Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat betekent subframe-staat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Wat betekent subframe-staat

    Goeindag allemaal
    Onlangs heb ik keuring gedaan en in mijn keuringbewijs staat een gebrek:
    SUBFRAME--STAAT code: 215 4

    Kan iemand mij een uitleg geven wat betekent het precies, want ik snap het niet echt.
    Wordt het bedoeld dat de staat van een subframe slecht is of ??

    Ik dank jullie vooraf voor een antwoord.

    Mvg

  • #2
    Volgens mij betekent dat inderdaad dat uw subframe niet meer in goede staat is. Subframe is de dragende structuur waar uw motor of ophanging aan vastgemaakt is, en kan roesten of vervormd zijn.
    Last edited by elio; 30/12/2010, 22:34.
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

    Comment


    • #3
      oh ok, merci voor het verduidelijken, want ja begreep dat gewoon niet.
      En ja ik denk dat het waarschijnlijk roest is en als het zo is, dan is het geen probleem enkel probleem om dit probleem te oplossen, maar ja hopelijk het is toch geen andere gebrek dat meer ernstig is.

      Comment


      • #4
        Staat ook op mijn keuring, mjah, we zien wel totdat die afgekeurd is ervoor

        Comment


        • #5
          vlak voor de volgende keuring eens op de brug zetten en alle roestplekken met matzwarte verf bespuiten en een hoop stof insmijten.
          wedden dat je er door bent zonder opmerking hierover

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
            vlak voor de volgende keuring eens op de brug zetten en alle roestplekken met matzwarte verf bespuiten en een hoop stof insmijten.
            wedden dat je er door bent zonder opmerking hierover
            moet je daar niet net voor oppassen? mag er niet te proper uitzien

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
              moet je daar niet net voor oppassen? mag er niet te proper uitzien
              vlak voor is nu veel gezegd. pak nu een week voor je naar de keuring gaat.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                vlak voor de volgende keuring eens op de brug zetten en alle roestplekken met matzwarte verf bespuiten en een hoop stof insmijten.
                wedden dat je er door bent zonder opmerking hierover
                en dan roest de boel door en ben je pisnijdig op de keuring dat ze het niet hebben gezien.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                  vlak voor de volgende keuring eens op de brug zetten en alle roestplekken met matzwarte verf bespuiten en een hoop stof insmijten.
                  wedden dat je er door bent zonder opmerking hierover
                  Idd!

                  En als je versleten banden hebt gewoon een set wielen wisselen met een maat, zo naar de keuring en dan terug je eigen wielen eronder.

                  TOPTIP!

                  Comment


                  • #10
                    Inderdaad, beide zijn toptips om zonder een eerste prijs te moeten winnen toch eens in de gazet te komen .....

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                      en dan roest de boel door en ben je pisnijdig op de keuring dat ze het niet hebben gezien.
                      wat denk je? Dat ze in de garage een ander subframe gaan onder gooien?
                      Last edited by ; 31/12/2010, 16:18.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Idd!

                        En als je versleten banden hebt gewoon een set wielen wisselen met een maat, zo naar de keuring en dan terug je eigen wielen eronder.

                        TOPTIP!
                        banden hebben een veiligheidsfunctie, net als remmen en schokdempers daar kan je niet zuinig genoeg op zijn.

                        ps ik ging een paar jaar terug met versleten banden naar de keuring (tot op de draad aan de binnenkant) ze hadden het zelfs niet gezien...

                        Comment


                        • #13
                          Ach ... als je uw subframe onderweg verliest maakt het al niet meer uit of je nieuwe of versleten banden hebt.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                            moet je daar niet net voor oppassen? mag er niet te proper uitzien
                            Pfft, de MG had ook zo'n opmerking over 1 of andere schokdempersteun, bleek ook het subframe te zijn aangezien die geen schokdempers heeft...

                            Was gewoon wat oppervlakte roest, afgeschuurd en glanzende hammerite erover

                            Geen opmerkingen meer over gehad.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
                              Ach ... als je uw subframe onderweg verliest maakt het al niet meer uit of je nieuwe of versleten banden hebt.
                              en gij dat ge dat kunt verliezen?omg

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                banden hebben een veiligheidsfunctie, net als remmen en schokdempers daar kan je niet zuinig genoeg op zijn.

                                ps ik ging een paar jaar terug met versleten banden naar de keuring (tot op de draad aan de binnenkant) ze hadden het zelfs niet gezien...

                                Je kan idd niet zuinig genoeg zijn op banden !
                                2002 MX-5 NB 1.6

                                2011 Honda PCX

                                Comment


                                • #17
                                  Ik dacht dat ik door een beetje te overdrijven het punt kon duidelijk maken maar blijkbaar snapt niet iedereen dit. Het gaat over veiligheid, er zijn genoeg dingen die ze op de keuring niet zien, en als ze dan toch eens iets zien ga je dat ipv. te herstellen camoufleren. Goed bezig.

                                  Verder moet je niet te hard lachen met uw subframe met heel de bazar die eraan hangt te verliezen. Op bijgaand filmpje was het bijna zo ver. Subframe volledig uitgescheurd uit de carrosserie en bengelt een cm of 10 te laag onder de auto. Diff hangt volledig los enz.
                                  En een subframe hoeft er nog niet volledig onderuit liggen om eens een bochtje te missen hoor.

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                    Je kan idd niet zuinig genoeg zijn op banden !
                                    de buitenkant was wel nog goed hé

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
                                      Ik dacht dat ik door een beetje te overdrijven het punt kon duidelijk maken maar blijkbaar snapt niet iedereen dit. Het gaat over veiligheid, er zijn genoeg dingen die ze op de keuring niet zien, en als ze dan toch eens iets zien ga je dat ipv. te herstellen camoufleren. Goed bezig.

                                      Verder moet je niet te hard lachen met uw subframe met heel de bazar die eraan hangt te verliezen. Op bijgaand filmpje was het bijna zo ver. Subframe volledig uitgescheurd uit de carrosserie en bengelt een cm of 10 te laag onder de auto. Diff hangt volledig los enz.
                                      En een subframe hoeft er nog niet volledig onderuit liggen om eens een bochtje te missen hoor.

                                      + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                      niets te vergelijken met een beetje oppervlakkige roestplekken hé

                                      Comment

                                      Working...
                                      X