurisme

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                Onee! Laten we vlug zijn garage af gaan branden!

                                Internet is blijkbaar goed om enen zijnen naam zwart te komen maken, maar opzoeken of iemand een officieel dealer is, dat doen ze pas achteraf....
                                DIt is een kortzichtige reactie vind ik persoonlijk.
                                En ook al eens aan gedacht dat niet iedereen internet heeft?

                                En de meeste consumenten zijn te goed gelovig, tot ze eens iets serieus voor hebben. En na zo een voorval gaan ze natuurlijk wat opzoekingswerk doen.
                                En ik betrap me er zelf ook wel eens op van de goedgelovigheid, zoals iedereen wel eens doet. Heb zelf over een maand terug ook nog zo iets voorgehad, hoorde van iedereen dat het een super goede garagist was, tot ik er geweest was .... was bijna verongelukt door een vergeteheid van die garagist, had een zeer zeer belangrijke bout van de ophanging vergeten vast te zetten. En neen ik ga hier nu geen namen noemen

                                Comment


                                • #17
                                  Het gaat niet over futuliteiten, doch fundamentele fouten bvb. lengte injectorleidingen tot 300% verschillend.
                                  Het is voorbarig te zeggen dat het met modder gooien is.
                                  De feiten zijn uitvoerig aan bod gekomen op een gespecialiseerd Duits LPG forum.
                                  En de kosten welke ondertussen bij de dealer gemaakt zijn, zijn ook allemaal ten laste van de klant, terwijl het aan de installatie van de LPG lag...en ook bewezen.
                                  2000 euro bijkomende kosten lijkt mij toch al behoorlijk.

                                  Ik heb er geen probleem mee, als iemand een fout maakt ... dat is menselijk.
                                  Maar wat mij wel stoort, is dat men zijn verantwoordelijkheid niet neemt als het fout gaat!!
                                  Last edited by ; 10/02/2010, 13:33.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    hoeveel wagens op gas moet je hebben gehad, om tot de constatie blijkbaar te komen dat gas een lapmiddel is

                                    heb je zelf al enige kar op gas gehad ?
                                    ik weet dat er mensen zijn die geen klachten hebben, maar ik ken er veel meer die blijven aanmodderen, tot ze het op een dag zo beu zijn dat er weer terug een diesel voor de deur staat

                                    moest ik meer positieve ervaringen hebben gehad, zou ik nog gassen, nix zo leuk als goekoop rondrijden, en in de winter die mooie witte pluim uit je uitlaat te krijgen

                                    en je kan zeggen de techniek staat niet stil, laatste gasser was alweer 5 jaar geleden...maar daar geloof ik niet meer in

                                    on verra, op het forum groeit de gaspopulatie
                                    Thuis meerdere LPG karren geweest. en ken andere met LPG karren.
                                    Ik zeg niet dat er geen problemen geweest zijn maar ik zie niet in dat als de kar geen LPG geweest zou zijn dat er geen probleem geweest zou zijn (misschien iets anders).

                                    Al die diesels die vroeg of laat een aangekoekte EGR klep hebben (en ja zo zijn er heel veel), maar daar steken de dieselfanaten het ook niet op hun heilige traktor brandstof. En ga nu niet naar mijn signature wijzen want de citroen heb ik overgeërft op een moment dat mijn oude corsa (benzine) rot versleten was en waar ik geen rotte frank voor betaald heb en daar rijd ik gewoon mee rond tot hij door elkaar valt en als ik dan keuze heb wordt het zowizo een benzine waar waarschijnlijk LPG in komt. Of lierver zelf een eentje uit het fabriek op gas, spijtig dat er je nog bijna nergens aardgas kan tanken, want als ik in .de zou wonen zou de keuze ook snel gemaakt zijn.

                                    Als je geen problemen wil tegenkomen met je wagen blijf dan thuis achter het venster zitten, dat lijkt mij de enige optie. Ooit sta jij met je diesel ook stil met een probleem gerelateerd aan diesel (iets wat niet kan voorkomen bij een benzine, voorbeeldje je hogedrukpomp dood, of je diesel die parafine vormt in de filter omdat de verwarming ervan kapot is), ga je dan ook zeggen ik moet dat niet meer?

                                    Comment


                                    • #19
                                      ik heb nog met geeneen diesel problemen gehad
                                      ook niet diegene ik het langst in m'n bezit had

                                      1 ding wel, moest lpg van de constructeur komen zou ik ook wel weer durven overwegen
                                      vw heeft het nou ondertussen bvb ook weer in z'n gamma, en de cng-ers stijgen ook

                                      je kunt een compressor toch kopen, om thuis te vullen niet ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik heb nog met geeneen diesel problemen gehad
                                        ook niet diegene ik het langst in m'n bezit had

                                        1 ding wel, moest lpg van de constructeur komen zou ik ook wel weer durven overwegen
                                        vw heeft het nou ondertussen bvb ook weer in z'n gamma, en de cng-ers stijgen ook

                                        je kunt een compressor toch kopen, om thuis te vullen niet ?
                                        installatie om thuis te vullen kost 2000euro (ongeveer)
                                        en de druk is zo laag bij de aardgas thuis dat het ettelijke uren duurt om te vullen.
                                        Typisch belgie dat de brandstofboer hier niet in investeerd omdat wij allemaal met onze diesel blijven rondkarren

                                        Comment

                                        Working...
                                        X