Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoeveel km kan een toyota starlet max doen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
    200.000 gepasseerd is alle 10.000 km nieuwe olie en filter...
    vragen aan je garage om een compressietest te doen. ... de vloeistoffen regelmatig checken.
    dat is een goede raad, bedankt

Comment

Die starlets kunnen wel wat aan met gewoon onderhoud, ken ook zo iemand zo een 330000km had met een simpel onderhoud (Olie + filters). Was ook iemand die rustig reed dus de rijstijl zal ook wel een rol spelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten

²²²²²
        ik ken nog auto's die gewoon met de verfrol zijn overgeverfd. en soms met betere resultaten dan sommige carrosie's spuiten.

Comment

mensen die de auto zien geloven niet dat het met een rolletje gedaan is, men ziet het pas als men de binnenkant van het kofferdeksel gaat bekijken. Nu eerlijk gezegd : mijn auto is door de honden een stal, ik heb niet veel geld en mij deert het niet hoe hij eruit ziet

Comment

Zo'n oud Toyotatteke kan heel wat aan zenne
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik heb zelf met een 1000cc starletje gereden met welgeteld 56pk.
              ding stond op 150.000km en reed als een trein(tje).

starlet is een auto die begonnen is in 73 en gemaakt tot 99...
              en dat is met een reden: tzijn degelijke autookes...

als hij nog geen problemen vertoont en hij rijdt degelijk, schakelt vlot en maakt geen bijgeluiden : maak je geen zorgen en blijven rijden...

Comment

zal ik doen ! blijven rijden ... en het voordeel met zo'n oude carosserie : je bent zo gerust in de stad antwerpen, niemand wil ooit inbreken of stelen, en je zit niet in voor wat krassen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                  Je doet er makkelijk 200.000 probleemloze kilometers meer mee dan met een vergelijkbare (qua afmetingen , niet qua kwaliteit) Fiat of Alfa.
                  bullshit alert...
                  Last edited by ; 03/07/2010, 11:34.

Comment

idd onzin;en ja een eerste Starlet was idd beter dan een Alfa Sud maar een Avensis is rommel vergeleken met een 159. En het de goei die hun beteren hé
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
                      starlet is een auto die begonnen is in 73 en gemaakt tot 99...
                      en dat is met een reden: tzijn degelijke autookes...
                      Dan moet een Golf dus nog veel beter zijn dan een Starlet...

Wat ik frappant vind is dat die 1.3 Starlets eigenlijk zeer rappe wagentjes zijn.. 12 sec 0-100 voor een auto uit de vorige eeuw uit het A segment..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                        Wat ik frappant vind is dat die 1.3 Starlets eigenlijk zeer rappe wagentjes zijn.. 12 sec 0-100 voor een auto uit de vorige eeuw uit het A segment..
                        Dat had je wel meer met die Japannertjes van toen. Bijvoorbeeld een Daihatsu Applause - niet het A-segment maar toch ook een echt bomma-baksken nvdr. - in 1600trim ging dat ding onder de 10 seconden naar de 100.

Comment

Die Toyota's die gemaakt werden in Japan en een chassisnummer hebben dat begint met een "J" zijn super. Mijn Corolla E9 (1992) laat me nooit in de steek zelfs met 200000 km; mijn veel jongere Avensis daarentegen... Niet toevallig dat Toyota nu allerlei wagens moet terugroepen; hun auto's waren vroeger onverwoestbaar.

Nadeel vind ik wel dat de onderdelen van Toyota (schokdempers vervangen in mijn corolla) vrij duur zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David79 Bekijk Berichten
                            een chassisnummer hebben dat begint met een "J" ...
                            Nadeel vind ik wel dat de onderdelen van Toyota (schokdempers vervangen in mijn corolla) vrij duur zijn.
                            mijn chassisnummer begint met een "J", al goed, ik ook heb mijn schokdempers vervangen, door occasie-schokdempers, en mijn koplampen kunnen al een tijd moeilijk afgesteld geraken omdat die "afstel-dingskes" achteraan al lang afgebroken zijn, maar het lukt toch telkens weer juist voor de autocontrole, met wat blokkeren hier en daar ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Myriam Bekijk Berichten
                              mijn chassisnummer begint met een "J", al goed, ik ook heb mijn schokdempers vervangen, door occasie-schokdempers, en mijn koplampen kunnen al een tijd moeilijk afgesteld geraken omdat die "afstel-dingskes" achteraan al lang afgebroken zijn, maar het lukt toch telkens weer juist voor de autocontrole, met wat blokkeren hier en daar ..
                              Ik ben niet zo verzot op vervangingen door occassiestukken. OK, een koplamp kan geen kwaad, maar eerlijk gezegd had ik voor nieuwe schokdempers gekozen. Als ik zo vrij mag zijn, wat heb je daarvoor dan betaald? Ik heb nieuw ca. 400 euro betaald voor de twee achterste.

