Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Batterij jump-starter en jump-start kabels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Batterij jump-starter en jump-start kabels

Hello,

Ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
    1. Ik heb geen startkabels in m'n auto liggen, maar dit lijkt me toch wel iets dat ooit eens van pas kan komen. Onlangs ben ik naar de winkel geweest om een paar te kopen, maar bestaan er daar wel niet verschillende soorten van zeker
    Het grootste verschil tussen al die kabels is blijkbaar het aantal ampères. Maar hoe weet ik welke ampères ik nodig heb?

2. Recentelijk had ik heel wat problemen met m'n autobatterij. Deze zijn nu opgelost door een nieuwe batterij te steken, maar om in de toekomst niet meer te moeten wachten op de pechdienst bij een platte batterij, had ik mij graag zo'n jumstart toestel aangekocht. Maar ook bij deze toestellen komen ze af met ampères
    Dus weet ik hier ook niet wat gekocht.
    Ook verkopen ze van die jumpstarters die je niet aan je batterij zelf moet aansluiten, maar aan je sigarettenaansteker. Werkt dit even goed?

Alvast bedankt voor de antwoorden !

Hoe dikker de kabels hoe beter....simpel

Sommige auto's krijg je niet direct gestart met startkabels. Die moeten dan enkele minuten aan die kabels hangen om de batterij een beetje bij te laden. Die dunne kabels worden dan veel te heet. Smeltende isolatie als gevolg....dat is niet goed

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spir4 Bekijk Berichten
      Hello,

Ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
      1. Ik heb geen startkabels in m'n auto liggen, maar dit lijkt me toch wel iets dat ooit eens van pas kan komen. Onlangs ben ik naar de winkel geweest om een paar te kopen, maar bestaan er daar wel niet verschillende soorten van zeker
      Het grootste verschil tussen al die kabels is blijkbaar het aantal ampères. Maar hoe weet ik welke ampères ik nodig heb?

2. Recentelijk had ik heel wat problemen met m'n autobatterij. Deze zijn nu opgelost door een nieuwe batterij te steken, maar om in de toekomst niet meer te moeten wachten op de pechdienst bij een platte batterij, had ik mij graag zo'n jumstart toestel aangekocht. Maar ook bij deze toestellen komen ze af met ampères
      Dus weet ik hier ook niet wat gekocht.
      Ook verkopen ze van die jumpstarters die je niet aan je batterij zelf moet aansluiten, maar aan je sigarettenaansteker. Werkt dit even goed?

Alvast bedankt voor de antwoorden !
      Ik heb mij onlangs(wegens de vorige die stuk was) in Auto5 een jumpstarter + compressor(van Norauto) gekocht. Ik heb er altijd goed mee kunnen starten tot mijn batteriij te plat is geworden(stuk is). Ik rij ook zeer weinig met deze auto(om de 14 dagen) Nu heb ik bij BMW een druppellader besteld waarvan ze het stopcontact gaan inbouwen aan de batterij, waardoor ik deze bij lang stilstaan(vooral in de winter) kan aankoppelen.

Die Jumpstarter(om het dan zo met merk te noemen?) kan je best nemen met het hoogste ampère, zodat je toch meer reserve hebt.

Voorbeeld(vond niet de juiste foto, maar bestaan blijkbaar in vele merken maar dan van Norauto)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
        Hoe dikker de kabels hoe beter....simpel

Sommige auto's krijg je niet direct gestart met startkabels. Die moeten dan enkele minuten aan die kabels hangen om de batterij een beetje bij te laden. Die dunne kabels worden dan veel te heet. Smeltende isolatie als gevolg....dat is niet goed
        Oh okay.
        Maar de dikste kabels kosten in bepaalde winkels meer dan 100 euro, en dat vind ik een beetje overdreven veel geld voor startkabels.
        Ik denk dat die kabels gaan van 200 tot 400 ampère. Maar hangt dit ook niet af van je eigen batterij? In mijn auto (Honda Jazz) zit maar een klein batterijtje. Zijn zo'n zware kabels dan wel nodig?

En ivm die jumpstarter: ook dezelfde vraag: hangt dit niet af van de batterij, en kan je een kleine batterij niet kapot helpen met een jumpstarter die een zeer groot ampèrage geeft?

Comment

Wij hebben zo 1

En die werkt perfect , zelfs als de batterij gigantisch leeg is.

Comment

die van mij is een Eagle Powerstart

koste in 2002 ongeveer 275 Euro

Z4 M40i

Comment

Ik heb een tijdje geleden een jumpstarter van norauto gekocht bij Auto 5. Eenvoudiger dan startkabels, je moet er niet telkens een andere auto bij gaan halen en werkt perfect.

Comment

Working...
              X