Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Laat ons dit welles nietes stoppen: dit leest al lang geen kat meer.
Ik sluit hierbij definitief af
M.v.g.
Dirk
Oh jawel, zeer ontspannend!
En zeggen dat ge 7,5 euro betaald in de cine voor een filmke, terwijl da hier entertainment is op VTM-niveau, gratis en voor niets! Wa wilt ne mens nog meer?
hoeveel wagens op gas moet je hebben gehad, om tot de constatie blijkbaar te komen dat gas een lapmiddel is
heb je zelf al enige kar op gas gehad ?
ik weet dat er mensen zijn die geen klachten hebben, maar ik ken er veel meer die blijven aanmodderen, tot ze het op een dag zo beu zijn dat er weer terug een diesel voor de deur staat
moest ik meer positieve ervaringen hebben gehad, zou ik nog gassen, nix zo leuk als goekoop rondrijden, en in de winter die mooie witte pluim uit je uitlaat te krijgen
en je kan zeggen de techniek staat niet stil, laatste gasser was alweer 5 jaar geleden...maar daar geloof ik niet meer in
on verra, op het forum groeit de gaspopulatie
Ik heb meer dan 10 jaar en 250.000 km rondgereden met een Peugeot Expertje op LPG... geen enkel probleem mee gehad hoor ...
Veel hangt af van de motor.
Niet elke motor is blij met lpg.
Zo MOET de motor hydraulische klepstoters hebben.
En mag hem GEEN directe in Jeltsin hebben.
En dan nog zijn er motoren die er niet tegen kunnen.
Mijn Volvo 960 3.0 van 1995 staat al een paar jaar op lpg en heeft al redelijk wat km's gedaan. En die onder vind geen probleem.
En er rijden al veeeeel van deze motoren op lpg ik ben niet een uitzondering op de regel
Waar de lpg installateur mijn vader zijn v70 2.4 20v van 2002 niet op lpg wil leggen omdat hem weet die gaat problemen krijgen.
En die 5 cilinder is in de grote lijnen de zelfde blok als de mijn maar met een cilinder minder..
En hoe weet je of een motor al dan niet hydraulische klepstoters heeft en geen directe injectie? (gesteld dat je op zoek bent naar een LPG-auto)
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
sommige blokken kunnen er goed tegen, andere blokken hebben op 60 000km een koprevisie nodig.
een ford scorpio 2.9i V6 rijd zonder problemen 400 000km op LPG. de ford 2.8I (zoals mijn sierra) draait zo in de soep op LPG
Waar de lpg installateur mijn vader zijn v70 2.4 20v van 2002 niet op lpg wil leggen omdat hem weet die gaat problemen krijgen.
En die 5 cilinder is in de grote lijnen de zelfde blok als de mijn maar met een cilinder minder..
Da's raar want Volvo heeft dat blok een tijd af-fabriek als bi-fuel aangeboden (benzine+lpg)
Saab en LPG gaan meestal ook goed samen. Idem Subaru.
bij volvo zijn de blokken tot 1999 geleverd met hydraulische kleppen, deze geven geen probleem op lpg
daarna waren 't manueel regelbare kleppen en dan kan je best een extra klepsmering laten monteren en regelmatig de klepspeling laten checken(aangeraden om de 60 à 80.000km) om verbrande kleppen te vermijden... maar 't is relatief, indertijd een 200.000km gereden zonder klepsmering of check eer de kleppen verbrand waren, garage(eveneens lpgplaatser) heeft de kosten grotendeels op zich genomen(ze gingen er van uit dat 't hydraulische kleppen waren)
Voor alle duidelijkheid mijn autos reden allemaal probleemloos kwa hardware... nooit geen stukken...maar ik kon geen twee weken bollen zonder te moeten bijregelen, onrustige vrijloop en backfires
ik heb jaren LPG in de dodge gehad, blokje had al +300 000km op gas staan.
ik werd gekeurd en die auto reed goed. jaar later moest ik de CO iets terugschroeven voor de keuring en die reed goed,...
totdat ik dus na 6jaar mijn LPG installatie moest laten verwijderen en terug inbouwen na druktesten op de tanks. en dan had ik 2maand miserie dat die uitviel, of niet wou starten.
erna weer 5,5jaar probleemloos gereden.
wel de nodige andere mankementen gehad, kapotte accu, vervrozen motor, zonder LPG gevallen,...
Voor alle duidelijkheid mijn autos reden allemaal probleemloos kwa hardware... nooit geen stukken...maar ik kon geen twee weken bollen zonder te moeten bijregelen, onrustige vrijloop en backfires
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk
da was dan wel in de tijd dat de koeien nog konden praten...
sinds 2001 reed ik rond met LPI en buiten 1 kapotte LPIecu(door waterinsijpeling, gratis vervangen)& 1x verbrande kleppen(zo goed als gratis opgelost) geen problems gehad
De directe injectie versie staat nog in zijn kinderschoenen.
Daarom dat de lpg man waar ik ga dat zelfs niet wil inbouwen omdat hij weet dat hij daar problemen mee heeft.
Maar de gewoone lpi staat goed op punt.
Lpg is verleden tijd , cng komt in de plaats ,lpg is eindig want koolwaterstof derivaat , cng is oneindig zolang er iets organisch beschikbaar is zoals huisvuil,mestafval,vuilnibelt.lpg niet co neutraal,cng kan co neutraal zijn door groen gas in NL.Lpg moet over de weg aangevoerd worden,cng heeft een ondergronds net,dat bijna overal aanwezig is.
Comment