Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG, bedenk eer je begint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • maandag trabacho in de gasplant

    pm met telnr

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
      Het weekend nadien heb ik een team in de Ecorally van Monte Carlo, rij zelf mee met een Toyota Prius op aardgas ( co piloot ).
      ciao
      voorzichtig met gas-geven in die prius he

      Comment


      • Zolang als de rem maar blijft werken...Die is naar het schijnt ook electronisch

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
          Laat dan eens wat foto's zien van waar het volgens jou misloopt?
          Op deze foto ( http://www.delpgdokter.be/?CategoryID=359 )kan je zelfs al zien de de tank niet conform is geplaatst: het links ingeslagen kruis moet op certerhoogte van de tank staan. Hier ligt het er gevoelig onder. De bevenkant van de alu-aansluitdoos, dient horozontaal te liggen.
          De positie heeft invloed op vulling en werking aanduiding niveaumeter.
          Als je de foto van de motor wat uitvergroot, kan je zien dat de injectoren tegen de afdekking zitten en dat de injectieleidingen veel in lengte verschillen. Ook die leidingen schuren tegen de afdekking met kabelgoot

          Comment


          • Beste LPG rijders.

            Normaal reageer ik niet snel op forums maar hoe deze Meneer de dokter met zijn klant omgaat en dan zo behandeld wordt
            gaat me even wat te ver.

            Ik heb de foto's bekeken en zien er weinig professioneel uit.
            Begin bijvoorbeeld al eens met de vuller achter het benzine klepje te plaatsen.
            In plaats een deuk in de bumper te trekken.
            Mr lpg007 is niet de enige die deze ervaringen meemaakt.
            Het probleem is dat de LPG Dokter Prins importeert via de grijze markt en geen ondersteuning van ons kan genieten.
            Al onze dealers krijgen scholing en bijstand van ons en indien nodig van fabrikant Prins.

            En dan hier nog even mooi weer spelen en een beetje later zijn eigen klanten uit te kafferen op dit forum.

            één goede raad aan de lpg rijders ga eerst eens kijken hoe de mensen werken, een mooie site en een gladde babbel wil
            niks zeggen over de kwaliteit.


            Het AGS Team.

            Officiële importeur Prins VSI Belgium.
            AGS Auto Gas Systemen goedkope LPG en CNG installaties voor personenwagens vrachtwagens bussen en andere voertuigen LPG en CNG onderdelen in onze webshop bespaar brandstofkosten. Wij zijn erkend LPG installateur inbouwstation snelle goede en goedkope inbouw ombouw en uitbouw van LPG en CNG installaties. AGS,dieselblend,dieselmix,dieselgas,autogas,lpg,cng,brandstofkosten,besparing,diesel,prins,vrachtwagen,bus,goedkoop rijden,erkend installateur,rijden op lpg,rijden op gas,rijden met gas,goedkoop,goedkope,aardgas,rijden op aardgas,economisch rijden,lpg inbouw,lpg uitbouw,lpg ombouw,lpg erkend,webshop,onderdelen,importeur,Prins,Tartarini,oldtimer,oltimer,shop,parts,niet,van meenen,niet,vandendyck,niet,de roover,niet,etneo

            Waarom nog zoveel geld besteden aan een andere brandstof terwijl u zo goedkoop kunt rijden met LPG. Daar heeft AGS een oplossing voor!


            Last edited by ; 04/04/2010, 22:18.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door AGS NV Bekijk Berichten
              Beste LPG rijders.

              Normaal reageer ik niet snel op forums maar hoe deze Meneer de dokter met zijn klant omgaat en dan zo behandeld wordt
              gaat me even wat te ver.

              Ik heb de foto's bekeken en zien er weinig professioneel uit.
              Begin bijvoorbeeld al eens met de vuller achter het benzine klepje te plaatsen.
              In plaats een deuk in de bumper te trekken.
              Mr lpg007 is niet de enige die deze ervaringen meemaakt.
              Het probleem is dat de LPG Dokter Prins importeert via de grijze markt en geen ondersteuning van ons kan genieten.
              Al onze dealers krijgen scholing en bijstand van ons en indien nodig van fabrikant Prins.

              En dan hier nog even mooi weer spelen en een beetje later zijn eigen klanten uit te kafferen op dit forum.

              één goede raad aan de lpg rijders ga eerst eens kijken hoe de mensen werken, een mooie site en een gladde babbel wil
              niks zeggen over de kwaliteit.


              Het AGS Team.

              Officiële importeur Prins VSI Belgium.
              AGS Auto Gas Systemen goedkope LPG en CNG installaties voor personenwagens vrachtwagens bussen en andere voertuigen LPG en CNG onderdelen in onze webshop bespaar brandstofkosten. Wij zijn erkend LPG installateur inbouwstation snelle goede en goedkope inbouw ombouw en uitbouw van LPG en CNG installaties. AGS,dieselblend,dieselmix,dieselgas,autogas,lpg,cng,brandstofkosten,besparing,diesel,prins,vrachtwagen,bus,goedkoop rijden,erkend installateur,rijden op lpg,rijden op gas,rijden met gas,goedkoop,goedkope,aardgas,rijden op aardgas,economisch rijden,lpg inbouw,lpg uitbouw,lpg ombouw,lpg erkend,webshop,onderdelen,importeur,Prins,Tartarini,oldtimer,oltimer,shop,parts,niet,van meenen,niet,vandendyck,niet,de roover,niet,etneo

              Waarom nog zoveel geld besteden aan een andere brandstof terwijl u zo goedkoop kunt rijden met LPG. Daar heeft AGS een oplossing voor!


              www.valvecare.eu
              Dus omdat de vuller niet achter het benzineklepje staat, is't een knoeier?

