Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raammechanisme herstellen Golf 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Raammechanisme herstellen Golf 4

Beste forummers

Enkele dagen geleden is er ingebroken in mijn Golf 4 Variant. De snoodaards hebben het raam heel gelaten, doch het raammechanisme geforceerd/afgebroken zodat de raam geheel in de deur verzonken zat.

De ruit is uit de deur gehaald en zit nu tegen de deurrand aangetaped. Ze blijft niet meer zelfstandig omhoog, noch reageert ze op de elektrische bediening.

Nu wil ik dit graag zelf repareren, of op zijn minst toch een waardige poging wagen.

Ik heb de kunststof binnendeur al verwijderd, en kijk nu op het metalen inzetstuk waarop de motor en de luidspreker gevezen zitten. Hier heb ik de +- 10 bouten al van losgehaald.

Nu zit ik echter vast... Ik zie niet in hoe ik dit metalen stuk uit de deur kan verwijderen. Zie aan de achterkant ervan wel de kabels van de raambediening zitten, maar ik begrijp niet hoe dit nog aan de buitendeur vastzit.

Dus, als er iemand tips heeft, of ervaring hiermee hoor ik't graag!

Mvg,
    Dieter Goris

Misschien kan je hier wat mee? klik

Comment

Thx, maar uit de link geraak ik niet echt wijs vrees ik... Ik zie nog steeds niet in hoe ik alles los kan krijgen om te zien wat ze kapotgemaakt hebben.

Ik sta ook open voor voorstellen tot hulp, als er iemand is in omgeving Antwerpse die dat al eens gedaan heeft en ziet zitten om een onervaren sleutelaar wat bij te staan?

Comment

Om de ijzeren plaat waar je raammechanisme vast op zit eruit te krijgen moet je het slotblok losmaken. Zit vast met twee torxbouten aan de zijkant van de deur.
        Ook moet je de slotcilinder aan de klink van je deur eruit halen en een kabeltje dat aan je klink zit losklikken. Dan kan je de ijzeren plaat verwijderen.

Door de twee grote rubberen doppen in de ijzeren plaat kan je normaal je raam losmaken van het mechanisme, maar omdat het al omhoog is ,is dit misschien niet meer nodig.

Comment

Ik vermoed dat iemand anders het raam al losgemaakt heeft voor mij, zij het wat hardhandig .

Goed, straks eens proberen! Thx.

Comment

Thx Devil voor de gouden raad. Alles ligt mooi uit elkaar nu.

Ben meteen een reparatiekitje gaan halen waarbij de klemmen dit keer uit metaal zijn gemaakt ipv plastiek. Dat raam is dus al iets meer inbraakproef.

Je snapt niet dat ze zoiets niet meteen doen bij VW.... Ondoordacht noem ik dat. Of gewichtsbesparing??

Anyway, setje is uiteraard voor de verkeerde kant. (verkoper vroeg niet welke kant en ik heb er niets over gezegd...). Morgen om een nieuw setje en kijken of ik de puzzel weer gemonteerd krijg!

Comment

Graag gedaan

Comment

Working...
              X