Ik zou graag weten op hoeveel Nm wielbouten aangedraaid moeten worden. Het gaat om een Mercedes ML63 AMG met 21 inch LM velgen en een Mercedes Atego 1023L vrachtwagen met 17,5 inch stalen velgen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aandraaimoment wielbouten
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenGeen idee maar bij mijn auto is dat 500Nm.
Bij BMW is het iets van 120Nm.
Mercedes ML: 150Nm, zie: http://tinyurl.com/ydeauct, pagina 332Last edited by Skyrider; 11/07/2010, 20:48.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenGeen idee maar bij mijn auto is dat 500Nm.Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk BerichtenZeker van?
Bij BMW is het iets van 120Nm.
Comment
-
bij mij , vast.
en nadat alle bouten vast ziten, ze allemaal nog eens eventjes aantrekken voor de zekerheid.
Comment
-
jama da geld alleen voor bouten op lastige plaatsen die ge dan achteraf moet uitboren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk BerichtenEen centerlock bout zal wel wat meer nodig hebben dan 4 of 5 bouten hé...
Comment
-
Voor een personenwagen zit dat altijd in de buurt van de 100 tot 150 Nm of voor de ouwe mannen (zoals ikke dus) ong. 10 tot 15 Kg.m. Bij mijn C5 nieuwe model met 18" en vijf boutgaten is het zelfs maar 90 Nm en bij mijn Activa V6 100 Nm en tot nu toe nog geen wiel zien voorbij komen
.
Voor die vrachtwagen gaat dat toch wat meer zijn en dat vraag je toch best eens na bij de Mercedesdealer.
Comment
Comment