              1991 BMW E30 318is

              Comment


              • Fak mijn lpg-installateur is een knoeier
                2002 MX-5 NB 1.6

                2011 Honda PCX

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                  Dus omdat de vuller niet achter het benzineklepje staat, is't een knoeier?

                  Deze reaktie is een bagatelliseren, op basis van 1 detail.
                  De plaats van de vuller, zoals die nu staat, is een ramp: alle vuil dat door de wielen opgeworpen wordt, komt op de vuller terecht.
                  Daarbij is de bescherming van de vuller ook prutsboel. Waarschijnlijk een goedkope italiaanse plastiek, die na enkele maanden reeds gescheurd is.
                  Prutsboel slaat o.a. op het feit dat zelfs de tank niet ordentelijk gemonteerd is: als je er iets van kent, zal je merken dat het kruis veel te laag staat.
                  Prutsboel is ook een bediening welke in de asbak gemonteerd is op een met silicone ingelijmd plaatje, waarbij de asbak niet meer kan gesloten worden. (Mijn voorwaarde was: geen beschadigingen aan dashboard toegeleten)
                  Prutsboel is ook de montage van de injectoren op de motor: bewegende onderdelen raken tegen vaste onderdelen, zelfs na een zo gezegde correctie.
                  Prutsboel is dat zelfs na 2 pogingen, het toerentalsignaal niet correct is aangesloten: eerst op de ontsteking en daarna op de een sensor voor nokkenasverstelling i.p.v. toerental!
                  Prutsboel is ook de lamentabele montage van de stuurdoos en de injectormodule: bij deze injectormodule is zelfs de bevestigingsbeugel afgebroken ... recuperatiemateriaal van een andere ontevreden klant.(productiedatum 25/07/2008 voor een installatie juni 2009)
                  Enz...enz...
                  Wat is niet inbegrepen:
                  Een vervangwagen tijdens de installatie .... zou gestolen zijn!?!
                  Technische controle na installatie
                  Eerste tankvulling moet nog extra betaald worden
                  Slechts 1 vulnippel is inbegrepen
                  En een hele boel extra problemen zijn ook inbegrepen

                  Maar voor sommigen zijn dit slechts details

                  Gelukkig zijn er ook nog andere installateurs, met kennis van zaken en een degelijke opleiding.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door antigpsdude Bekijk Berichten
                    Zelf rijd ik al enkele maanden op lpg rond en ik vind het geweldig,voel nauwlijks de verschillen bij normaal rijgedrag en het kost de helft goedkoper dan diesel, gewoon pech gehad met installateur denk ik man .

                    Ik rij al tien jaar op lpg en heb nog nooit problemen met de installatie gehad. Ik zou niet willen ruilen voor een stoof tenzij de firma mij eentje geeft en me dus verplicht. Tanken doe ik met de glimlach.
                    1976 Porsche 924 (verkocht)
                    2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                    2011 Volvo V60 T6 AWD
                    2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                    Comment


                    • Als ik dit hier zo lees, was "lpgkwakzalver" een passendere benaming geweest.

                      Comment


                      • Ik vind dat uit dit soort discussies geen oordeel mag geveld worden...
                        1991 BMW E30 318is

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                          Ik vind dat uit dit soort discussies geen oordeel mag geveld worden...
                          Als je zou twijfelen aan de correctheid van de info, dan kan je een persoonlijke kopie bekomen van het verslag over het gepruts (gedetailleerd met foto's.)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                            Ik zie er geen graat in dat de topic opener deze post plaats. Mensen kunnen beter verwittigd zijn dat er ook zulke praktijken aan de gang zijn.

                            Ik heb nu zo'n 13.000 km's op gas zitten en het enige wat ik de laatste tijd ondervind is dat er meer koelvloeistof verdwijnt. Zo'n halve liter op 1.500 km. Dus ook niets in de olie te zien ofzo. Misschien dat hij opgebrand wordt of iets met de verdamper.

                            Volgende week naar de keuring en hopelijk is de CO ok(en de rest ook natuurlijk )
                            Ik zag dat ik in deze topic nog een antwoord schudig was op deze reactie.

                            De koelvloeistof die verdwijnt(het is dus een iets van niets, maar men moet de peil wel af en toe nakijken) is een lek in het expantievat. Kostprijs en werkuren bij BMW een +/-450€

                            Momenteel is koelvloeistof bijvullen nog steeds het goedkoopst.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door lpg007 Bekijk Berichten
                              LPG installatie, kies voor een betrouwbare installateur !!

                              Een vriend van mij, heeft zijn gezonde benzine wagen naar LPG Prins VSI laten ombouwen bij De LPG ... Sinds dit doktersbezoek is de auto nog nooit zo ziek geweest. Op 6 maanden lopen de herstellingskosten op tot zo’n € 2000. Problemen zonder einde!!!

                              De reden hiervoor is eigenlijk heel voor de hand liggend: de lpg ... respecteert de voorschriften van Prins niet en kiest voor een quick win uitvoering.






                              Enkele voorbeelden:
                              • De inlaatcollector wordt niet gedemonteerd om de injectoraansluitingen te plaatsen en dan wordt een gemakkelijk toegankelijke plaats gekozen om te boren. Met risico dat vuil in de inlaat terecht komt

                              • De leidingen van de injectoren naar het inspuitpunt moeten zo kort mogelijk en vooral allemaal even lang zijn. In dit geval, was de ene leiding tot 3x langer dan de andere.
                                Het gevolg hiervan, was een slecht werkende motor en een volledig ontregelde motor ECU.

