Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf een auto bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zelf een auto bouwen

Hoi, ik ben nieuw op het forum en ik vroeg mezelf af of het eventueel mogelijk zou zijn om zelf je eigen auto te bouwen, en dan heb ik het niet over kitkars maar echt helemaal van nul beginnen inclusief carrosserie, enz..., een perfecte replica nabouwen dus. Ik heb zelf (nog) geen technische kennis van wagens maar hierover heb ik al zitten denken.

Stel, je wilt een bmw 507 (een prachtige classic trouwens als je het mij vraagt) bouwen. Aangezien deze auto zeer zeldzaam is, is hij bijgevolg bijna onbetaalbaar. Kun je dan op 1 of andere manier geraken aan bouwplannen, op welke dingen moet je letten? En is het zoals eerder gezegd überhaupt wel mogelijk om dit idee in daden om te zetten? Zelf zat ik te denken om de onderdelen op maat te laten maken bij 1 of andere metaalfabriek.

Ik dacht dat dit wel een interessant topic zou zijn, reacties graag.
    Last edited by ; 15/01/2011, 14:33.

Natuurlijk kan dat. Hier is iemand die een countach zelf bouwde.

Bestudeer dit, en alle andere artikels en filmpjes die je hiervan vind zodat je een idee krijgt van waar je wil aan beginnen. Makkelijk zal het niet. Goedkoop ook niet.

Comment

Inderdaad wel zeeeer nice gedaan van die man. Alleen jammer dat het 10 jaar in beslag nam. Het zou bijvoorbeeld een droom zijn van mij om als beroep exacte replica's te maken. Dus 10 jaar tijd om 1 auto te maken is niet echt rendabel. Kan het ook sneller?

Comment

ambitieus plan.

Comment

zeer ambitieuze plannen,
          spijtig moet ik u ook direct ontgoochelen.
          je moet namelijk constructeur zijn, en indien mogelijk zelfs crashtestresultaten kunnen voorleggen in Belgie.

als je de titel constructeur kunt verkrijgen hier in belgie, en aan alles daarvan kunt voldoen, ben je een machtig man in de autowereld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
            zeer ambitieuze plannen,
            spijtig moet ik u ook direct ontgoochelen.
            je moet namelijk constructeur zijn, en indien mogelijk zelfs crashtestresultaten kunnen voorleggen in Belgie.

als je de titel constructeur kunt verkrijgen hier in belgie, en aan alles daarvan kunt voldoen, ben je een machtig man in de autowereld.
            heel terecht

ik denk dat eerste stap moet zijn : verhuizen naar UK of US of ... als je met dit idee wil doorgaan

Comment

Working...
            X