Mededeling

Collapse
No announcement yet.

auto trekt niet meer op ...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• auto trekt niet meer op ...

Ik heb volgend probleem met mijn golf (diesel)
    In eerste en tweede versnelling valt het mee maar is het nog niet wat het moet zijn,
    de auto gaat hoog in toeren maar er zit geen kracht achter, zou het kunnen dat de ambriagedisc versleten is ?
    Want als we versmijten van vitesse is het net alsof er iets sleept , zo geluid alsof je met een oude automatic aan het rijden ben. Hij trekt zelfs in het geheel niet meer op, het is een lome auto geworden in paar weken tijd,
    het is een 1900gt tdi dus optrekken zou geen probleem mogen zijn, is het nooit geweest , tot nu
    Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar hij lekt ergens water .... mss, ik zeg nu maar iets hé, ik ken er niet veel van, maar zou die ambriagedisc nat kunnen zijn ? en dat we daardoor dat doorschuiven gewaar worden ... alvast bedankt

Als bij gasgeven uw toerental omhoog gaat zonder dat de auto versnelt, is de koppeling inderdaad versleten
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Ik weet er zeer weinig van af, maar heb een tijdje terug gelijkaardige symptomen meegemaakt. Aangezien het een tijdelijke auto was, weet ik niet hoe het afgelopen is, maar collega's zeiden mij dat de turbo waarschijnlijk stuk was.

Zou dit hier ook het geval kunnen zijn?
      2007 Citroën C4 -> 2008 VW Golf -> 2007? Peugeot 407sw -> 2009 Lexus IS 220d -> 2011 Mercedes C200 -> 2014 BMW 218d -> 2015 Lexus IS 300h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludovic_ Bekijk Berichten
        Ik weet er zeer weinig van af, maar heb een tijdje terug gelijkaardige symptomen meegemaakt. Aangezien het een tijdelijke auto was, weet ik niet hoe het afgelopen is, maar collega's zeiden mij dat de turbo waarschijnlijk stuk was.

Zou dit hier ook het geval kunnen zijn?
        tis best dat als je niet technisch aangelegd bent gewoon niet reageert, dit om de TS niet te verwarren. De turbo is het probleem niet volgens de beschrijving.

volgens mij is het de koppeling die versleten is zoals elio al zei. als de auto toeren maakt maar niet versnelt dan is het de koppeling(en eventueel de afstelling).

normaal gezien kan er geen water of olie aan de koppeling komen, indien dit wel het geval is krijg je de indruk dat de koppeling versleten is, de enige oplossing is de lekken te dichten en in geval van olie is de koppeling soms definitief aan haar einde gekomen.
        Last edited by Ice_ken; 21/05/2010, 14:15.
        2015 BMW S1000R
        2010 Renault Clio RS Cup
        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

zoals ice ken al aangegeven heeft, toeren maken en niet vooruit gaan bij het schakelen of stationair wegrijden, duid in vele gevallen al op de koppeling

Comment

ambriage heeft het begeven, paar dagen na deze post heeft da wagen het volledig begeven.
            Was aan het rijden op autostrade en wagen begon trager en trager te rijden, ben op pechstrook beginnen rijden en opeens ging hij niet meer vooruit, ... was dus idd de koppeling

Comment

Working...
            X