Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouden remleidingen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gouden remleidingen?

De garage zegt dat de remleidingen veroest zijn en vervangen moeten worden. De auto geraakt op deze manier niet door de keuring.
    Samen met 2 nieuwe voorbanden (14inch) komt dat op €1500. Nu lijkt me dat echt wel enorm veel!

Kan je dit goekoper laten fixen bij een onofficiele garage? Of zelf eventueel.

Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
    De garage zegt dat de remleidingen veroest zijn en vervangen moeten worden. De auto geraakt op deze manier niet door de keuring.
    Samen met 2 nieuwe voorbanden (14inch) komt dat op €1500. Nu lijkt me dat echt wel enorm veel!

Ik zou ergens anders is laten prijs maken, want deze lijken me idd van goud te zijn.

Comment

banden in een bandencentrale zou u ongeveer 100€ moeten kosten voor de 2 (naar beneden of boven afhankelijk van type en merk band)

en dan is 1400€ voor een paar remleidingen plots wel erg veel
      www.peugeotforum.be

Comment

De remleidingen van onze wagen moeten ook vervangen worden. Ben eens benieuwd hoeveel dit gaat kosten.

Comment

Ik zou er eens mee lachen en naar een andere garage gaan
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten

Ik zou er eens mee lachen en naar een andere garage gaan
            Inderdaad, die offerte wil ik ook wel eens zien.

Comment

Welke auto?

remleidingen steken kàn een tijdrovende bezigheid zijn.

Comment

Van stalen heb ik wel al gehoord, maar gouden?

Comment

hangt allemaal af hoe die remleidingen lopen enz. en hoe vaak ge die leidingen moet plooien enz.

Comment

stel dat ze daar nu een hele dag mee bezig zijn aan ongeveer 50 eur per uur dan kosten die leidingen nog 1000euro hé......Lijkt me niet de correcte prijs
                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Een auto met gouden vijzen ken ik.Met wat rijdt je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                        stel dat ze daar nu een hele dag mee bezig zijn aan ongeveer 50 eur per uur dan kosten die leidingen nog 1000euro hé......Lijkt me niet de correcte prijs
                        maar jij zou moeten weten dat bvb bij een 75, of een 600 je een pak werk kunt hebben met uitlaat demonteren, brandstoftank laten zakken, soms een achterchassis,... Dan nog een hoop miserie met vastgeroeste moeren, bouten, verbindingen van de remleidingen...
                        Je kan al snel een dagje bezig zijn op die manier. zeker als het links, rechts voor en achter is.
                        neemt niet weg dat 1500€ te veel is.

Comment

Bij sommige auto's is het natuurlijk makkelijker dan bij andere.
                          Heb zelf de remleidingen eens vervangen,had het nog nooit gedaan maar het ging eigenlijk redelijk vlot.
                          Ben er 2-3uur aan bezig geweest met ontluchten bij.
                          In de garage hadden ze gezegd dat het ongeveer zolang zou duren,wat eigenlijk meeviel
                          maar had zin om het zelf eens te doen.
                          Remleidingen hadden iets van een 120€ gekost en dan nog 2l remolie,kwam dus helemaal niet duur uit.

Ga dus eens prijzen vragen bij andere garages.

Comment

Om even de vraag te beantwoorden van welke auto het is... het gaat hier om een Fiat Brava van uuhm '96 ofzo gok ik. Is niet mijn auto. De auto bolt iets van een 1000km per jaar, misschien nog niet. Grote kost dus om gewoon door de controle ermee te geraken.

Er zelf aan beginnen zie ik nog wel zitten als het haalbaar is. Misschien eerst is zo een werkboek zoeken.

Comment

1000km/jaar => fiets?
                              2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                                maar jij zou moeten weten dat bvb bij een 75, of een 600 je een pak werk kunt hebben met uitlaat demonteren, brandstoftank laten zakken, soms een achterchassis,... Dan nog een hoop miserie met vastgeroeste moeren, bouten, verbindingen van de remleidingen...
                                Je kan al snel een dagje bezig zijn op die manier. zeker als het links, rechts voor en achter is.
                                neemt niet weg dat 1500€ te veel is.
                                zij ik toch hé,er van uitgaande een dag werk aan 50eur/h
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

remleidingen kun je ook in de automaterialen zaak op de rol kopen,
                                  je neemt de verroeste leiding in zijn geheel mee, zij meten deze en maken een nieuwe met wartels en al.
                                  Vervolgens kun je deze zelf onder de auto monteren.

heb dit zelf gedaan bij een Mitsubishi Pajero van 1990 op garage krik.

Het is geen feest, maar het is te doen.

Comment

Heel veel zal zo'n remleiding niet kosten.

Zie: http://eper.fiatforum.com/ (werkt best met explorer)

Comment

Working...
                                    X