Comment

Vroeger kwamen de toyota's nog echt uit Japan, en kon je bogen op kwaliteit.
                                Nu worden vele modellen voor europa geassembleerd in Groot-Brittannië (Burnaston)...en zoals alle auto's die uit diene hoek komen, kom je problemen tegen.
                                Dus met een toyota uit Japan kan je 500.000 km aan, komt die uit engeland, kan je misschien 10.000 km. zonder problemen rijden!
                                ps. kijk maar eens wat brol die engelsen al op de markt gooien...koop je deze weet dan, dat je zelf moet kunnen sleutelen anders scheur je je broek !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk Berichten
                                  Vroeger kwamen de toyota's nog echt uit Japan, en kon je bogen op kwaliteit.
                                  Nu worden vele modellen voor europa geassembleerd in Groot-Brittannië (Burnaston)...en zoals alle auto's die uit diene hoek komen, kom je problemen tegen.
                                  Dus met een toyota uit Japan kan je 500.000 km aan, komt die uit engeland, kan je misschien 10.000 km. zonder problemen rijden!
                                  ps. kijk maar eens wat brol die engelsen al op de markt gooien...koop je deze weet dan, dat je zelf moet kunnen sleutelen anders scheur je je broek !
                                  Je stelt het scherp maar ergens wel gelijk heb je. Maar 10000 is natuurlijk ook niet waar. Het zal wel 100000 km zijn. Trouwens ik dacht dat er ook Toyota's in Valencienne werden geassembleerd of klopt dat niet?

Comment

Hij kan het schijnbaar niet laten eh ......

Wanneer worden die verdomde Dacia's, Lada's enz... nu eindelijk eens in Engeland gemonteerd ?? Dat zal nogal eens ne feestdag zijn voor hem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David79 Bekijk Berichten
                                      Je stelt het scherp maar ergens wel gelijk heb je. Maar 10000 is natuurlijk ook niet waar. Het zal wel 100000 km zijn. Trouwens ik dacht dat er ook Toyota's in Valencienne werden geassembleerd of klopt dat niet?
                                      In Valenciennes heeft Toyota ook een assemblage fabriek waar onder andere de yaris van de band rolt.
                                      Toyota dacht er goed aan te doen om de wagens korter bij de afzetmarkt te assembleren en puur economisch gezien is dat een goede zet. Maar europeanen zijn geen asiaten. Waar de mensen ginder hun werk bezien als een eer t.o.v. het bedrijf, zien ze hier maandelijks hun wedde...meer niet.
                                      Als er hier iets misloopt, staken ze of erger nog leggen ze opzettelijk fouten in de assemblage...zie de panorama uitzending over de sluiting van renault welleer, dan valt je mondje open, ik zou niet met een renault willen rondrijden die uit vilvoorde kwam (laat staan dat deze nu nog rondbollen).
                                      Europese wagens hinken zo al achter (technisch gezien) op japanse makelijk en laat ze daarbij nu nog eens samenstellen in engeland, dan krijg je, wat je nu hebt...toyota's van nu zijn niet meer die van 10 jaar geleden.

Comment

Die oude Corolla's, Carina's, Starlets, ... Allemaal vrij sterke wagens, genoeg van die soort gezien rond de 300000km en nog rondbollen. Tov de verhalen die ik van de Avensis lees...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          Hij kan het schijnbaar niet laten eh ......

Misschien een woordje uitleg?

Comment

Working...
                                          X