                              • Voor de aansluiting van de gas-injectoren, wordt de originele motorkabelboom gewoonweg doorgeknipt en worden de draden voor de VSI er tussen gesoldeerd.
                                Dit terwijl enkele eenvoudige connectoren, van een paar euro, ervoor kunnen zorgen dat het geheel zonder knippen aangesloten wordt. Deze oplossing wordt ook in de Prins installatiehandleiding beschreven ….
                                Het gevolg is dat er motorstoringen zijn opgetreden en de gehele motorkabelboom moest vervangen worden. ….€€€€ kosten

                              • Ook elementaire montage is hem vreemd: de op de motor gemonteerde gas-injectoren en leidingen, zijn in direct contact met een bovenliggende kabelgoot. Aangezien de kabelgoot vast is aan het koetswerk en de motor beweegt, schuren deze continu tegen mekaar, wat op termijn tot problemen leidt: afbreken en doorschuren.

                              • Bij de installatie, was gevraagd om de tankaanduiding in de asbak in te bouwen, zodat alles verdoken was en er geen beschadigingen aan het dashboard zouden zijn.
                                Alhoewel dit kleine blokje perfect in de asbak past, had hij er niet beter op gevonden dan met een plaatje zwart gelakt ijzer, de asbak op te vullen, daarop de tankaanduiding te plaatsen en het geheel met zwarte silicone te besmeuren.
                                Bijkomend, kon je de asbak zelfs niet meer sluiten omdat alles te hoog kwam.
                                Om erger te voorkomen, heeft mijn vriend het dan maar zelf opgelost.

                              • De injectormodule (elektrisch component) ligt ergens tegen een steun “gebonden” i.p.v. dit vast te schroeven met de connector naar beneden.

                              • Op de Prins ECU, is voorzien om de lambda-sonde van de motor aan te sluiten.
                                Doch onze LPG ... acht dit niet nodig (spaart weer wat moeite).
                                De aansluiting is nochtans nodig als bijkomende beveiliging om motorschade te voorkomen, door bijvoorbeeld op een te arm mengsel te rijden.

                              • Met de ECU van de Prins VSI, is het ook al zo zielig: deze staat als het ware op 1 poot vastgeschroefd, gewrongen tussen airco leidingen e.d.
                                In een omgeving waar trillingen niet vreemd zijn, zou men toch een degelijke bevestiging verwachten, zonder een obstakel te vormen voor originele componenten.

                              • Op de verdamper, staat een nippel van het overdrukventiel.
                                Volgens de Prins installatiehandleiding, dient deze te worden verbonden met de inlaatcollector. In dit geval is er zelfs geen leiding op aangesloten!!!

                              • De manier waarop de VSI afgesteld wordt, roept ook héél wat vragen op….
                                Er wordt geen rekening gehouden met het feit dat de motor ECU “ zelflerend “ is en dat, ten gevolgen van op gas rijden, er reeds correcties zijn doorgevoerd om het vooropgestelde doel te bereiken (algoritme bijgestuurd).
                                Doorgaans wordt ervoor gezorgd dat de motor perfect werkt op benzine en worden dan de parameters voor LPG aangepast zodat de motor ECU niet hoeft bij te sturen.

                              Je moet eigenlijk besluiten dat de LPG ... beonbekwaam, slordig en onbegaan is.
                              Zo iemand maakt de sector tot schande.
                              Als je mij vraagt, dan ben ik blij met een diesel te rijden in plaats van mijn auto zo te laten verkrachten!

                              Er kruipt heel wat tijd in om de leugens van iemand te bewijzen en aan te tonen wat eigenlijk de echte bedoelingen zijn.

                              We gaan verder:
                              klacht dat de lambda sonde niet is aangesloten, veligheidsfunctie!!!

                              De lambda sonde op dit voertuig kon niet aangesloten worden gezien het een weerstandslambda sonde is. Deze geeft een signaal weer in stroom en niet in spanning.
                              De VSI ECU is niet in staat dit signaal te verwerken zonder dat de benzine ECU een fout code geeft. Terloops moet ik opmerken dat geen enkele LPG onderdelen leverancier dit euvel heeft weten op te lossen.

                              De klacht dat de slangen te lang zouden zijn.
                              De slangen werden gemonteerd met lengtes variërend van 15 tot 27cm, net zoals het in de Prins manual voorgeschreven staat. Dit is vanwege de constructie van de motor en de onderdelen die erop gebouwd zijn.
                              Daarenboven werden er nylon slangen gemonteerd in de collector wat, in tegenstelling tot mijn vorige bericht, niet in de Prins manual staat.
                              Beide bovenstaande weerleggingen kan je vinden in de Prins manual:


                              Het tankkruis werd inderdaad 1.5cm te laag gemonteerd waardoor de laatste 3 à 4 liter niet uit de tank kunnen worden verbruikt. Gewoon even bellen en langskomen was voldoende geweest om dit euvel op te lossen.
                              Mijn oprechte excuses hiervoor.

