Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen herstellen: hoe, wat, waar ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen herstellen: hoe, wat, waar ?

Ok;

als de lente er helemaal doorkomt, komt er normaal gezien een verlaging en spacers op mijn wagen.

Dan is het misschien direct ook de tijd om de schade aan mijn velgen te herstellen.

In casu gaat het vooral om 2 velgen, die aan de passagierskant, logischerwijs de stoeprandkant.

De andere 2 hebben zo goed als geen schade.

Die 2 velgen die ik wil laten herstellen hebben zware stoeprandschade. weg van de velgrand is er dan geen schade, dus enkel aan de rand.

het is wel zware schade: echte kloven, verkleuring, ruw, velg is bvb naar binnen wat afgeschuurd, en elders dan weer wat naar buiten geduwd (kloof).

De vragen =

- Waar kan ik terecht, liefst West-Vlaanderen. En liefst bij een gerenommeerd bedrijf of iemand.
    - is deze schade (kloven) wel te herstellen ?

- grootste vraag: wat met het kleur van de velgen ?

Ik heb styling 162 velgen van bmw. wordt de schade dan weer in perfect hetzelfde kleur gespoten ?

- gemiddelde kostprijs ?
    - Ik heb geen tweede set velgen. Kunnen ze dit ter plaatse doen terwijl je wacht (spuiten???) of krijg je bvb andere velgen gemonteerd voor die paar dagen ?

Alvast many thanks
    Last edited by ; 09/03/2010, 11:41.

Bij mijn officiële MB-garage (Limburg) kost dit 75 euro per velg en dat zou ook mogelijk zijn als er ook echte stukken uit de velg zijn.

Comment

Poederlakken in een OEM kleur : vergeet het maar. Ze beloven het allemaal maar ik heb nog nooit een velg gezien die deftig gepoederlakt was in een OEM (zilveren) kleur.
      Gewoon laten spuiten gaat dan weer wel, maar die lak is bijlange zo sterk niet als een gepoederlakte laag, of anders gezegd : veel gevoeliger aan steenslag en krassen.

Wil je een andere kleur (bv Zwart op een wintervelg), dan laat je best poederlakken.

Comment

Bij banden deboosere in Ingelmunster kun je uw velgen later herstellen, ik heb daar al geweest om velgen te spuiten, stoeprandschade te herstellen en te laten rechten. Velgen zien er altijd terug als nieuw uit
        Prijs rond de 50€ per velg bij veel stoeprandschade.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 8000rpm Bekijk Berichten
          Bij banden deboosere in Ingelmunster kun je uw velgen later herstellen, ik heb daar al geweest om velgen te spuiten, stoeprandschade te herstellen en te laten rechten. Velgen zien er altijd terug als nieuw uit
          Prijs rond de 50€ per velg bij veel stoeprandschade.
          ha

da's al interessant

en hebben de velgen dan exact dezelfde kleur als origineel ?

wordt de volledige velg dan herspoten of enkel de velgrand ?

Want op de velgrand na, heb ik geen schade

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaSolid Bekijk Berichten
            ha

da's al interessant

en hebben de velgen dan exact dezelfde kleur als origineel ?

wordt de volledige velg dan herspoten of enkel de velgrand ?

Want op de velgrand na, heb ik geen schade
            Zoals ik zei: de velgen zien er zoals nieuw uit dus met zelfde kleur
            Alleen de velgrand wordt aangepakt.

Comment

Velgenservice Van Luchene is gelegen te Waregem en is uw oplossing voor het aankopen van velgen, accessoires, spoorverbreders of renovatie van velgen.

Comment

Een kras, breuk of deuk in uw velg, of wens je een nieuw kleurtje? Geen probleem! Alu-Velgrepair zorgt ervoor dat uw velgen er weer als nieuw uitzien!

Comment

heb ook goede ervaring met deboosere, ongeveer 40€ voor velgen die hadden afgezien
                  Hij zei wel vanaf het begin: je zal altijd kleurverschil hebben. maar valt goed mee.
                  Zou metteen terug gaan.
                  Heeft wel anderhalve week geduurt toen.

Comment

Iemand een adresje in Oost-Vlaanderen?
                    Ik had mij daarstraks achterwaarts geparkeerd naast een laag muurtje. Vrij dicht tegen dat muurtje om wat ruimte te laten met de wagen naast mij.
                    In het weg rijden natuurlijk totaal vergeten dat dat muurtje zo hoog was (maar wel nét laag genoeg om het niet in mijn spiegel te zien).
                    De schade loopt tot op de spaken en de toplaag is daarbij volledig weg geschaafd. Toch wel vrij diepe schade.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                      deze heeft de mijn ook prima hersteld
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

amai, als da maar zoweinig kost ga ik da toch ook wel eens laten doen.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Een weekje geleden heb ik 1 van mijn bbs'en binnengedaan bij Casier in Izegem. Rand was serieus geschonden (krassen + stukjes allu weg + blaasjes door steenslag) Moet er wel bij vertellen dat het hier gaat om een velg met "getrapte" boord.

Mocht ze 4dagen later gaan halen, is volledig hersteld als nieuw.
                          Kostprijs voor het herstellen + hervernissen: €110
                          Redelijk prijzig als ik vergelijk met die €50 met deboosere???
                          Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                          Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                          Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                          Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Ik ga er niet meer naar zoeken. Ik was bijna vergeten dat ik een full omnium heb zonder vrijstelling. Volgende week woensdag moet de wagen bij de dealer staan, zodat er een expert kan komen kijken. Ik zal dan wel zien wat ze ermee gaan doen. Het gaat mij alleszins niets kosten. De bonus-malus gaat ook niet omhoog.
                            120d Hatch Edition Sport

Comment

Beste,
                              bij ons kan je je velgen laten herstellen wij zitten in tisselt

Comment

alu velgrepair

Comment

ik heb nooit antwoord van jullie gehad dus ben op een ander geweest

Comment

Ik ga het hier ook maar eens vragen : Iemand enig idee of er een degelijke firma is in de regio Limburg die de schade aan mijn velgen (zie foto's in bijlage) kan herstellen? Betreft de originele BBS Detroit 18" wielen van de Golf V GTI. Ik vermeld dat maar even omdat dit blijkbaar niet de meest simpele velgen zijn om te herstellen. Heb al wel gemaild met Autoservice Van Luchene en ook positief antwoord gekregen maar de afstand is een beetje een spelbreker. Hopelijk zijn er firma's in het Limburgse die dit kunnen herstellen, anders zullen we naar Waregem moeten gaan
                                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik weet een firma die velgen herspuit... maar dit zijn gepolierde velgen, vrees er voor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                        Ik weet een firma die velgen herspuit... maar dit zijn gepolierde velgen, vrees er voor...
                                        Idd, dat is het probleem. Ik heb mij al suf gezocht op het internet naar mogelijke oplossingen en soms ook wel degelijke oplossingen gevonden maar steeds veel te ver van hier. Bv. in de UK zit er een bedrijfje dat dit perfect kan herstellen, maar ja daar heb ik niks aan natuurlijk.

Comment

Working...
                                        X