Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG, bedenk eer je begint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
    Ik heb nu zo'n 13.000 km's op gas zitten en het enige wat ik de laatste tijd ondervind is dat er meer koelvloeistof verdwijnt. Zo'n halve liter op 1.500 km. Dus ook niets in de olie te zien ofzo. Misschien dat hij opgebrand wordt of iets met de verdamper.
    mijn beste dat klinkt als een kleine fit in de joint-de-culasse, ik vrees ervoor dat het water gewoon mee verbrand wordt, normaal ga je meer witte rook zien uit je uitlaat, maar op lpg is dat moeilijker te spotten zeker met dit koude weer.

    laat eens een compressie doen en een druktestje van je koelsysteem. Heeft trouwens waarschijnlijk niets te maken met het fijt hij op gas draait.

    kan natuurlijk ook een kleine lek zijn ergens anders

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
      met het fijt
      con fijt sorry

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
        mijn beste dat klinkt als een kleine fit in de joint-de-culasse, ik vrees ervoor dat het water gewoon mee verbrand wordt, normaal ga je meer witte rook zien uit je uitlaat, maar op lpg is dat moeilijker te spotten zeker met dit koude weer.

        laat eens een compressie doen en een druktestje van je koelsysteem. Heeft trouwens waarschijnlijk niets te maken met het fijt hij op gas draait.

        kan natuurlijk ook een kleine lek zijn ergens anders
        Is oek zoe hei "doempt" mier in deur winter, weillicht deur te raeden oep gass. Ik zàl zien wat weurt en veu de rest "voreut met die gaet"

        * Na kan diene hir oat Destelbeirge ons hier nog moeilaker verstoan

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
          con fijt sorry
          Sorry too.

          Comment


          • #65
            buiten een typfout zie ik nie wat er moeilijk is aan mijn text.
            laat maar dus

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
              Is oek zoe hei "doempt" mier in deur winter, weillicht deur te raeden oep gass. Ik zàl zien wat weurt en veu de rest "voreut met die gaet"

              * Na kan diene hir oat Destelbeirge ons hier nog moeilaker verstoan
              woroem da?
              was een grapje nie meer nie minder

              met het = "con"
              kon het nie laten

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                woroem da?
                was een grapje nie meer nie minder

                met het = "con"
                kon het nie laten
                Tuurlijk je moet hier zeker niets achter zoeken.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                  Tuurlijk je moet hier zeker niets achter zoeken.
                  En lachen en zeveren op een forum moet zeker kunnen!

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                    Ik zie er geen graat in dat de topic opener deze post plaats. Mensen kunnen beter verwittigd zijn dat er ook zulke praktijken aan de gang zijn.

                    Ik heb nu zo'n 13.000 km's op gas zitten en het enige wat ik de laatste tijd ondervind is dat er meer koelvloeistof verdwijnt. Zo'n halve liter op 1.500 km. Dus ook niets in de olie te zien ofzo. Misschien dat hij opgebrand wordt of iets met de verdamper.

                    Volgende week naar de keuring en hopelijk is de CO ok(en de rest ook natuurlijk )
                    Als verdamper al wat ouder is kan membraam misschien wat poreus geworden zijn waardoor er koelvloeistof wegkan

                    Comment


                    • #70
                      jaja, maak het maar mee

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                        Ik zie er geen graat in dat de topic opener deze post plaats. Mensen kunnen beter verwittigd zijn dat er ook zulke praktijken aan de gang zijn.

                        Ik heb nu zo'n 13.000 km's op gas zitten en het enige wat ik de laatste tijd ondervind is dat er meer koelvloeistof verdwijnt. Zo'n halve liter op 1.500 km. Dus ook niets in de olie te zien ofzo. Misschien dat hij opgebrand wordt of iets met de verdamper.