                              Reeds in mijn reply #76 sugereer ik dat LPG007 of BMW318 samenspant met een installateur ( AGS ) die hijzelf te dik aanprijst en inderdaad, nu komt plotseling AGS NV op de proppen #126.
                              Ik moet het eigenlijk als een compliment beschouwen dat AGS als enige optie over heeft om het succes van De LPG Dokter af te remmen, door hier wat zijn gal te komen spuien.
                              Beste AGS: indien je iemand een leugenaar noemt omdat hij leugens verspreid, dan is dat niet uitkafferen.
                              Dat dit middels een niet tevreden klant gebeurd, is betreurenswaardig.
                              Het is spijtig dat DLPGD 2 ontevreden klanten heeft gedurende de laatste 10 jaar maar we blijven ons best doen om het op 2 te houden.
                              De ware drijfveer van AGS is wel boven water gekomen, het probleem van de grijze import.
                              Die man kent ook geen schaamte.
                              AGS heeft duizenden ( niet overdreven, letterlijk duizenden. Gedurende jaren ongeveer 1500 kits per jaar ) als grijze export verkocht in Noorwegen, daar waar de officiële importeur Gaspro van Jan Nierssen is. Ik wil zelfs niet uitweiden over zijn grijze export naar Duitsland.
                              Duizenden kits werden gemonteerd met valvecare dat geïnjecteerd werd via doodgewone plastieken ( !!!! ) leidingen in de hoge druk LPG. Het bedrijfje wat hij voorzag ( autogasnorge ) is vorige maand over kop gegaan, met als gevolg dat er duizenden klanten met al hun problemen nergens meer terecht kunnen. De installaties moeten allemaal herdaan worden want de veiligheid is in het gedrang en de installaties mogen wettelijk gezien zelfs niet functioneren. Gewoon plastiek kan barsten, zeker met de koude die daar heerst. Er bestaat LPG gehomologeerde flexibele leiding die lage temperaturen bestendig is maar die zal blijkbaar te duur geweest zijn.

                              Een kopie van dit bericht en de link naar dit forum wordt naar Jan Nierssen ( Nederlander die in Noorwegen woont ) doorgestuurd:

                              GasPro

                              Importer LPG
                              Enebakkveien 34
                              0657
                              Oslo


                              T. +47 (0)22 68 38 56
                              F. +47 (0)22 68 15 33
                              <A href="mailto:gaspro@c2i.net">gaspro@c2i.net
                              http://www.gaspro.no


                              Ergerlijk is eigenlijk dat DLGPD alles voor België bij AGS aankocht, dit bijna 2 jaar lang. Het was een akkoord dat was afgesloten met de directeur van Prins en ik hield me hier ook strikt aan. Na bijna 2 jaar aan het lijntje gehouden te zijn ivm het vermelden van DLPGD als officiële Prins dealer van België, zei de eigenaar van AGS doodleuk tijdens een importeurs meeting in april 2008 te Eindhoven dat hij DLPGD nooit als officiële dealer wil want ARC Trapman is een goede vriend van hem en hij wil hem niet voor het hoofd stoten.
                              Daarmee werd ook elk contact verbroken.
                              En dan durft dat hier nog komen reclameren over grijze import. Die mens kent geen schaamte.
                              By the way, de reactie van AGS nv is niet door de eigenaar zelf geschreven. Er staan nl geen schrijffouten in.
                              Tot vervelens toe worden importeurs van Amerikaanse voertuigen bezocht om niet meer bij ons te komen. Doch zij zijn te zeer tevreden over de kwaliteit en de service dat zij niet willen veranderen.
                              Klanten vallen bij bosjes binnen met Amerikaanse wagens omgebouwd met een Tartarini installatie. Hoe kan men klanten zo bij de neus nemen?
                              De kleine elektroklepjes ( Tartarini heeft geen injectoren ) kunnen niet de benodigde brandstof leveren die nodig is voor een V8 en het systeem gebrukt nog steeds een mapping, wat resulteert in een andere carburatie dat de originele van benzine ECU. Prins heeft injectoren en gebruikt geen mapping.
                              Het is net alsof je een Ferrari dealer bent en dan af en toe een replica verpatst voor de prijs van de echte. Zouden die klanten dat weten? Want als leek lijkt toch elke LPG installatie hetzelfde.
                              We hebben hier vorig jaar een twintigtal klanten langs gekregen die met de papieren van hun advocaat advies vroegen tegen AGS.
                              Tot mij spijt kan/wil ik hier niet op in gaan.
                              Ik ben begonnen met LPG installaties in 1988 en heb nog nooit een rechtszaak gehad, niet in België, niet in Italië en niet in Zwitserland.
                              We gaan verder op de ingeslagen weg.
                              Last edited by ; 13/04/2010, 16:23. Reden: schrijffoutten

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BMW318i Bekijk Berichten
                                Deze reaktie is een bagatelliseren, op basis van 1 detail.
                                De plaats van de vuller, zoals die nu staat, is een ramp: alle vuil dat door de wielen opgeworpen wordt, komt op de vuller terecht.
                                Daarbij is de bescherming van de vuller ook prutsboel. Waarschijnlijk een goedkope italiaanse plastiek, die na enkele maanden reeds gescheurd is.
                                Prutsboel slaat o.a. op het feit dat zelfs de tank niet ordentelijk gemonteerd is: als je er iets van kent, zal je merken dat het kruis veel te laag staat.
                                Prutsboel is ook een bediening welke in de asbak gemonteerd is op een met silicone ingelijmd plaatje, waarbij de asbak niet meer kan gesloten worden. (Mijn voorwaarde was: geen beschadigingen aan dashboard toegeleten)
                                Prutsboel is ook de montage van de injectoren op de motor: bewegende onderdelen raken tegen vaste onderdelen, zelfs na een zo gezegde correctie.
                                Prutsboel is dat zelfs na 2 pogingen, het toerentalsignaal niet correct is aangesloten: eerst op de ontsteking en daarna op de een sensor voor nokkenasverstelling i.p.v. toerental!
                                Prutsboel is ook de lamentabele montage van de stuurdoos en de injectormodule: bij deze injectormodule is zelfs de bevestigingsbeugel afgebroken ... recuperatiemateriaal van een andere ontevreden klant.(productiedatum 25/07/2008 voor een installatie juni 2009)
                                Enz...enz...
                                Wat is niet inbegrepen:
                                Een vervangwagen tijdens de installatie .... zou gestolen zijn!?!
                                Technische controle na installatie
                                Eerste tankvulling moet nog extra betaald worden
                                Slechts 1 vulnippel is inbegrepen
                                En een hele boel extra problemen zijn ook inbegrepen

