Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LPG, bedenk eer je begint
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendus geen gas op mijn benz, ben blij dat jij dat zegt
niemand heeft mij dat ooit gezegd
Dat kan, indien die auto geen luchtmassa meter of luchtdebiets meter ( wat jij wel hebt Bobo ) en indien er een overdrukklep is gemonteerd die de overdruk van de backfire snel weglaat.
Dit is mogelijk bij een PGMFI bijvoorbeeld.
Die 260E heeft een lucht debietsmeter wat in praktijk een dun metalen plaatje van 12,7cm doormeter is, dat zich op en neer beweegt in een conisch huis.
Bij de backfire wordt dit met explosieve kracht tegen de luchtstroom dicht geslagen waarbij het plaatje vervormd. Dit plaatje is niet in de handel verkrijgbaar, je moet de volledige blok kopen ( ongeveer 700euro + BTW ).
Ik heb er vroeger enkele omgebouwd, zelfs met een plunjer systeem dat deze klep opende bij het op gas rijden. Niets aan te doen, als die klapt, heb je vodden.
Het zou een dure hobby kunnen worden om te gassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenHaha dat is hem dus. Wagen in perfecte staat. Waarom dan reclameren
Ik moet hier toch wat meer info geven zodat dit geval duidelijker wordt.
Volgens de eigenaar had hij net die BMW 318i '06 gekocht gekocht voor 34.000euro ( hij heeft dit geschreven in zijn email, ik weet niet of dit waar is maar dat zou veel te veel geld zijn ). Hij bracht die auto fier als een gieter binnen voor ombouw en hij vertelde hoe de installatie moest gemonteerd worden: De injectie simulator mocht niet vast geschroefd worden op het koetswerk, de computer idem.
Die moest zelfs op een reeds bestaand gat met draad in gemonteerd worden. Er mochten geen gaten gemaakt worden.
Als ik dan nadien moet lezen dat we daar dan net op gepakt worden, blijft er een bittere nasmaak achter.
Tijdens de ombouw ontdekken we dan dat die auto helemaal bij elkaar heeft gezeten en op een schandalige manier is hersteld geweest. Wij bellen hem op en hij komt er meteen naar kijken.
Zwaar desillusioneerd gaat ie terug naar huis.
Sindsdien is de strijd begonnen om de perfect functionerende installatie er terug uit te krijgen, eist brutaal terugbetaling van de collector die we in zijn opdracht hebben moeten mollen. Hij noemt dit dan een minnelijk schikking.
Ik hoop dat iedereen begijpt dat dit onaanvaardbaar is.
Ik schrijf, in samenspraak met Prins, een neutraal-zakelijk antwoord, zonder uit te wijden over hoe het verhaal gelopen is.
Als je een antwoord krijgt dat je niet bevalt kun je dat brutaal gaan noemen.
Kleine kinderen gaan daarbij soms liggen rollen over de grond.
Ik noem het eerder teleurstellend omdat je niet krijgt waar je geen recht op hebt.
Wat me dan weer stoort is dat hij, onder het mom van LPG007, een aanval hier lanceert alvorens hij dat antwoord van me krijgt!!
Hij wil dan die wagen terug verkopen want niemand rijdt graag rond met een opgelapt wrak. Maar wat heeft DLPGD daar dan mee te maken???
Dat hij dan aan de Duitse specialisten ( ergens op een Duits forum ) foto's laat zien, met onderschrift dat er 'van de koffer haast niets meer over blijft omdat de tank veel te groot is' ( wat een klungels werken er toch bij DLPGD ), stelt me wederom teleur.
We hebben een tank of 5 in de koffer gelegd met verschillende diameters zodat hij zich een goed beeld kon vormen hoe de installatie er nadien zou uitzien.
We hebben nog steeds een door hem ondertekende bestelbon met de maten van die tank die hij gekozen had omdat hij een grote autonomie wou hebben.
Hij profileert zich meer en meer als de schrik der zelfstandigen die maar moeten opdraaien voor zijn verkeerde keuzes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenSpreek elkaar eens onder 4 ogen en probeer samen een regeling te treffen hierover zonder alles hier in het lang en het breed uit te smeren want hiermee win je niets mee.
Maar het wordt anders wanneer iemand op een forum leugens gaat pennen met rechtstreekse economische schade.
Zie: DéGioke
Hmmm....wel klote om te lezen want ik plan m'n installatie daar te laten steken binnenkort
__________________
1999 Alfa Romeo 166 2.4JTD
2001 BMW E39 540i Touring
Sinds ik er aan herinnerd ben dat we leven in een democratie, weet ik terug dat het recht van verdediging bestaat. En ik benut dat recht. Had die LPG007 alias BMW318 maar geen op leugens bestaande aanval moeten lanceren.
