Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ventiel wil niet los...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ventiel wil niet los...

    Hey,

    Kzit met een (belachelijk) probleem.
    De vorige eigenaar heeft op mijn banden ijzeren ventieldoppen gezet.
    Nu zijn deze "geoxideert" volgens de garage... Ik heb van de 4 banden er 3 losgekregen (ventiel) en gelukkig maar... maar 1 zit echt moervast.
    Ik heb met een griptang al veel kracht opgezet maar wil niet werken en wil mijn ventiel niet kapot trekken..
    Zijn er nog manieren..? Garage zei velg afhalen -_-"...
    Grtz

  • #2
    anti-roestspray?

    En anders naar bandencentrale rijden en ventiel laten vervangen.

    Comment


    • #3
      WD40 al geprobeerd? Zorgen dat het ventiel bovenaan het wiel staat (dus naar onder wijst) en dan een paar keer WD40 opspuiten en een nachtje laten trekken. Ik zeg zomaar iets
      2002 MX-5 NB 1.6

      2011 Honda PCX

      Comment


      • #4
        Met cola

        Comment


        • #5
          WD40 al geprobeert maar niet ondersteboven, kheb het daarjuist wel gedaan (ventiel staat schuin van boven naar beneden...)
          Cola? Zou dat echt werken?
          Bandencentrale is nogal moeilijk want de wagen word momenteel inorde gezet dus geen verzekering en keuring aanwezig..
          Hoe dan met cola??

          Comment


          • #6
            cola is ideaal bij roest.
            persoonlijk zou ik ook eens proberen met 2 griptangen.
            ééntje op je ventiel en ééntje op je dop. dan kan je meer kracht zetten.
            eventueel opwarmen kan ook, dan zetten ze wat uit en komen ze losser.
            wimoptiek.be op

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
              WD40 al geprobeert maar niet ondersteboven, kheb het daarjuist wel gedaan (ventiel staat schuin van boven naar beneden...)
              Cola? Zou dat echt werken?
              Bandencentrale is nogal moeilijk want de wagen word momenteel inorde gezet dus geen verzekering en keuring aanwezig..
              Hoe dan met cola??
              neem u wiel eraf en ga er zo mee naar de bandencentrale
              2015 BMW S1000R
              2010 Renault Clio RS Cup
              1987 Volkswagen Golf GTI

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door LaZeR Bekijk Berichten
                WD40 al geprobeert maar niet ondersteboven, kheb het daarjuist wel gedaan (ventiel staat schuin van boven naar beneden...)
                Cola? Zou dat echt werken?
                Bandencentrale is nogal moeilijk want de wagen word momenteel inorde gezet dus geen verzekering en keuring aanwezig..
                Hoe dan met cola??
                zit dat ventieltje er wel recht op ?

                Comment


                • #9
                  als men dan toch van die ijzeren dopjes steekt hang er dan tenminste een beetje vet aan.

                  als het met twee tangen nog niet lukt mag je uw wiel afhalen en nieuw ventiel laten steken.
                  al kan je altijd wel wat knoeien met anti roestspray, met een heel klein beetje geluk krijg je het los en spaar je 2€ uit.

                  Comment


                  • #10
                    Of neem er van inox

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                      als men dan toch van die ijzeren dopjes steekt hang er dan tenminste een beetje vet aan.

                      als het met twee tangen nog niet lukt mag je uw wiel afhalen en nieuw ventiel laten steken.
                      al kan je altijd wel wat knoeien met anti roestspray, met een heel klein beetje geluk krijg je het los en spaar je 2€ uit.
                      2€?

                      Moeten ze niet band afhalen, nieuw ventile, band opleggen, uitbalanceren?
                      2002 MX-5 NB 1.6

                      2011 Honda PCX

                      Comment


                      • #12
                        Band moet er niet af, maar voor de rest klopt het

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Band moet er niet af, maar voor de rest klopt het
                          Hoe krijg je dat nieuw ventiel dan in de velg?
                          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                            Hoe krijg je dat nieuw ventiel dan in de velg?
                            Band moet gewoon even van de rand weggeduwd worden, maar moet niet volledig van de velg.

                            Comment


                            • #15
                              Oh, dus ook niet balanceren dan? Handig!
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                              Comment


                              • #16
                                band lossen, band een stukje van velg duwen, ventiel lossnijden, nieuw ventiel intrekken en band opblazen. 3 minuten werk bij een wiel dat voor je neus ligt.

                                Comment


                                • #17
                                  Ah ok, wist niet dat dat kon 'effe aan de kant duwen'. Ik leer wij!
                                  2002 MX-5 NB 1.6

                                  2011 Honda PCX

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oke mensen, ze is los.
                                    Soort van WD40 ingespoten en cola en dan met 2 aanstekers verwarmt (ging moeilijk met die wind.. )
                                    Ze is eraf.
                                    Heb ook met 2 tangen gewerkt maar dat ging niet zo goed.
                                    Griptang op ventiel en rustig gedraait soms deed dat krak*krak maar ik denk dat dat die rubber is dat tegen elkaar wrijft..
                                    Heb wel de rubber rond de ventiel wat kapot gemaakt die "plakt" niet meer zo op het ventiel is wat los.. is geen probleem gok ik?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X