Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En het mogen ook geen mechanische injectoren zijn. Voor lpi
En hoe weet je of 't mechanische zijn of niet?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
LPI bestaat enkel bij Vialle en spuit de lpg letterlijk als vloeistof in. Alle andere systemen zijn gasdamp injectie systemen (prins vsi) waarbij voor de injectoren nog een verdamper zit die de vloeistof verdampt voor het naar de injectorrail vertrekt. Maar omdat er injectie in de naam staat wordt dit systeem vaak LPI genoemd, onterecht.
Hier ook al 30.000 km 'geen' problemen met de Volvo. Een maal een injector darm gekneld gehad waardoor ik op 4/5 cilinder reed (eigen schuld). Daarna nog eens een injector darmpje los gekomen. Niks duurs, of ernstigs dus Een keer binnen geweest voor een afstelling van het systeem.
te zien hoe ze gevoed worden.
als je injectoren hebt met een electrisch draadje aan, worden ze door een ECU aangestuurd en zijn het electronische.
als je injectoren met hoge drukleidingen aan een injectiepomp hangen (zo ne spinnekop zoals ze zeggen, bv K-jectronic), dan heb je een mechanische. die kan je ook niet onderbreken. oja, ZWAAR OPLETTEN bij deze gevallen als je ze op gas legt. 1 backfire van de LPG en vaak gaat de luchtweger kapot in de injectiepomp (dure brokken en vind maar eens ne technieker die nu zo ne mechanische kan afregelen). mijn sierra heeft ook zo een mechanische injectie op zijn 2.8 zitten.
oude motoren moet je op LPG leggen waarbij LPG verdampt in de verdamper en zo via de lucht aangezogen wordt. hierbij moeten de chokekleppen ook verwijderd worden (als je op LPG wil kunnen starten wat beter is voor de motor).
nieuwe motoren die ECU gestuurd worden, moet je uitrusten met LPi. hierbij zal de ECU nog altijd de hoeveelheid brandstof kunnen regelen. alleen komt er een gas computer tussen die de signalen van ECU vertaald naar de lpg injectoren
Ik dacht dat er maar 3 merken garantie geven bij lpg en nieuwe wagen : Peugeot ,de andere 2 weet ik niet meteen.
Met zoveel lease en aanbod van nwe wagens met hun uitrusting, men pusht tot je gek wordt.
Of je wacht tot je nwe wagen gemaakt is in't fabriek. Je kan zelfs uitstel/verlenging van autokeuring vragen indien je nieuwe wagen er nog niet is.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment