Mededeling

Collapse
No announcement yet.

motorprobleem BMW E30 316i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• motorprobleem BMW E30 316i

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn BMW E30 touring van 1993.
    Als ik rustig rijd is er precies niets aan de hand, maat bij hogere toerentallen hapert er precies iets. Bij momenten valt alle kracht weg en versnelt ie nauwelijks nog.
    Ook de topsnelheid is daardoor variabel en variert tussen de 120 en de 150km/h, en dit van het ene moment op het andere bij constant plankgas. Het is precies of de motor gas terugneemt zonder dat je het wil.
    Ik heb al de luchtfilter en de bougies vervangen, ook eens een andere luchtmassameter geprobeerd, maar zonder verschil.
    Het is een 316i en heeft ondertussen al 240 000 km.
    Wie weet raad? Iemand zij me dat er misschien iets met de delco is?

Alvast bedankt.
    mvg

begint nu ook wat onregelmatig te draaien in ralenti, help...

Comment

Krijgt 'ie genoeg benzine? Brandstofpomp versleten of ergens een letterlijke kink in de kabel?

Comment

benzinefilter???????????,,
        Z4 M40i

Comment

Benzinefilter heb ik over een jaartje vervangen, benzinepomp zou wel nog eens kunnen.
          Bedankt voor de tips!

Comment

En waar zit da, die benzinepomp, en hoeveel kost da ongeveer? K zou ze willen zelf vervangen om eens te proberen als het helpt.

Comment

Probeer het volgende eens:

Vacuumlek test. klik

Bougiekabels & bobine test,vernevel wat water met een plantenspuit. klik (geen 10 liter hé )

Anders verdenk ik ook de katalysator en/of lambdasensor.

Comment

Benzine pomp zit onder de achterbank.
                Achterbank er uit halen, plaatje loschroeven en je kan aan de pomp.

Eerst dacht ik aan ingesleten nokkenas (dan geraak je niet boven de 5000 rpm), maar aangezien je stationair nu ook vreemd doet weet ik het zo niet direct...

Comment

volgens de garagist is het probleem een ingesleten nokkenas en versleten klepstoters

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E30 touring Bekijk Berichten
                    volgens de garagist is het probleem een ingesleten nokkenas en versleten klepstoters
                    Sorry dat ik dit weer bovenhaal, maar ik heb net exact hetzelfde probleem. Hoeveel heeft enkel de installatie je gekost? Je zou me er enorm mee vooruit helpen. Ik heb trouwens een 316i e30 van 1989.

Comment

Ik zie dit bericht nu pas, maar de nokkenas met klepstoters en tuimelaars hebben samen €580 gekost.
                      Hoeveel werkuren weet ik niet precies want er is nog een en ander aan vervangen geweest zoals katalisator, benzine filter, visco koppeling, injecteurs gereinigd,...
                      Heeft in totaal alles samen €1700 gekost, maar draait nu weer als een zonnetje.
                      Ik kon voor de herstelling max nog 140 à 150, nu gaat ie opnieuw boven de 170km/u.
                      Maar het vervangen van de nokkenas met toebehoren heeft ongeveer een halve dag geduurd denk ik.

Comment

Working...
                      X