jouw wagen lijkt me een slachtoffer
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine vs. Diesel
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wachmaEen simpele 110pk tdi
redline begint aan 4600 rpm.
tussen 1800 en 4000 toeren gaat alles snel, tot 4600 gaat het middelmatig en tussen 4600 en 5000 rpm gaat het nog wat trager.. daarna is het niet meer aan te raden van door te gaan want het is bijzonder slecht voor heel de motor
begrenzer is eruit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrancisHet feit dat een benzine- en dieselmoter vermogen begint te verliezen vanaf pakweg de laatste 1000 toeren voor aanvang van de rode zone heeft toch gewoon te maken met het feit dat de kleppen van je motor bij dat motortoerental te snel op en neer gaan: er raakt niet meer voldoende verse lucht in de verbrandingskamer per arbeidsslag, de kleppen kunnen beginnen zweven, voorontsteking bij benzinemotor is niet snel genoeg meer, ontplofte mensen kan niet snel genoeg afgevoerd worden naar uitlaatspruitstuk,...
=> das dan toch geen feit om te gebruiken bij het maken van een onderschuid tussen benzine en diesel...
Bij een goed ontworpen benzinemotor zou er in feite geen begrenzer nodig zijn omdat die zichzelf smoort, doordat er onvoldoende lucht meer binnenkomt (of onvoldoende brandstof in sommige gevallen). De reden dat benzinemotoren een begrenzer hebben is om de bestuurder tegen zichzelf te beschermen zodat een lange levensduur garandeerd kan worden. De toerentalbegrenzer van een benzinemotor werkt bij één toerental, waartegen de motor zal pruttelen.The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2Gezond verstand ?
Denk je dat 1 toer onder de rode zone even gezond is als op ralenti soms ?
Als toeren maken geen probleem is, waarom is er dan een rode zone ?
Tiens, de rode zonde van mijn dci begint toch nog niet op 4000 rpm. Zijn de VAG-diesels zo slecht bestand tegen het draaien tegen een hoger toerental?
Gezond zal het uiteraard wel niet zijn om dikwijls de imiet op te zoeken, maar om te vermijden dat mijn wagen iets te lui wordt, durf ik ook al eens zwaar doortrekken als de motor warm is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zero2Gezond verstand ?
Denk je dat 1 toer onder de rode zone even gezond is als op ralenti soms ?
Als toeren maken geen probleem is, waarom is er dan een rode zone ?Koeling/temperatuur en smering zullen heus nog niet in het gedrang komen
Leuk weetje: in de fabriek zijn die TDI-blokken indertijd getest tot 7500 toeren...gaven geen krimp. Is uiteraard niet realist, maar toch maar om even een beeld te geven van hun sterkte.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WiseguyBenzine = leuker om mee te rijden, hoe je het ook draait of keert.
Ik erger me elke dag meer en meer aan al die stinkende, rokende dieselgedrochten,en door de extreme vervuiling dat die diesels teweegbrengen zullen er de komende jaren enkel maar longkankergevallen bijkomen. Nochtans, indien ik persé kanker wil krijgen zal ik wel terug beginnen roken, dan kies ik er tenminste zelf voor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnumEn nog geen klein beetje ook, ik vind die dieselmania die o zo typisch belgisch is er toch wel ver over.
