Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG, bedenk eer je begint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    [quote=Hot Rod;3892547]Als je een lek in je koppakking hebt kan de koelvloeistof op 3 verschillende manieren verdwijnen, het is te zien waar het lek zich bevind.
    1 het lek kan uitgeven op een olie-kanaal, dan zie je "water" in je olie. ( witte brij )
    2 het lek kan uitgeven in het uitlaat-kanaal, dan zie je witte rook uit je uitlaat.
    3 het lek kan uitgeven in het motor-compartiment, spuit dus uit de motor, dan zie je niets, met de hitte van de motor verdampt de vloeistof.

    lek kan uitgeven in het uitlaatkanaal???????????????????????,
    als er witte damp is uit de uitlaat is er een lek naar de verbrandingskamer toe.
    Z4 M40i

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door lpg007 Bekijk Berichten
      Je mag dan eventueel al weten hoe het allemaal zou moeten zijn om in regel te zijn met de wetgeving, maar het in praktijk ook conform "goed vakmanschap" uitvoeren, is nog een andere zaak.
      Ik heb de installatie zelf bekeken en het druist in tegen algemeen geldende principes: als een leiding welke met de motor meebeweegt, een stilstaand onderdeel raakt, dan is dit in de automobiel aanleiding tot een algemene recall.
      Als u dit allemaal pietluttigheden vindt....
      Van moddergooien is er geen sprake. Objectieve informatie is een recht voor een consument.
      Een kwaliteitslabel met regelmatige audits ten velde, zou geen overbodige luxe zijn om het kaf van het koren te scheiden.
      Objectieve info is idd goed voor alle klanten. Dat zou ongeveer het tegenovergestelde zijn van wat jij hier schrijft. De realiteit is net het omgekeerde.
      Gelukkig dat jij een goede vakman bent en hebt geschreven naar Prins dat je 'alles zelf in orde gaat brengen'.(?!?)
      Misschien heb je wel gelijk: Je wordt gevraagd als expert door een niet onbelangrijk orgaan
      ( op basis van door hun opgevangen informatie ) na het ombouwen van duizenden auto's, ontwikkelde mee LPG installaties, was gedurende 2 jaar worldwide after sales manager voor de toenmalige wereldleider in LPG installatie ( waar ik wederom niet gesolliciteerd had maar werd gevraagd ) en moet ontdekken dat hier iemand is die een betere vakman is danzij de via het internet gecontacteerde Duitse specialisten. Ni simpel zenne.
      Pinnokio zou hier nog veel kunnen leren.
      indien het zo zijn dat een inox injector idd de plastieken plaat onder de ruitenwissers zou raken, waarom heb je dat dan niet even gemeld?
      Ik kan het niet ontkennen of bevestigen want ik weet niet of het al dan niet waar is. Maar waarom kom je daar mee af nadat je er al 8 maanden rijdt ermee?
      Heb je er een probleem mee gehad? Is het angszweet uitgebroken? Waar geschaaft wordt vliegen spaanders, dus het zou misschien wel eens waar kunnen zijn.
      Last edited by ; 04/03/2010, 12:01. Reden: moest wat aan vullen

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
        Objectieve info is idd goed voor alle klanten. Dat zou ongeveer het tegenovergestelde zijn van wat jij hier schrijft. De realiteit is net het omgekeerde.
        Gelukkig dat jij een goede vakman bent en hebt geschreven naar Prins dat je 'alles zelf in orde gaat brengen'.(?!?)
        Misschien heb je wel gelijk: Je wordt gevraagd als expert door een niet onbelangrijk orgaan
        ( op basis van door hun opgevangen informatie ) na het ombouwen van duizenden auto's, ontwikkelde mee LPG installaties, was gedurende 2 jaar worldwide after sales manager voor de toenmalige wereldleider in LPG installatie ( waar ik wederom niet gesolliciteerd had maar werd gevraagd ) en moet ontdekken dat hier iemand is die een betere vakman is danzij de via het internet gecontacteerde Duitse specialisten. Ni simpel zenne.
        Pinnokio zou hier nog veel kunnen leren.
        indien het zo zijn dat een inox injector idd de plastieken plaat onder de ruitenwissers zou raken, waarom heb je dat dan niet even gemeld?
        Ik kan het niet ontkennen of bevestigen want ik weet niet of het al dan niet waar is. Maar waarom kom je daar mee af nadat je er al 8 maanden rijdt ermee?
        Heb je er een probleem mee gehad? Is het angszweet uitgebroken? Waar geschaaft wordt vliegen spaanders, dus het zou misschien wel eens waar kunnen zijn.
        Zoals reeds gemeld, zal ik hier niet verder op reageren ... ik ben tenslotte geen belanghebbende.
        En in zo'n situatie zijn er enkel verliezers
        Het is nu aan de gedupeerde zelf om te oordelen of hij dit steekspel wenst verder te zetten.
        Ik heb zo'n beetje het gevoel, dat het is zoals met die verkoper van bedenkelijk toiletpapier: sommigen willen het ook pas geloven tot ze het zelf aan de hand hebben.

