Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V50 : "minder motorvermogen"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo V50 : "minder motorvermogen"

De boordcomputer van mijn V50 (jaar oud, +/- 25.000 km) geeft sinds enkele dagen af en toe de melding "minder motorvermogen", waarop de motor uit zichzelf een 1500 toeren begint te draaien (dus ook als ik stilsta, ontkoppelingspedaal ingedrukt). Probleem komt en gaat, zonder enige aanleiding. Heb toevallig (?) wel een dag met een, zo bleek achteraf, leeglopende band rondgereden en dan nog eens een dag met het thuiskomertje. Nu staan er echter 2 nieuwe banden op en het probleem is er nog steeds .
    Iemand ervaring hiermee?

even uitlezen,kan vanalles zijn. De meetste kans is dat er een probllem is met het onderdruksysteem (klepje,darmpje) of de druksensor van het roetfilter beschadigd is....
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
      even uitlezen,kan vanalles zijn. De meetste kans is dat er een probllem is met het onderdruksysteem (klepje,darmpje) of de druksensor van het roetfilter beschadigd is....
      Hm, ok, als het me maar niet te veel kost . Vandaag echter weer niets gemerkt, dus nog even afwachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
        Hm, ok, als het me maar niet te veel kost . Vandaag echter weer niets gemerkt, dus nog even afwachten.
        Is gewoon garantie !

Comment

Minder motorvermogen V50

Hallo Igor,
          Sukkel al een tijdje met hetzelfde euvel. Op regelmatige tijdstippen krijg ik deze melding waardoor mijn toerental terugvalt en de vrachtwagens mij bijna van de baan rijden op de autostrade. Ben al zeker 3 maal naar de garage geweest hiermee, maar ze vonden niets. Laatste keer ben ik rechtstreeks naar daar gereden met de foutmelding op mijn boordcomputer zodanig dat zij dit konden uitlezen op hun apparatuur, maar desondanks vonden ze niks. Gingen dit doorgeven aan centrale bureau in Brussel en desnoods aan Zweden. Sedertdien niets meer van gehoord. Heb het gevoel afgescheept te zijn. Laat je me iets weten hoe het jou vergaan is? Succes alvast

Comment

Schijnt eigen te zijn aan Volvo S40/V50's, een vriend van mij staat minstens één maal per maand in de garage met zijn Volvo S40. Een vrouwelijke collega van hem net hetzelfde.
            Rampbakken lijkt mij..

Comment

inderdaad, komt meer voor.
              Twee van de vijf bij ons op 't werk hebben er nu last van.
              Bij deze was het de partikelfilter.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik hoor overal over V50's met airco's die kapotgaan.
                1991 BMW E30 318is

Comment

Hier ook eens de waarschuwing 'minder motorvermogen' gekregen, is bij die ene keer gebleven wel. Motor had nog niet warm en ik had iets te hoog in toeren geweest...

De airco is hersteld alhier

Comment

Working...
                  X