                        Volgende week naar de keuring en hopelijk is de CO ok(en de rest ook natuurlijk )

                        Als je een lek in je koppakking hebt kan de koelvloeistof op 3 verschillende manieren verdwijnen, het is te zien waar het lek zich bevind.
                        1 het lek kan uitgeven op een olie-kanaal, dan zie je "water" in je olie. ( witte brij )
                        2 het lek kan uitgeven in het uitlaat-kanaal, dan zie je witte rook uit je uitlaat.
                        3 het lek kan uitgeven in het motor-compartiment, spuit dus uit de motor, dan zie je niets, met de hitte van de motor verdampt de vloeistof.

                        Vroeger zat de motor "open" in het motorcompartiment en kon je gemakkelijk dergelijk lek opsporen, tegenwoordig zijn de motoren dusdanig "ingepakt" dat je bijna geen motor meer ziet, wat het dan ook weeral zeer moeielijk maakt om dergelijk lek op te sporen.
                        Trek al die plastieken brol er eens af en probeer de naad van de koppakking te volgen om een "natte plaats" te vinden.
                        ( als je geen water in je olie of witte rook uit de uitlaat hebt )

                        Lek in een membraam mag je vergeten.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                          Dat is volgens mij niet echt een referentie. Op AF zitten genoeg mensen die alle optiecodes, kleurcodes en motortypes kennen van BMW; maar vraag ze niet wat het viertakt-principe precies is.
                          Dit is nu juist ook het probleem geweest: mijn vriend heeft een vlotte prater geloofd en daarna moeten vaststellen dat het niet verder reikt dan die praatjes.
                          Als het met zijn handen moet gebeuren, is het een zootje.
                          Problemen zijn nog steeds niet opgelost en het loopt niet echt gesmeerd ... zacht uitgedrukt

                          Comment


                          • #73
                            Kan het niet herleidt worden tot contractbreuk of niet nakomen van resultaat?

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door steben Bekijk Berichten
                              Kan het niet herleidt worden tot contractbreuk of niet nakomen van resultaat?
                              Dat zou kunnen, maar dan moet het via de rechtbank...
                              Een minnelijke schikking, om de installatie terug weg te halen en de inlaatcollector te vergoeden, blijkt hij naast zich neer te leggen. (wijst zelfs alle verantwoordelijkheid af )
                              Als er geen doorbraak komt, vrees ik dat hij niet anders zal kunnen dan een klacht neerleggen bij de rechtbank....

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                ik vin mensen die hier als eerste post direct zo dingen komen posten, met naam en toenaam, maar onvoorstelbaar dikke klojo's.
                                Tenslotte komde hier enkel aandraven met uw kant van het verhaal, waarbij de installateur geen schijn van kans heeft zich te verdedigen. Desondanks wordt zijn naam gezwart.

                                Wanneer zo een post daar en tegen neergepoot wordt door iemand die hier allang zit, dan kunnen de lezers dit ook al sneller in een context plaatsen. Zelf dan blijft het een jammere zaak, maar toch eerder aanvaardbaar.

                                Maar zo, vin ik echt not done! Moest dienen mens ook maar half zo slecht zijn werk doen als jij hier beweerd, dan was hij allang opgedoekt.
                                Helaas blijft hij hier wel met een technisch product bezig. Mechaniek waarvan je nooit alles onder controle hebt. Geeft 1 slechte wagen dan een representatief beeld van zijn werk kwaliteit? Ik dacht het niet... Tenslotte gaat het hier ook over een 2de hands wagen waar voor het zelfde geld al god weet wat mee gebeurd is.