                                Maar voor sommigen zijn dit slechts details

                                Gelukkig zijn er ook nog andere installateurs, met kennis van zaken en een degelijke opleiding.
                                Ik hoop dat iedereen die dit leest, alle voorgaande posts leest zodat ik alle onwaarheden niet opnieuw moet weerleggen.
                                Waarom vermeld je niet dat we 200Euro goedkoper waren dan de andere offertes?
                                Als ik je 200Euro meer reken, wil gerust met de auto naar de keuring gaan, krijg je een gratis tankbeurt en een extra vulnippel.
                                Dat is net hetzelfde als reclameren dat je bij Ryanair geen gratis drankje krijgt maar je zwijgt wel over het feit dat je een pak minder hebt uitgegeven voor je vlucht.
                                Het beste bewijs is en blijft je mail waarin je schrijft dat de wagen perfect rijdt.
                                Blijkbaar ben je ook niet tevreden over de vulstoppen die elke installateur in België gebruikt, die zelfs AGS gebruikt.
                                Kijk maar eens even naar zijn website dan zie je dat je net dezelfde vulnippel hebt:


                                Gelukkig dat ik ook een van de installateurs ben die kennis van zaken heeft ( hoop ik ) en die een degelijke opleiding geeft aan zijn 400 dealers in Italië.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door AGS NV Bekijk Berichten
                                  Beste LPG rijders.

                                  Normaal reageer ik niet snel op forums maar hoe deze Meneer de dokter met zijn klant omgaat en dan zo behandeld wordt
                                  gaat me even wat te ver.

                                  Ik heb de foto's bekeken en zien er weinig professioneel uit.
                                  Begin bijvoorbeeld al eens met de vuller achter het benzine klepje te plaatsen.
                                  In plaats een deuk in de bumper te trekken.


                                  Het AGS Team.

                                  Officiële importeur Prins VSI Belgium.
                                  www.lpg-installaties.be
                                  www.autolpg.be
                                  www.lpg-id.be
                                  www.valvecare.eu

                                  Zeg hypocriete AGS,

                                  Maar schaamt ge u nu echt niet dat ge probeert een installateur te bekladden terwijl ge zelf de identieke vulstop op identiek dezelfde plaats monteert als De LPG Dokter?
                                  Waart ge vergeten dat de bewijslast op uw eigen wegsite staat?
                                  Gaat ge nu snel die foto's verwijderen of durft ge laten zien aan heel Vlaanderen wat voor iemand ge werkelijk zijt en wat uw snode bedoelingen op dit forum zijn?
                                  De forummers misleiden is geen nette bezigheid.
                                  Iedereen mag zelf vergelijken:


                                  Ongelooflijk maar waar: AGS heeft vanmorgen snel de bovenstaande link op zijn website gewijzigd en deze leidt nu naar een andere pagina: publiciteit voor diesel-lpg mix.
                                  Dan maar even de bovenstaande link gebroken, ik geef geen gratis publiciteit.

                                  De juiste link is nu:
                                  http://www.lpg-installaties.be/nl/lpginstallatie/261/Mercedes/

                                  en



                                  Met de broek op de enkels.

                                  Blijkbaar is er dus geen enkel probleem met dat type vulstop op die plaats of is AGS ook een knoeier van jewelste en geeft dit geknoei door, middels cursussen, aan andere knoeier-installateurs?

                                  AGS IS EEN BEDRIEGER EN PROBEERT ALLE FORUMMERS IN HET OOTJE TE NEMEN. SCHANDALIG GEWOON.
                                  Last edited by ; 15/04/2010, 10:13.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMW318i Bekijk Berichten
                                    Deze reaktie is een bagatelliseren, op basis van 1 detail.
                                    De plaats van de vuller, zoals die nu staat, is een ramp: alle vuil dat door de wielen opgeworpen wordt, komt op de vuller terecht.
                                    Daarbij is de bescherming van de vuller ook prutsboel. Waarschijnlijk een goedkope italiaanse plastiek, die na enkele maanden reeds gescheurd is.