Ik erger me elke dag meer en meer aan al die stinkende, rokende dieselgedrochten,en door de extreme vervuiling dat die diesels teweegbrengen zullen er de komende jaren enkel maar longkankergevallen bijkomen. Nochtans, indien ik persé kanker wil krijgen zal ik wel terug beginnen roken, dan kies ik er tenminste zelf voor
't Ergste van alles vind ik nog dat de overheid het blijkbaar vindt kunnen dat de meer vervuilende brandstof goedkoper is aan de pomp. En kom nu niet af met 'de transportsector moet ook nog kunnen overleven'; die kunnen eventueel nog op een andere manier gecompenseerd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobogewoonvoor die paar benzinekes die er nog bollen en het kleine aantal km's die die nog maken, de prijs gelijk en het verlies aan inkomsten kletsen ze maar bij de diesel
Het is gewoon mensonterend dat wij door de schuld van een achterlijke regering die blijkbaar graag stinkende diesels,en dus ook vervuiling, promoot zoveel vuiligheid moeten binnensnuiven, en indien er dan mensen door ziek worden zal het wel weer als een zogenaamde 'welvaartsziekte' afgedaan worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door magnumDe prijs veel duurder maken dan benzine zou veel logischer zijn vind ik,net zoals in engeland, laat de vervuilers gewoon betalen voor wat ze allemaal kapotmaken i.p.v. ze te belonen door ze spotgoedkope brandstof aan de pomp te gunnen en laat ze allemaal hoge vervuilingstaksen betalen.
Het is gewoon mensonterend dat wij door de schuld van een achterlijke regering die blijkbaar graag stinkende diesels,en dus ook vervuiling, promoot zoveel vuiligheid moeten binnensnuiven, en indien er dan mensen door ziek worden zal het wel weer als een zogenaamde 'welvaartsziekte' afgedaan worden
maar de kiezer krijgt ook altijd gelijk en de politicus die zulke wetten (bvb de groenen) erdoor wil krijgen, pleegt politieke zelfmoord
ondertussen rijden zelfs polisse-auto's overal ten lande allemaal haast op mazout
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CarlitoPuur objectief bekeken, wat is de beste brandstof?
Benzine of Diesel?
De vraag is dus eigenlijk gewoon of het 17% hogere vermogen van Benzine het meerverbruik van 8% compenseert...
Het gaat puur om het technische, dus taxen moet geen rekening mee gehouden worden...
Comment
-
Bosch promoot moderne diesel
Onlangs zag de 100 miljoenste common-rail injector het levenslicht. De eerste liepen in 1997 van de band. Bosch produceert nu jaarlijks 26 miljoen common-rail injectoren. “Dieselpersonenauto’s hebben een marktaandeel van 50% in Europa. Als dieselrijders overstappen op benzinemotoren krijgen ze te maken met een 50% hoger brandstofverbruik. En andersom, als alle personenauto’s in Duitsland zouden zijn uitgerust met een dieselmotor zou dat jaarlijks 5 miljard liter brandstof besparen. Op die hoeveelheid kan een gemiddelde dieselaangedreven personenauto 94 miljard kilometer rijden. Zo’n omschakeling zou bovendien een verademing zijn voor het milieu. Diesels stoten namelijk een kwart minder broeikasgassen uit”, aldus Bosch. En dan te bedenken dat de milieubeweging gruwt van de dieselmotor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenBosch promoot moderne diesel
En dan te bedenken dat de milieubeweging gruwt van de dieselmotor.
wel dat een diesel maar 50% van de fossiele voorraden opdrinkt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenBosch promoot moderne diesel
Onlangs zag de 100 miljoenste common-rail injector het levenslicht. De eerste liepen in 1997 van de band. Bosch produceert nu jaarlijks 26 miljoen common-rail injectoren. “Dieselpersonenauto’s hebben een marktaandeel van 50% in Europa. Als dieselrijders overstappen op benzinemotoren krijgen ze te maken met een 50% hoger brandstofverbruik. En andersom, als alle personenauto’s in Duitsland zouden zijn uitgerust met een dieselmotor zou dat jaarlijks 5 miljard liter brandstof besparen. Op die hoeveelheid kan een gemiddelde dieselaangedreven personenauto 94 miljard kilometer rijden. Zo’n omschakeling zou bovendien een verademing zijn voor het milieu. Diesels stoten namelijk een kwart minder broeikasgassen uit”, aldus Bosch. En dan te bedenken dat de milieubeweging gruwt van de dieselmotor.
marketingzever
*kuch*The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten*kuch*
marketingzever
*kuch*
Gelieve dat gefundeerd af te breken, stuur ik wel een mail naar de docent
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenGelieve dat gefundeerd af te breken
Comment
Comment