Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ESP of ASR

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ESP of ASR

Ik heb een VW caddy met daarin een ASR, mijn partner heeft een VW Touran met daarin een ESP. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen beide systemen?

asr is traction control ---> om een wielspin te voorkomen
    esp stabiliteits programma ----> voor het bochtenwerk dat de kont van de wagen niet weg schuift

Comment

Als ik mocht kiezen, geef me dan maar ESP. Die ASR zal je wat banden besparen, die ESP kan je leven sparen

Comment

ASR is Anti-Slip-Reglung of anti-slip-regeling, eingenlijk tractie controle om te voorkomen dat je voorwielen doorspinnen.

ESP zit ASR al in + een krachtverdeler die vermogen wegneemt om de grip te herstellen. En nog meer van die afkortingen maar ESP is ruimer voorzien van toeters en bellen.

Anders eens op de VW site gaan zien bij uitleg van de systemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
          asr is traction control ---> om een wielspin te voorkomen
          esp stabiliteits programma ----> voor het bochtenwerk dat de kont van de wagen niet weg schuift
          Of de neus , of beide

Comment

Kan je ASR eigenlijk uitzetten? Net zoals je ESP kan uitschakelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Audiboy
              Kan je ASR eigenlijk uitzetten? Net zoals je ESP kan uitschakelen.

Ja door op de ASR knop te drukken, bij andere modellen ESP

Comment

Je moet trouwens ESP of ASR uitzetten als je met sneeuwkettingen rijdt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan25
                  Je moet trouwens ESP of ASR uitzetten als je met sneeuwkettingen rijdt.
                  Daarvoor zul je in het instructieboekje moeten kijken. Bij de meeste systemen zul je ASR of ESP moeten uitschakelen wil je het volle potentieel uit je sneeuwkettingen halen. Maar je kunt ook met sneeuwkettingen rijden terwijl ASR of ESP ingeschakeld is. Het kan echter wel helpen om ASR of ESP uit schakelen om uit een moeilijke situatie weg te geraken.
                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sinister
                    Ja door op de ASR knop te drukken, bij andere modellen ESP
                    Ja maar bijvoorbeeld bij onze Touareg vind ik nergens een knop om ASR uit te schakelen, alleen maar ESP. En als ESP is uitgeschakeld, blijft de ASR nogaltijd actief (geen wielspin).

Comment

asr zit eigenlijk in esp in.... dus normaal zou het ook uit moeten staan.

Comment

Working...
                      X