By the way, ik verplicht niemand om te lezen wat ik hier schrijf.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW318i Bekijk BerichtenBeste , alias de lpg dokter
Gezien het hier meer een platvloerse scheldpartij is, dan een forum dat de mensen iets bijbrengt, acht ik het noodzakelijk om persoonlijk even in te grijpen.
Laten we het kort en beleefd houden:- lpg007 is een goede bekende van mij
- in het statement, waarmee deze discussie is begonnen, zie ik geen noemenswaardige onwaarheden
- Het betreft hier wel degelijk mijn wagen: een BMW318i met N46 motor, bouwjaar 2006
- of je nu al dan niet beschikt over een werkend gasanalysetoestel, laat ik in het midden
- dat u bent ingegaan op mijn vraag om bvb de inschakeltemperatuur te verlagen e.d. is correct
- dat u de verdamper in garantie heeft vervangen, is correct. Daar moet wel worden bijverteld dat het systeem regelmatig uitschakelde als gevolg van overdruk
- De bewering dat ik niet zou gemeld hebben dat bewegende onderdelen schuren tegen de kabelgeleiding boven de motor, is een onwaarheid.
Het is trouwens niet aan de klant om u erop te wijzen dat dit ontoelaatbaar is. - Als er problemen waren met een sterk brommend geluid van de motor end de wagen bij Garage Van Boom (BMW) was om dit na te kijken, bent u ingegaan op mijn vraag om met hen contact op te nemen, om hun vragen te beantwoorden.
Het probleem is nict door BMW, noch door u opgelost.
Daarvoor heb ik "Duitse specialisten" moeten raadplegen. - Ik heb geen 8 maanden gewacht om opmerkingen door te geven... daarover is e-mail.
- Uw beweringen over het standpunt van Prins Autogassystemen BV, wens ik niet te becommentariëren omdat zij hier geen direct betrokken partij zijn en zich ook niet op een forum zullen uitspreken.
Doch de slotconclusie voor mij is niet positief: als er +- €2000 kosten gemaakt worden in de 6 maanden na de installatie van de LPG en bij de ene is er al een directer link met de LPG dan bij de andere, dan denk ik niet dat iemand daarmee happy zou zijn.
Daarom heb ik u ook een minnelijke schikking voorgesteld, welke nogal brutaal is afgewezen.
Indien u nog bedenkingen heeft over de correctheid van de post, dan ben ik bereid (mits uw toestemming) om de e-mails en alle foto's van de installatie (ieder fase) publiek te maken.
Met vriendelijke groeten,
Dirk Schepens
Geachte BMW318i, LPG007 en/of Heer Schepens Dirk,
Zoals ik al eerder geschreven heb, deel ik jouw mening niet over democratie.
Om een democratie in stand te kunnen houden, werden er spelregels gemaakt. Laat ons het een wetgeving noemen.
Zo bestaat er een door mij eerder geciteerde wet op de privacy.
Ik heb deze van in het begin gerespecteerd en zal dat blijven doen.
Het feit dat jij ervoor kiest om je naam hier open en bloot te plaatsen, is je volste recht.
( Het is wel toevallig dat LPG007 zijn vertrekt aankondigd en er onmiddellijk nadien een BMW318 met dezelfde woordkeuze, zinsconstructie en algemene layout ( op het weglaten van emoticons na ) verschijnt. )
Het feit dat je er echter voor kiest mijn naam op een forum te plaatsen, zonder mijn voorafgaandelijke goedkeuring, is een misdrijf in België.
Ik heb hier een printout van gemaakt.
Indien mijn naam hier maandagmorgen om 8.00h nog steeds vermeld staat, zal ik onverwijld klacht neerleggen met burgerlijke partijstelling, de zaak moet dan wel door een onderzoeksrechter voor de rechtbank gebracht worden.
"Laten we het kort en beleefd houden" zijn echt wel holle woorden als je meteen vigerende wetgeving aan je laars lapt.
Dit geldt als enige kennisgeving.
Met achting.
Comment
-
mijn eerste 260 had dan wel last van serjeus wat backfires, nooit heb ik euvel opgelopen, gelukkig
er sprong een darm van de luchtinlaat af en daarmee was het gebeurd, de instelling varieerde er wel door, door die drukgolf
het waren eerder de 280-ers die werkloos bleven staan
backfire, gasklep (dixit benz) om zeep en geen benzine meer
ik doe gewoon te weinig km'ers om de 260 te beginnen gassen
maar moest het ooit wel lukken ben ik kandidaat, krijg genoeg weer van ons belgisch tax-systeem om weer te investeren in groen
Comment
-
Indien mijn naam hier maandagmorgen om 8.00h nog steeds vermeld staat, zal ik onverwijld klacht neerleggen met burgerlijke partijstelling, de zaak moet dan wel door een onderzoeksrechter voor de rechtbank gebracht worden.