        Comment


        • #84
          [quote=camaro 68 rs;3909068]
          Oorspronkelijk geplaatst door Hot Rod Bekijk Berichten
          Als je een lek in je koppakking hebt kan de koelvloeistof op 3 verschillende manieren verdwijnen, het is te zien waar het lek zich bevind.
          1 het lek kan uitgeven op een olie-kanaal, dan zie je "water" in je olie. ( witte brij )
          2 het lek kan uitgeven in het uitlaat-kanaal, dan zie je witte rook uit je uitlaat.
          3 het lek kan uitgeven in het motor-compartiment, spuit dus uit de motor, dan zie je niets, met de hitte van de motor verdampt de vloeistof.

          lek kan uitgeven in het uitlaatkanaal???????????????????????,
          als er witte damp is uit de uitlaat is er een lek naar de verbrandingskamer toe.

          Als er een lek in de verbrandingskamer uitkomt is alles direkt naar de vaantjes, maar daar kan geen lek ontstaan, er is daar geen dichting !
          Water kan je niet samenpersen, dus als er in de verbrandingskamer water in komt is alles stuk,
          Het lek kan dus wel degelijk in het uitlaatkanaal zitten ( bij witte rook ) dus voorbij de verbrandingskamer.
          En dan heb ik het natuurlijk niet over de uitlaat. ;-)

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            een collega van me heeft in zijn 207cc gas laten leggen, reed daarvoor saab op gas
            werkt weer niet 100%
            maar wel voldoende voor hem
            Eigen ervaring : saab 9-3 2.0 LPT 3,5 jaar lang op LPG mee gereden (vialle LPI-installatie) en in totaal toch een 85-90.000 km mee gedaan en NOOIT enig probleem gehad behalve wanneer ik tankte bij een bepaald station dan hield de motor soms wat in de eerste 10 kilometers.

            Mijn "probleem" was dan ook eerder aan de kwaliteit van dat station gerelateerd dan aan het LPG-systeem. Voor de rest nooit of te nimmer ook maar enig probleem gehad.

            Tuurlijk, een Vialle-systeem kost ook wat meer ... (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat de andere merken per definitie brol zijn)

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door lpg007 Bekijk Berichten
              Zoals reeds gemeld, zal ik hier niet verder op reageren ... ik ben tenslotte geen belanghebbende.
              En in zo'n situatie zijn er enkel verliezers
              Het is nu aan de gedupeerde zelf om te oordelen of hij dit steekspel wenst verder te zetten.
              Ik heb zo'n beetje het gevoel, dat het is zoals met die verkoper van bedenkelijk toiletpapier: sommigen willen het ook pas geloven tot ze het zelf aan de hand hebben.
              Pinnokio in al zijn glorie.
              Indien je echt geen belanghebbende zou zijn, ben je dan echt zo naief om hier zo te liegen?
              Lijkt me bijzonder ongeloofwaardig.
              Ik hoop dat er spoedig een forummer of de moderator himself langs komt en dat we even alles kunnen voorleggen. Dat zou ten goede komen aan de objectieve klanten die recht hebben op de waarheid.

              Comment


              • #87
                nou kunnen we allemaal wel in je praktijk komen snollen
                het ding moet gewoon perfect rijden op gas...

                Comment


                • #88
                  (en als je pics hebt van je 200 20v parelmoer, smijt ze in de oude audi's draad)

                  Comment


                  • #89
                    Mijn audi 200 20V is al een tijdje geleden in de prak gereden door m'n ex.
                    Heb nu http://www.delpgdokter.be/?CategoryID=307
                    Ben aan het onderhandelen met Nardo om het wereldsnelheidsrecord LPG te vestigen ermee. Heb op mn GPS al eens 326km/h gehaald maar moet het nog wel officialiseren.
                    Bobo, het probleem is het volgende: de wagen rijdt perfect.
                    Dit heeft ie zelf geschreven in een email: Het is niet omdat een wagen ogenschijnlijk goed rijdt op LPG, dat daarom alles ook OK is.
                    Wat wil je nu nog meer???
                    Ik kan en wil niet ( mag het niet volgens de wet op de privacy ) zijn emails hier publiceren, vandaar vraag ik aan iemand om eens langs te komen.

                    Comment


                    • #90
                      je hoeft nix op de spits te drijven ook ni

                      het net is een slet

                      Comment


                      • #91
                        plaats jij vialle ?
                        en lukt dat op een oude 260

                        Comment


                        • #92
                          Graag had ik de moderator of een objectieve forummer uitgenodigd langs te komen te Aartselaar om deze leugens te weerleggen. Er is meer dan voldoende documentatie voorhanden om deze moddergooierij te ontzenuwen.
                          Bedoel je dan tesamen met die auto van die ontevreden klant? Of wil je gewoon even je certificaat laten zien dat aan de muur hangt?

