Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ok, ik was er indertijd het 2de semester niet door. Was te veel om vanbuiten te leren. Heb toen maar gestaakt (had toen wel het 1ste semester een 18, en uiteindelijk nog gedelibereerd)
ok, ik was er indertijd het 2de semester niet door. Was te veel om vanbuiten te leren. Heb toen maar gestaakt (had toen wel het 1ste semester een 18, en uiteindelijk nog gedelibereerd)
Tweede semester vond ik duizend keer interessanter als de eerste. Zoveel duidelijkere toepassingen, niet meer van dat abstract theoretisch spul.
Petroleum-derived distillate fuels in the diesel boiling range require only small amounts of cetane improver to achieve a significant increase in cetane number. Such fuels without any cetane improver generally have cetane numbers in the range of about 25-60. Cetane numbers in the range of 25-35 are considered low and those in the range of 50-60 are considered top grade diesel fuels. Diesel fuels in the 35-50 mid-range are most common. An object of the invention is to upgrade the low cetane number fuels at least into the mid-range and to increase the cetane value of the mid-range fuels into the upper portion of the mid-range (e.g. 45-50) or even into the premium range above 50. It has been found that highly beneficial results can be achieved using as little as 0.05 weight percent of the present additive. Accordingly, a useful concentration range in petroleum derived diesel fuel is about 0.01-5 weight percent and more preferably about 0.05-0.5 weight percent.
The cetane number improving additives can be made by reacting the appropriate 1-alkyl piperidinol with mixed nitric-sulfuric acid at low temperatures, e.g.-15.degree. to 0.degree. C.
Hoe hoger je cetaangetal, hoe gemakkelijker de brandstof zal ontbranden. Hoe stiller de motor zal draaien, hoe 'meer prestaties' je zal hebben, schonere emissies, en een 'gemakkelijkere koude start.
In Shell V-power en zulks, zit een hoog cetaangetal.
Inderdaad...klopt, je hebt gelijk, ik had het destijds verkeerd onthouden...thnx matteus
Na zo goed als altijd shell v-power 98 te tanken sinds lang gisteren nog eens Avia getankt... merk dudelijk verschil in acceleratie en soeplesse
Ik heb daar ook last van. Normaal tank ik altijd bij Q8 of Esso omwille van tankkaart, toch vlak achter mijn deur. Door de stijgende prijzen heb ik mij toch laten verleiden om bij het goedkopere Avia te tanken en ik begon voortdurend foutmeldingen te krijgen van het uitlaatgascontrolesysteem.. bij de garage vonden ze niks. Ik ben dan terug bij Q8 en Esso beginnen tanken en het probleem was weg. Daarna heb ik terug bij Avia getankt en dan bleek het probleem terug te komen... Dus vanaf nu tank ik daar nooit meer, tenzij ik op mijn laatste druppels naft rijd en die het dichtste bij zijn, en dan nog zal het ni veel zijn, juist genoeg tot het volgende naftstation.
Ik heb daar ook last van. Normaal tank ik altijd bij Q8 of Esso omwille van tankkaart, toch vlak achter mijn deur. Door de stijgende prijzen heb ik mij toch laten verleiden om bij het goedkopere Avia te tanken en ik begon voortdurend foutmeldingen te krijgen van het uitlaatgascontrolesysteem.. bij de garage vonden ze niks. Ik ben dan terug bij Q8 en Esso beginnen tanken en het probleem was weg. Daarna heb ik terug bij Avia getankt en dan bleek het probleem terug te komen... Dus vanaf nu tank ik daar nooit meer, tenzij ik op mijn laatste druppels naft rijd en die het dichtste bij zijn, en dan nog zal het ni veel zijn, juist genoeg tot het volgende naftstation.
Ja ik had al eens een verhaal gehoord van kennissen die problemen hadden met hun wagen en naar de garage gingen... "jullie tanken Avia zeker?" En jawel, ze tanken altijd Avia, en na aanraden van de garage nu niet meer -> geen problemen meer van gehoord.
Dat er verschil zit tussen de merken is voor mij een uitgemaakte zaak, dat er 'slechte' naft verkocht wordt denk ik niet... maar mijn motor draait en trekt iig een merkelijk minder met Avia 98 dan op Shell V-power 98.
Jet heeft net dezelfde additieven als Total. En alle tankwagens van de grote merken staan gewoon naast elkaar bij te vullen aan dezelfde opslagtank. Alleen de additieven zijn verschillend naar type en hoeveelheid. (Bron; brandstoftransport duintransport dat met verschillende merken rondrijdt over gans België)
Laden inderdaad zelfde basisprodukt, maar de additivatie is totaal verschillend van merk tot merk.
Ik heb nog nooit verschil 'gevoeld', zowel met de 190E, als met de 147, of ik nu V-power tank, of Avia-95.
Mja ik vroeger ook nooit iets gemerkt, maar nu tank ik dus al een paar maand niets anders dan V-power, en sinds lang nog eens Avia, en t'is gewoon duidelijk.
probeer eens PPO in de mercedes, precies of je met een BBQ rondkachelt
Dat ben ik al langer 'van plan'.
Niet op PPO, maar op WVO.
Tank steken in achterste 'luik' in de koffer (zal toch zo'n 40-50 liter in passen), koelvloeistof naar achter leiden en in de tank een wisselaar steken, en dan met solenoïde klepjes werken om over te schakelen van diesel naar WVO tijdens het rijden.
Het moeilijkste zal zijn op de tank en vooral dan de heenleiding van de WVO deftig te verwarmen.
Moet minimum zo'n 35-40 graden zijn om deftig te kunnen pompen en verstuiven. Warmer is natuurlijk beter, hoe dunner, hoe beter.
Die oude dieselmotoren draaien zachter en stiller, hebben geen vermogenverlies, en je uitlaat riekt naar een frietkot.
Wat moet een mens meer hebben?
Comment