Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gat in de dorpel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Da's geen gaatje waar je een plaatje over kan lassen volgens mij, ik zie niet waarop je nog kan lassen dan.

Dus dat roest zat verborgen onder de rutex? Daarom dat ze het vorige keer niet zagen dus.

Als het kleiner was en er niet zoveel roest in de buurt zat zou je het kunnen oplappen of camoufleren maar hier lijkt mij dat niet evident.
    Dat roeste deel moet er sowieso uitgeslepen worden en dan kan er een stuk plaatwerk in vanuit de handel of kan je zelf een stuk proberen te maken.

Alleszins voor €20 en op 30 minuten lap je dit niet op. Tenzij je er weer een heel dikke laag steenslag over spuit maar de kans dat ze het zien is groot en dan ben je nog verder van huis.
    Volgens mij zit daar niets anders op dan er een nieuw stuk te laten inlassen bij een carrossier, onoverkomelijk is dat niet.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

moet het normaal niet bloot blijven voor de keuring ?

Comment

Ben je die toevallig woensdag gaan laten keuren in Willebroek ? Zoja dan zat ik in't 'kot' te wachten om te betalen toen je uw uitleg van wat er mis was te horen kreeg van die mannen
        2012 Renault Megane RS

Comment

nee in sint niklaas maar mijn garage heeft naar ginder gereden hij is gekeurd met z plaaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nesti Bekijk Berichten
            sorry maar de wagen is in januari gekeurd voor verkoop.
            en nu zit er een gat in laat me niet lachen he .
            of zijde gij zo een aap soms?
            Die mannen hebben 100% gelijk om deze auto niet door de keuring te laten. Die roestvorming is al veel langer bezig dan januari. Zegt veel over de véél te lakse keuring in januari.

Een auto afkeuren voor een stom lampje dat het laat afweten is geldklopperij maar dit is gewoonweg schandalig! De mannen van de keuring hebben dit gat vastgeld en niet veroorzaakt hé. Als je er met een schroevendraaier doorprikt, zegt genoeg...
            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

daarnet even wat rommel weg gesneden onder de auto dus hier zijn de eerste foto's
              de bedoeling is dus van dit snel even op te lossen zodat ik door de keuring geraak en dan kan wachten tot na de winter dag gaan we de wagen eens supper in orde zetten

dus hulp is zeker welkom
              het gaatje is +- 20 lang en een 5 diep het is ongeveer in het midden en enkel aan de onder kant

o ja iemand zit om te komen lassen
              wand daar ken ik geen bal van
              Een plaat overlassen lijkt niet zo makkelijk; waar ga je het gaan op lassen. Alle roest moet eerst weggewerkt worden.
              Maar ik versta niet dat er in januari niks van gezegd is geweest; dat is roest van jaren.

maar trouwens, wat zijn de gevaren van geroeste dorpels. Eigenlijk is het toch geen chassisgedeelte; of toch; ik ben daar wat leek in?

Comment

het is idd roest van jaren .
                hoe ik da ga moeten repareren weet ik morgen als ik van de garage kom
                maar ik vrees dat het niet rap rap opgelost zal geraken
                maar wat er de gevaren van zijn weet ik ook niet
                zal ik morgen ook ineens eens vragen ik laat het zeker weten

Comment

ik ben zonet terug van de garage de kosten om dit te herstellen zijn +-200€
                  ze gaan er dan gewoon het roest uitslijpen een nieuw L profiel er tussen en een plaatje lassen na de keuring zetten ze het terug waterdicht
                  een dorpel heeft volgens hem een stevigheids functie

Comment

200 euro valt heel goed mee voor die reparatie me dunkt.

Comment

ja idd maar nu 200 en in juni ? da is nog de vraag hoeveel da gaat kosten om links en rechts te vervangen he

Comment

ja idd maar nu 200 en in juni ? da is nog de vraag hoeveel da gaat kosten om links en rechts te vervangen he
                        Te veel gezien de waarde van die auto.
                        2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

eigenlijk wel ja ik kan natuurlijk ook eens kijken naar het nieuwere model van laguna tegen volgend jaar

Comment

nieuwe trend ook bij sommige na hun uren herstellers:

metalen platen opkleven met mastiek (of wat ze ook gebruiken TEC 7 ofzo) en vervolgens het verstoppen onder routex, en jij maar denken dat het goed gedaan is.

Ik heb gisteren heel mijn bestelwagen (Ducato 99) zo zitten mee oplappen, niet te geloven wat ik gevonden heb en dan te bedenken dat ik die verleden jaar betaald had ervoor, maar ja, ik dacht dat het carrossiers waren ook .

Gisteren dus dagje verlof en samen met mijn garagist(andere) de bestelwagen aangepakt. Alle slechte delen eruit gehaald, geschuurd, fertan opgespoten op andere plaatsen waar lichte roest was en we niet onmiddellijk aan konden). Hoop nieuwe plaatjes gevormd en gelast en vervolgens Tectyl (transparant) erover om naar keuring te gaan.

Comment

da is nu ook nie echt ideaal het zo oplossen maar daar hoef ik me nu geen zorgen om te maken aangezien hij naar de keuring moet zonder af te werken zodat ze het kunnen zien dat hij hersteld is

Comment

Working...
                              X