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                            Bedoel je dan tesamen met die auto van die ontevreden klant? Of wil je gewoon even je certificaat laten zien dat aan de muur hangt?
                            Heb vroeger enkele Vialles geplaatst maar iets te veel problemen mee gehad. Vandaar veranderd naar een ander Nederlands merk met volledige bevrediging.
                            Ik geloof dat je bens een K- of KE jetronic is. Bestaat alleen maar een mengstuk systeem voor, met risico's op backfires. Misschien beter blijven naften.

                            Neen, er hangt zelfs geen certificaat aan de muur. Maar er is wel voldoende schriftelijke documentatie voorhanden ( + foto's ).
                            Bijvoorbeeld: We monteerden nylon slangen in de inlaatcollector met gebruik van originele koppelingen. We doen dit als een standaard procedure. Bleek achteraf dat dit ook zo in de Prins manual staat.
                            De eigenaar is hier niet over tevreden want hij heeft via het internet in Duitsland vernomen dat je beter de rubber slangen rechtstreeks tot in de inlaat collector brengt ( ik denk dat er ergens een linke Duitser zich nog een breuk aan het lachen is over een domme Belg ).
                            Terwijl hij erbij staat te wachten, moeten we op zijn instructies die nylon slangen eraf halen, de 10mm gaten afdichten met boutjes en loctite, en andere ( grotere ) gaten boren waarlangs de rubberen slangen tot aan de inlaatkleppen gaan. Gezien hier geen koppelingen voor bestaan, moeten we alles afdichten met kit. Trekt helemaal nergens op. Goed, klant is koning. Hij schrijft dan per email dat er geheimzinnige vibraties op stationair nadien langzaam aan zijn verdwenen. Nou, als je ook nog in sinterklaas gelooft...
                            Maar nadien stuurt hij wel de foto's van de laatste wijziging ( in zijn opdracht ) en onder zijn supervisie de wereld rond alsof dit tot ons standaard pakket hoort. Om van over je nek te gaan.
                            Gelukkig hebben we foto's van de originele montage en van de opgelegde gewijzigde nadien.
                            Ik kan hier zo een 20tal puntjes opnoemen. Zijn we ff mee bezig. Vandaar mijn vraag voor de moderator of objectieve forummer.
                            Na dit geval heb ik besloten dat, indien een klant het nog eens beter weet, we die werken alleen maar uitvoeren indien hij dit voorafgaandelijk schriftelijk bevestigd.
                            Last edited by ; 05/03/2010, 02:29. Reden: schrijffout

                            Comment


                            • #94
                              ik rij al jaren rond op lpg, al minstens 100000km, eerder 150000, in meerder auto's
                              gewone goedkope installatie.
                              geen idee van het merk.

                              backfires, af en toe ja.
                              schade erdoor: nee

                              heel veel ligt aan de installateur, of hij tijd neemt om het goed te doen, of dat hij enkel denkt aan cash...

                              iedereen maakt wel eens een foutje, ook een installateur. maar doen wij dat ook niet ?

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
                                Objectieve info is idd goed voor alle klanten. Dat zou ongeveer het tegenovergestelde zijn van wat jij hier schrijft. De realiteit is net het omgekeerde.
                                Gelukkig dat jij een goede vakman bent en hebt geschreven naar Prins dat je 'alles zelf in orde gaat brengen'.(?!?)
                                Misschien heb je wel gelijk: Je wordt gevraagd als expert door een niet onbelangrijk orgaan
                                ( op basis van door hun opgevangen informatie ) na het ombouwen van duizenden auto's, ontwikkelde mee LPG installaties, was gedurende 2 jaar worldwide after sales manager voor de toenmalige wereldleider in LPG installatie ( waar ik wederom niet gesolliciteerd had maar werd gevraagd ) en moet ontdekken dat hier iemand is die een betere vakman is danzij de via het internet gecontacteerde Duitse specialisten. Ni simpel zenne.
                                Pinnokio zou hier nog veel kunnen leren.
                                indien het zo zijn dat een inox injector idd de plastieken plaat onder de ruitenwissers zou raken, waarom heb je dat dan niet even gemeld?
                                Ik kan het niet ontkennen of bevestigen want ik weet niet of het al dan niet waar is. Maar waarom kom je daar mee af nadat je er al 8 maanden rijdt ermee?
                                Heb je er een probleem mee gehad? Is het angszweet uitgebroken? Waar geschaaft wordt vliegen spaanders, dus het zou misschien wel eens waar kunnen zijn.
                                Beste lpgdg

                                Gezien het hier meer een platvloerse scheldpartij is, dan een forum dat de mensen iets bijbrengt, acht ik het noodzakelijk om persoonlijk even in te grijpen.