P.S. Je kan ook moderators aansturen om te eisen dat het toppic verwijderd wordt. Gewoon op dat verkeersbordje drukken linksonder de reactie. Dat is misschien ietsje gemakkelijker.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenHaha dat is hem dus. Wagen in perfecte staat. Waarom dan reclameren
klopt, over deze wagen gaat het.
Heb je ooit al een advertentie gezien welke een opsomming geeft van de gebreken om de waar aan de man te brengen?
De perfecte staat, is met uitzondering van...
Aan het hoofdprobleem wordt gewerkt om op korte termijn een oplossing te bieden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DLPGD Bekijk BerichtenGeachte BMW318i, LPG007 en/of Heer Schepens Dirk,
Zoals ik al eerder geschreven heb, deel ik jouw mening niet over democratie.
Om een democratie in stand te kunnen houden, werden er spelregels gemaakt. Laat ons het een wetgeving noemen.
Zo bestaat er een door mij eerder geciteerde wet op de privacy.
Ik heb deze van in het begin gerespecteerd en zal dat blijven doen.
Het feit dat jij ervoor kiest om je naam hier open en bloot te plaatsen, is je volste recht.
( Het is wel toevallig dat LPG007 zijn vertrekt aankondigd en er onmiddellijk nadien een BMW318 met dezelfde woordkeuze, zinsconstructie en algemene layout ( op het weglaten van emoticons na ) verschijnt. )
Het feit dat je er echter voor kiest mijn naam op een forum te plaatsen, zonder mijn voorafgaandelijke goedkeuring, is een misdrijf in België.
Ik heb hier een printout van gemaakt.
Indien mijn naam hier maandagmorgen om 8.00h nog steeds vermeld staat, zal ik onverwijld klacht neerleggen met burgerlijke partijstelling, de zaak moet dan wel door een onderzoeksrechter voor de rechtbank gebracht worden.
"Laten we het kort en beleefd houden" zijn echt wel holle woorden als je meteen vigerende wetgeving aan je laars lapt.
Dit geldt als enige kennisgeving.
Met achting.
Woord tegen woord....
Ik heb wel beter te doen dan dit.
Voor mij is het duidelijk en ik wens hier geen verdere commentaar aan toe te voegen.
Viendelijke groeten,
Dirk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW318i Bekijk BerichtenHallo,
klopt, over deze wagen gaat het.
Heb je ooit al een advertentie gezien welke een opsomming geeft van de gebreken om de waar aan de man te brengen?
De perfecte staat, is met uitzondering van...
Ik zie genoeg advertenties die geen melding maken van een 'perfecte staat'.
Het is helemaal illegaal om dingen te verkopen als perfecte staat met grote verborgen gebreken,
zeker als je hiervan op de hoogte bent. De koper kan gemakkelijk zijn geld terugeisen als hier geen melding van is.
Nuja dat is eenmaal de 2de hands markt zeker.
Comment
-
"Het feit dat je er echter voor kiest mijn naam op een forum te plaatsen, zonder mijn voorafgaandelijke goedkeuring, is een misdrijf in België."
1 dag geleden
"Het is helemaal illegaal om dingen te verkopen als perfecte staat met grote verborgen gebreken."
42 minuten geleden
2 keer open en bloot de wet overtreden op nog geen 2 dagen tijd, dat zal ook wel weer 'woord tegen woord' zijn zeker?
Dit moet een unicum moet zijn op dit forum.
Ik dacht dat de outlaws alleen in de VS bestonden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenmijn eerste 260 had dan wel last van serjeus wat backfires, nooit heb ik euvel opgelopen, gelukkig
er sprong een darm van de luchtinlaat af en daarmee was het gebeurd, de instelling varieerde er wel door, door die drukgolf
het waren eerder de 280-ers die werkloos bleven staan
backfire, gasklep (dixit benz) om zeep en geen benzine meer
ik doe gewoon te weinig km'ers om de 260 te beginnen gassen
maar moest het ooit wel lukken ben ik kandidaat, krijg genoeg weer van ons belgisch tax-systeem om weer te investeren in groen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk BerichtenWat is er dan speciaal aan de installatie van RRD met de 300SE? Die heeft toch probleemloos die km's gedaan met dezelfde motor?
Achteraan plakte er wel SE op.
Ik weet dus niet in hoeverre dat hier al dan niet het geval is.
Er zijn ook 2 modellen van 300E motor: De oudste is de K-Jetronic, nadien de KE-jetronic.