                                Mensen zoals u zouden ze in een doosje/Smart/C1 moeten steken met een stevige geluidsdemper op.
                                Ik ben de eigenaar van De LPG Dokter BVBA en betreur welk een leugens hier op dit forum geschreven worden door de LPG007 ( een zogenaamde vriend van de eigenaar van een BMW318 door DLGPD omgebouwd ).
                                Graag had ik de moderator of een objectieve forummer uitgenodigd langs te komen te Aartselaar om deze leugens te weerleggen. Er is meer dan voldoende documentatie voorhanden om deze moddergooierij te ontzenuwen.
                                Het is een uitgekiende strategie om mijn bedrijf schade toe te brengen. Dit in samenwerking met een door hem ( te opvallend genoemd ) 'goede installateur'.
                                Of DLGPD al dan niet een officiële dealer van AGS in België is, doet weinig ter zake.
                                For the record, neen, DLPGD is niet 1 van 15 dealers van AGS in België.
                                Ik heb enkele bedrijven in Europa waarvan 1 in België, De LPG Dokter BVBA waar sinds 2000 enkele duizenden installaties werden uitgevoerd. Dit tot grote tevredenheid van alle klanten, uitgezonderd 2 ( waarvan 1 dus de vriend van LPG007 zou zijn ).
                                In de LPG sector heb ik ook nog een groothandel in Italië waar ik idd de ( onder andere ) Prins importeur ben ( met een 400tal door mij opgeleide dealers ) zoals ik hier ergens mocht aantreffen, geschreven door een - naar ik vermoed - dealer van AGS te Harelbeke.
                                Ik heb ook nog gedurende 6 maanden ( in 2002 ) voor een Italiaans LPG bedrijf gewerkt waarvoor ik enkele 10 tallen LPG installateurs heb opgeleid in Duitsland. Nadien heb ik op 4 continenten voor datzelfde bedrijf enkele honderden LPG installateurs opgeleid ( van 2002 tot 2004 ).
                                Ik ben sinds 2006 extern technisch consulent van het CEN ( Europees Comité voor de Wetgeving ) alwaar we de wetgeving voor Europa maken ivm alles wat met LPG en aardgas te maken heeft.
                                Je kunt hiervoor niet solliciteren, je wordt door hun gevraagd of je mag niet meedoen.
                                Sinds ik begon in 1988 met het ombouwen van voertuigen ( auto's, boten, lichte en gewone vrachtwagens, zie www.gasdoctor.eu ) mag ik misschien stellen dat ik er toch een klein beetje van afweet. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
                                Dit forum wordt gebruikt ( erger, misbruikt ) om een inbouwstation ( dat gedurende 10 opeenvolgende jaren een stijging mag noteren van het aantal omgebouwde voertuigen ) te nekken.
                                Chapeau voor Tjeu die zeer kort op de bal speelde.

                                mvg,
                                CVO.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
                                  Ik ben sinds 2006 extern technisch consulent van het CEN ( Europees Comité voor de Wetgeving ) alwaar we de wetgeving voor Europa maken ivm alles wat met LPG en aardgas te maken heeft.
                                  Je kunt hiervoor niet solliciteren, je wordt door hun gevraagd of je mag niet meedoen.
                                  Sinds ik begon in 1988 met het ombouwen van voertuigen
                                  Je mag dan eventueel al weten hoe het allemaal zou moeten zijn om in regel te zijn met de wetgeving, maar het in praktijk ook conform "goed vakmanschap" uitvoeren, is nog een andere zaak.
                                  Ik heb de installatie zelf bekeken en het druist in tegen algemeen geldende principes: als een leiding welke met de motor meebeweegt, een stilstaand onderdeel raakt, dan is dit in de automobiel aanleiding tot een algemene recall.
                                  Als u dit allemaal pietluttigheden vindt....
                                  Van moddergooien is er geen sprake. Objectieve informatie is een recht voor een consument.
                                  Een kwaliteitslabel met regelmatige audits ten velde, zou geen overbodige luxe zijn om het kaf van het koren te scheiden.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Laat dan eens wat foto's zien van waar het volgens jou misloopt?
                                    1991 BMW E30 318is

                                    Comment


                                    • #78
                                      (ik vind het al erg mooi dat er geen bedrijf in de titel van deze draad staat)

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                        Laat dan eens wat foto's zien van waar het volgens jou misloopt?

                                        lijkt me ook intressant

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                          Laat dan eens wat foto's zien van waar het volgens jou misloopt?
                                          OK, ik vraag ze op en zal ze posten
                                          Hier
                                          Last edited by ; 06/07/2010, 21:57.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X