                                Laten we het kort en beleefd houden:
                                • lpg007 is een goede bekende van mij
                                • in het statement, waarmee deze discussie is begonnen, zie ik geen noemenswaardige onwaarheden
                                • Het betreft hier wel degelijk mijn wagen: een BMW318i met N46 motor, bouwjaar 2006
                                • of je nu al dan niet beschikt over een werkend gasanalysetoestel, laat ik in het midden
                                • dat u bent ingegaan op mijn vraag om bvb de inschakeltemperatuur te verlagen e.d. is correct
                                • dat u de verdamper in garantie heeft vervangen, is correct. Daar moet wel worden bijverteld dat het systeem regelmatig uitschakelde als gevolg van overdruk
                                • De bewering dat ik niet zou gemeld hebben dat bewegende onderdelen schuren tegen de kabelgeleiding boven de motor, is een onwaarheid.
                                  Het is trouwens niet aan de klant om u erop te wijzen dat dit ontoelaatbaar is.
                                • Als er problemen waren met een sterk brommend geluid van de motor end de wagen bij Garage Van Boom (BMW) was om dit na te kijken, bent u ingegaan op mijn vraag om met hen contact op te nemen, om hun vragen te beantwoorden.
                                  Het probleem is nict door BMW, noch door u opgelost.
                                  Daarvoor heb ik "Duitse specialisten" moeten raadplegen.
                                • Ik heb geen 8 maanden gewacht om opmerkingen door te geven... daarover is e-mail.
                                • Uw beweringen over het standpunt van Prins Autogassystemen BV, wens ik niet te becommentariëren omdat zij hier geen direct betrokken partij zijn en zich ook niet op een forum zullen uitspreken.
                                We zouden hier nog verder kunnen gaan met positieve en negatieve punten aan te halen.
                                Doch de slotconclusie voor mij is niet positief: als er +- €2000 kosten gemaakt worden in de 6 maanden na de installatie van de LPG en bij de ene is er al een directer link met de LPG dan bij de andere, dan denk ik niet dat iemand daarmee happy zou zijn.
                                Daarom heb ik u ook een minnelijke schikking voorgesteld, welke nogal brutaal is afgewezen.

                                Indien u nog bedenkingen heeft over de correctheid van de post, dan ben ik bereid (mits uw toestemming) om de e-mails en alle foto's van de installatie (ieder fase) publiek te maken.

                                Met vriendelijke groeten,
                                Dirk Schepens
                                Last edited by ; 10/03/2010, 11:29. Reden: eventuele inbreuken rechtgezet

                                Comment


                                • #96
                                  Spreek elkaar eens onder 4 ogen en probeer samen een regeling te treffen hierover zonder alles hier in het lang en het breed uit te smeren want hiermee win je niets mee.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                    Spreek elkaar eens onder 4 ogen en probeer samen een regeling te treffen hierover zonder alles hier in het lang en het breed uit te smeren want hiermee win je niets mee.
                                    Dit was ook mijn bedoeling, als ik een minnelijke schikking heb voorgesteld: we maken een regeling en daarna gaan we uit mekaar als is er nooit iets gebeurd.
                                    Aangezien er geen vertrouwen meer was, vond ik dit een redelijke oplossing, waarbij de schade voor beide partijen min of meer beperkt bleef.

                                    Groeten,
                                    Dirk

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk Berichten
                                      Heb vroeger enkele Vialles geplaatst maar iets te veel problemen mee gehad. Vandaar veranderd naar een ander Nederlands merk met volledige bevrediging.
                                      Ik geloof dat je bens een K- of KE jetronic is. Bestaat alleen maar een mengstuk systeem voor, met risico's op backfires. Misschien beter blijven naften.
                                      dus geen gas op mijn benz, ben blij dat jij dat zegt
                                      niemand heeft mij dat ooit gezegd

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Pinzie Bekijk Berichten

                                        backfires, af en toe ja.
                                        schade erdoor: nee

                                        heel veel ligt aan de installateur, of hij tijd neemt om het goed te doen, of dat hij enkel denkt aan cash...

                                        iedereen maakt wel eens een foutje, ook een installateur. maar doen wij dat ook niet ?
                                        hoe langer hoe meer besef ik dat zelfs de installateur daar nix aan kan doen
                                        aloewel een injector 2 cm meer naar voor of naar achter veel kan doen
                                        jij leeft ermee, en das toll

                                        Comment


                                        • Shop voor lokale deals op tweedehands auto's. Ontdek lage prijzen op de grootste marktplaats van Belgià«. Shop stressvrij op 2dehands

                                          Comment

                                          Working...
                                          X