                                    Gelukkig zijn er ook nog andere installateurs, met kennis van zaken en een degelijke opleiding.
                                    Ik had de forummers nog wat informatie willen geven.
                                    Het type vulstop dat er op jouw BMW is gemonteerd, is van Luxemburgse makelij, het bedrijf noemt Ceodeux Rotarex. De Europese LPG homologatienummer is E13-67R-010077 en kost in aankoop 14,70 ex BTW.
                                    De vulstop die je kunt monteren in het benzineklepje is van Italiaanse makelij, de producent noemt Tomasetto en is de goedkoopste kwaliteit die je kunt kopen, typisch voor een 'arme' markt.
                                    De Europese homologatienummer is E8-67R-013868. Mijn aankoopprijs is 4,20 ex BTW.
                                    Ik heb je dus de duurste gegeven van de hoogste kwaliteit.
                                    De Ceodeux vuller heeft een slangdiameter van 14mm ( intern ongeveer 12mm ), de Tomasetto heeft een slangdiameter van 8mm ( intern ongeveer 6mm ).
                                    Voor iemand die snel kan rekenen met de wet van Bernoulli, is het duidelijk dat de vulsnelheid van Ceodeux vuller ongeveer 3 keer zo snel is.
                                    Dus als je een stok zoekt om mee te slaan, vind je er altijd 1.
                                    Ofwel reclameer je dat de vulsnelheid te traag is, ofwel reclameer je dat de vulstop je niet aanstaat.
                                    Feit is wel dat je zelf gekozen hebt om de vulstop daar te hebben. Elke klant kiest waar hij z'n vulstop wil, dat is een erezaak voor ons en wordt steevast gevraagd aan iedereen.
                                    In Italie heb ik vorig jaar iets meer dan 3000 Tomasetto vulnippels verkocht dus ik weet redelijk waarover het gaat. Ik verkoop ze al van in 2004.
                                    Het bijkomende probleem met die vulnippels ( maar dat weet AGS nu nog niet, dat zal nog even duren ) is dat de inwendige terugslagklep een doodgewone metalen knikker is. Geen inox, dat zou te duur zijn.
                                    Deze knikker is altijd bloot gesteld aan lucht en vochtigheid ( ook al zou je er een kapje opdraaien ) en gaat oxyderen na verloop van een paar jaar.
                                    Met als gevolg dat na elke tankbeurt na enkele jaren, de LPG je even rond de oren spuit.
                                    De gevolgen hiervan mag je zelf invullen.
                                    Dit kan niet gebeuren met de Ceodeux vulstop gezien de afsluiting geheel anders gebeurd.
                                    Wanneer het plastieken klepje dicht is, zal er ook geen vuil in de vulstop komen.
                                    Wat ga je nu nog proberen te verzinnen, gezien de door jou genoemde kwaliteitsinstallateur dezelfde vulstop op dezelfde plaats monteert?

                                    www.delpgdokter.be
                                    www.dlpgd.com
                                    www.gasdoctor.eu
                                    www.valvecare.it
                                    www.blueyel.it
                                    www.lpg-lpi.be
                                    Last edited by ; 16/04/2010, 12:45.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
                                      .
                                      Feit is wel dat je zelf gekozen hebt om de vulstop daar te hebben. Elke klant kiest waar hij z'n vulstop wil, dat is een erezaak voor ons en wordt steevast gevraagd aan iedereen.
                                      Beste LPG....

                                      Het klopt dat mij gevraagd is waar de vulnippel moest komen.
                                      Als ik de mini aansluiting achter de tankklep aangaf, kreeg ik een resem argumenten om het niet te doen en het kwam erop neer dat hij het eigenlijk niet zag zitten.
                                      Het is ook heel wat extra werk als je het degelijk wil uitvoeren: versteviging aanbrengen enz....
                                      Vulsnelheid is natuurlijk een punt in onze haastige tijden. Doch het oog wil ook wel wat.

                                      Wat de montage van de tank betreft, ben ik het oneens met uw stelling: het is niet aan de klant om te weten hoe een tank correct gemonteerd wordt doch aan de installateur. Dus ik hoef u niet te vertellen dat iets niet correct is geplaatst... zie ook uw opmerking ivm de injectoren en dito leidingen die tegen de afscherming schuren en bij een 2e poging nog steeds niet OK zijjn.

                                      Ik zal nooit beweren dat ikzelf alles correct doe, doch de installatie die u bij mijn wagen heeft geplaatst vertoonde toch teveel slordigheden / geen goed vakmanschap.
                                      Gelukkig ben ik erin geslaagd alle problemen op te lossen zodat ik met een gerust geweten verder kan rijden.
                                      Daarbij wens ik te onderstrepen dat ik nog nooit bij AGS ben langs geweest en ik deze mensen ook niet persoonlijk ken. Aandelen heb ik ook al niet.
                                      Ik oordeel over de technische aspecten, waarbij ik in mijn eigen vakgebied toch enige ervaring heb, ook al is deze niet specifiek gericht op LPG installaties.

                                      Wat mij ook zéér stoort is de arrogante toon tov iedereen die niet in uw plaatje past.
                                      Als dit kaders in uw motte "de klant heeft steeds gelijk", dan ben u zoals veel pseudo managers: luister naar mijn woorden doch kijk niet naar wat ik doe.
                                      Ook uw foute informatie over de stellingname van Prins aftermarket ligt mij nog op de maag: er bestaat gewoon geen mail waarin ze mij "op mijn plaats zetten" lees terecht wijzen.
                                      Ik heb een excellente medewerking gekregen van Prins aftermarket.

                                      De bewering dat ik met een wrak bij u gekomen ben, dat u zou moeten oplappen, is ook totaal uit de lucht gegrepen.
                                      De auto heeft nooit schade gehad aan het koetswerk.
                                      De bumper was vooraan rechts vervormd en er was een gat in de bodemplaat op deze hoogte.
                                      Dit alles blijkt het gevolg van parkeren aan een hoge stoep, waarbij bij het achteruit rijden de bumper is blijven haperen aan de stoep.
                                      Meer is het niet en het is ook hersteld.