Zonder de productie van de ene te stoppen, werd er een 300-24V gemaakt met een LH-jetronic.
Ik heb ze allemaal omgebouwd. De K en KE's zijn gevoeliger aan backfires vanwege verschillende redenen maar het hangt grotendeels ook af van de rijstijl.
Bij een rustige rijstijl ( dus niet bruusk het gaspedaal intrappen ) zal je haast nooit een backfire hebben.
Het probleem zittem vooral hier in: Wanneer de motor op benzine draait, wordt er een kleine hoeveelheid benzine vlak voor inlaatklep ingespoten. Er is dus slechts een kleine hoeveelheid ontplofbaar mengsel dat zou kunnen exploderen in 1 van de buizen van de inlaatcollector.
Wanneer er een defect in het ontstekingssysteem zou zijn ( bougie, rotor, delco, bougiekabels ), kan het zijn dat de vonk op de bougie aankomt terwijl de inlaatklep open staat.
Op benzine hikt de motor even maar daar blijft het bij.
Wanneer er echter met een mengstuk gewerkt wordt, is het gas centraal gedoseerd voor de gasklep. De inlaatcollector is dus steeds volledig gevuld met ontplofbaar mengsel, klaar om te ontploffen bij de kleinste ontstekingbron.
Wanneer dat vonkje er net verkeerd aankomt met de inlaatklep van een cilinder nog open, schiet de vlam vanuit de cilinder in de inlaatcollector en ontsteekt daar het explosieve mengsel dat klaar zit om in de cilinders te gaan.
Dat is dus een backfire.
De drukgolf kan schade toe brengen aan een ( plastieken ) inlaatcollector, lucht massa en debietsmeters, luchtfilter huis, MAP sensor, ed.
Het is wel zo dat een mager mengsel backfires in de hand werkt ( wat dan weer kan veroorzaakt worden door een goedkope verdamper of 'valse lucht' ).
Het hangt van veel factoren af ( waterverlies op een bougie, olielekkage van de interne pakking onder het kleppendeksel op de bougies, waterinsijpeling van de stroomverdeelkap, kapot veertje op de rotor dat de toerentalbegrenzing regelt ( oudere motoren )) etc, etc, etc...
Niet te vergeten de kwaliteit van de bougies. Als je weet dat NGK de enige leverancier is van de F1, weet je meteen welke de beste zijn. Steeds met 1 electrode nemen, nooit meerdere, ook indien de constructeur van het voertuig 2 of meerdere electrodes aanraadt voor gebruik op benzine. De beste bougies voor LPG zijn nog steeds de goedkoopste: NGKBPR6ES en NGKBPCR6ES ( de dikke en dunne ). 6 is de meest voorkomende warmtegraad, bestaat ook in andere warmtegraden.
Wanneer men een gasinjectiesysteem ( DGI, LPi, VSI, LSI, ed ) heeft, is dit natuurlijk minder kritisch. Ik zou bijna schrijven uitgesloten maar ik heb al enkele expertises uitgevoerd waarbij de inlaatcollector gesprongen was met een zeer goedkoop LPG 'injectie' systeem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenhet gekke is
zelfs als ik een km voor het stillegen de auto alweer op benzine zette, en zodus er volgen smij géén gas in de inlaat kon zitten... ik dat nog steeds had
Het gas stroomt langzaam in de inlaatcollector, ook als de motor op benzine stil werd gelegd. Als je hem dan 's morgens start, durft het aanwezige explosief mengsel knallen.
Om dit op te lossen bestaat er een apparaatje van AEB dat de motor nog even laat doordraaien nadat je de contactsleutel hebt omgedraaid. De motor blijft draaien totdat het aanwezige gas in de verdamper volledig is verbruikt.
Als hij dan stil valt, is er geen LPG meer in het systeem, en schakelt het systeem alle spanning uit.
Moest dan ook nog de gasafsluiter doorlaten dan heb je echt wel pech...
Comment
-
Bobo, als je kan, spring dan eens binnen maandag rond 15h Anders bel even of stuur een mailtje met je gsm naar info@delpgdokter.be. Ik bel je dan wel terug.
Ik zal na maandag ff niet aanwezig zijn: volgend weekend is er de inhuldiging van het 1ste LPG tankstation ter wereld voor boten in de haven Venetië ( uiteindelijk na vele jaren wachten ).
Het zal het leven voor mn klanten heel wat makkelijker maken, gedaan met zeulen met draagbare tanks.
Het weekend nadien heb ik een team in de Ecorally van Monte Carlo, rij zelf mee met een Toyota Prius op aardgas ( co piloot ).
ciao
Comment
Comment