                                      En nu wens ik mijn energie te steken in positieve dingen...

                                      M.v.g.
                                      Dirk
                                      Last edited by ; 16/04/2010, 10:19.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMW318i Bekijk Berichten
                                        Beste LPG....

                                        Het klopt dat mij gevraagd is waar de vulnippel moest komen.
                                        Als ik de mini aansluiting achter de tankklep aangaf, kreeg ik een resem argumenten om het niet te doen en het kwam erop neer dat hij het eigenlijk niet zag zitten.
                                        Het is ook heel wat extra werk als je het degelijk wil uitvoeren: versteviging aanbrengen enz....
                                        Vulsnelheid is natuurlijk een punt in onze haastige tijden. Doch het oog wil ook wel wat.

                                        Wat de montage van de tank betreft, ben ik het oneens met uw stelling: het is niet aan de klant om te weten hoe een tank correct gemonteerd wordt doch aan de installateur. Dus ik hoef u niet te vertellen dat iets niet correct is geplaatst... zie ook uw opmerking ivm de injectoren en dito leidingen die tegen de afscherming schuren en bij een 2e poging nog steeds niet OK zijjn.

                                        Ik zal nooit beweren dat ikzelf alles correct doe, doch de installatie die u bij mijn wagen heeft geplaatst vertoonde toch teveel slordigheden / geen goed vakmanschap.
                                        Gelukkig ben ik erin geslaagd alle problemen op te lossen zodat ik met een gerust geweten verder kan rijden.
                                        Daarbij wens ik te onderstrepen dat ik nog nooit bij AGS ben langs geweest en ik deze mensen ook niet persoonlijk ken. Aandelen heb ik ook al niet.
                                        Ik oordeel over de technische aspecten, waarbij ik in mijn eigen vakgebied toch enige ervaring heb, ook al is deze niet specifiek gericht op LPG installaties.

                                        Wat mij ook zéér stoort is de arrogante toon tov iedereen die niet in uw plaatje past.
                                        Als dit kaders in uw motte "de klant heeft steeds gelijk", dan ben u zoals veel pseudo managers: luister naar mijn woorden doch kijk niet naar wat ik doe.
                                        Ook uw foute informatie over de stellingname van Prins aftermarket ligt mij nog op de maag: er bestaat gewoon geen mail waarin ze mij "op mijn plaats zetten" lees terecht wijzen.
                                        Ik heb een excellente medewerking gekregen van Prins aftermarket.

                                        De bewering dat ik met een wrak bij u gekomen ben, dat u zou moeten oplappen, is ook totaal uit de lucht gegrepen.
                                        De auto heeft nooit schade gehad aan het koetswerk.
                                        De bumper was vooraan rechts vervormd en er was een gat in de bodemplaat op deze hoogte.
                                        Dit alles blijkt het gevolg van parkeren aan een hoge stoep, waarbij bij het achteruit rijden de bumper is blijven haperen aan de stoep.
                                        Meer is het niet en het is ook hersteld.

                                        En nu wens ik mijn energie te steken in positieve dingen...

                                        M.v.g.
                                        Dirk
                                        Een andere argument om geen vulnipper in het benzineklepje te monteren is de onmogelijkheid achteraf om lektesten uit te voeren op de koppeling. Dit is een controle die we elke keer uitvoeren wanneer een wagen bij ons binnen komt voor onderhoud. Deze test kan wel altijd gebeuren bij het andere systeem.

                                        Wat mij bijzonder stoort is de leugens die u hier bij elkaar hebt geschreven. Niet dat het niet in mijn plaatje past, het zijn gewoon pure leugens.
                                        Het enige van je schrijfsels wat overeiend blijft is het feit dat het tankkruis 1.5cm dat te laag staat, waardoor de laatste 3 a 4 liter niet verbruikt kan worden.
                                        Ik zou niet weten met welke stelling je het oneens zou zijn, ik heb geen stelling aangenomen, alleen maar mijn excuses aangeboden voor het feit dat het 1,5cm te laag staat en dat zoiets gratis zou worden gecorrigeerd, zelfs indien dat nergens op een forum zou geschreven worden.

                                        Al de rest is weergelegd geworden als pure herspinsels ( bijvoorbeeld lambda sonde niet aangesloten, veiligheidsfunctie!!!!, slangen te lang, het systeem is te gemakkelijk geprogrammeerd en de ellenlange waslijst die jezelf hebt gecreerd in je hoofd ).
                                        Die mail van Edwin heb je ontvangen ( ik in copie ) om je terecht te wijzen over je verkeerde stellingen ( bijvoorbeeld dat de ECU veel te gemakkelijk geprogrammeerd was, mengsel te rijk, etc ) heb je zeer zeker ontvangen.
                                        Het feit dat je schreef in post 12 dat ik op het matje geroepen zou geweest zijn, is een een andere schandalige leugen. Laat staan dat Prins jou hierover zou inlichten.

                                        Hier wat proberen een bedrijf schade toe te brengen omdat je je goesting niet krijgt, getuigd van een heel vreemde mentaliteit die eerder aan koppige kinderen wordt toegeschreven die hun goesting niet krijgen.

                                        De wagen heeft een ongeval gehad, daar valt niet over te argumenteren.
                                        Dat je hier nu probeert te verkondigen dat het een parkeer-stootje was, is jouw zaak.
                                        Ik heb geen glazen bol waarmee ik kan terug kijken in het verleden maar de schade was duidelijk veel groter dan dat.
                                        Heb je angst dat een eventuele koper hier toevallig langs komt en ontdekt dat de wagen geaccidenteerd was?
                                        Ik heb ook nooit beweerd dat ik de wagen moest oplappen, dat zullen we alweer maar catalogeren als een extra leugen. We hebben nog nooit koetswerk herstellingen uitgevoerd en zij niet van plan dat ooit te doen, daarvoor moet u bij een andere garage zijn.

                                        Of je nu aandelen van AGS hebt of niet, het is wel een leuke tandem.
                                        Vooral de klacht over grijze import van de grijze-export-wereldkampioen, die dezelfde vulstoppen op dezelfde plaats monteert, is fantastisch.
                                        Er zijn hier een 20tal van je leugens ontzenuwt, op alle mogelijke manieren heb je dingen bij elkaar gefantaseerd om toch maar iets negatiefs te kunnen schrijven.
                                        Ik zou me slecht voelen in jouw plaats, wetende dat wanneer elkeen die de voorbije 7 pagina's leest, meteen door heeft wat voor iemand je eigenlijk bent.
                                        Veel succes met nu plotseling iets positiefs te gaan doen.
                                        Ivm met de arrogante toon een persoonllijk raad: probeer eerst de hand in eigen boezem te steken.
                                        Iemands leugens aantonen is niet arrogant, ik heb ook alleen maar op jouw onwaarheden gerageerd, waar haal je het vandaan dat ik reageer op iedereen die niet in mijn plaatje past??????
                                        Last edited by ; 16/04/2010, 19:36.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
                                          Een andere argument om geen vulnipper in het benzineklepje te monteren is de onmogelijkheid achteraf om lektesten uit te voeren op de koppeling. Dit is een controle die we elke keer uitvoeren wanneer een wagen bij ons binnen komt voor onderhoud. Deze test kan wel altijd gebeuren bij het andere systeem.

                                          Wat mij bijzonder stoort is de leugens die u hier bij elkaar hebt geschreven. Niet dat het niet in mijn plaatje past, het zijn gewoon pure leugens.
                                          Het enige van je schrijfsels wat overeiend blijft is het feit dat het tankkruis 1.5cm dat te laag staat, waardoor de laatste 3 a 4 liter niet verbruikt kan worden.
                                          Ik zou niet weten met welke stelling je het oneens zou zijn, ik heb geen stelling aangenomen, alleen maar mijn excuses aangeboden voor het feit dat het 1,5cm te laag staat en dat zoiets gratis zou worden gecorrigeerd, zelfs indien dat nergens op een forum zou geschreven worden.

                                          Al de rest is weergelegd geworden als pure herspinsels ( bijvoorbeeld lambda sonde niet aangesloten, veiligheidsfunctie!!!!, slangen te lang, het systeem is te gemakkelijk geprogrammeerd en de ellenlange waslijst die jezelf hebt gecreerd in je hoofd ).
                                          Die mail van Edwin heb je ontvangen ( ik in copie ) om je terecht te wijzen over je verkeerde stellingen ( bijvoorbeeld dat de ECU veel te gemakkelijk geprogrammeerd was, mengsel te rijk, etc ) heb je zeer zeker ontvangen.
                                          Het feit dat je schreef in post 12 dat ik op het matje geroepen zou geweest zijn, is een een andere schandalige leugen. Laat staan dat Prins jou hierover zou inlichten.

                                          Hier wat proberen een bedrijf schade toe te brengen omdat je je goesting niet krijgt, getuigd van een heel vreemde mentaliteit die eerder aan koppige kinderen wordt toegeschreven die hun goesting niet krijgen.

                                          De wagen heeft een ongeval gehad, daar valt niet over te argumenteren.
                                          Dat je hier nu probeert te verkondigen dat het een parkeer-stootje was, is jouw zaak.
                                          Ik heb geen glazen bol waarmee ik kan terug kijken in het verleden maar de schade was duidelijk veel groter dan dat.
                                          Heb je angst dat een eventuele koper hier toevallig langs komt en ontdekt dat de wagen geaccidenteerd was?
                                          Ik heb ook nooit beweerd dat ik de wagen moest oplappen, dat zullen we alweer maar catalogeren als een extra leugen. We hebben nog nooit koetswerk herstellingen uitgevoerd en zij niet van plan dat ooit te doen, daarvoor moet u bij een andere garage zijn.

                                          Oje nu aandelen van AGS hebt of niet, het is wel een leuke tandem.
                                          Vooral de klacht over grijze import van de grijze-export-wereldkampioen, die dezelfde vulstoppen op dezelfde plaats monteert, is fantastisch.
                                          Er zijn hier een 20tal van je leugens ontzenuwt, op alle mogelijke manieren heb je dingen bij elkaar gefantaseerd om toch maar iets negatiefs te kunnen schrijven.
                                          Ik zou me slecht voelen in jouw plaats, wetende dat wanneer elkeen die de voorbije 7 pagina's leest, meteen door heeft wat voor iemand je eigenlijk bent.
                                          Veel succes met nu plotseling iets positiefs te gaan doen.
                                          Ivm met de arrogante toon een persoonllijk raad: probeer eerst de hand in eigen boezem te steken.
                                          Iemands leugens aantonen is niet arrogant, ik heb ook alleen maar op jouw onwaarheden gerageerd, waar haal je het vandaan dat ik reageer op iedereen die niet in mijn plaatje past??????
                                          cccccccc

                                          Comment

                                          Working...
                                          X