Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Benzine vs. Diesel
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen 't scheelt een pak in hun witte boekhouding daarbij
Ik zal wel férm mogen doorrijden om die twee gasten hunne afval te verrijden.
Zo veel te beter.
Ik zoek nog tonnen enzo. En een kraantje.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenop de baan van stekene naar rinus staan vaten te koop
waar is rinus?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenDat ben ik al langer 'van plan'.
Niet op PPO, maar op WVO.
Tank steken in achterste 'luik' in de koffer (zal toch zo'n 40-50 liter in passen), koelvloeistof naar achter leiden en in de tank een wisselaar steken, en dan met solenoïde klepjes werken om over te schakelen van diesel naar WVO tijdens het rijden.
Het moeilijkste zal zijn op de tank en vooral dan de heenleiding van de WVO deftig te verwarmen.
Moet minimum zo'n 35-40 graden zijn om deftig te kunnen pompen en verstuiven. Warmer is natuurlijk beter, hoe dunner, hoe beter.
Die oude dieselmotoren draaien zachter en stiller, hebben geen vermogenverlies, en je uitlaat riekt naar een frietkot.
Wat moet een mens meer hebben?
denk er wel aan om je onderhoudsinterval minstens te halveren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichtenwaar is rinus?
na de karavanwinkel naar rechts
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtende audi heeft een tijd rondgereden op een mengsel van 30% biodiesel en dat ging nagenoeg hetzelfde voorruit
denk er wel aan om je onderhoudsinterval minstens te halveren
Biodiesel mag je gewoon puur rijden hé. Niks aan gelegen.
Mja, 'onderhoudsinterval'... tis niet gelijk ik dat nu überhaupt heb ofzo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenBiodiesel mag je gewoon puur rijden hé. Niks aan gelegen.
Mja, 'onderhoudsinterval'... tis niet gelijk ik dat nu überhaupt heb ofzo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbettestraat, na het rotte vliegtuigje naar rechts aan het ronde punt , mooi trouwens
na de karavanwinkel naar rechts
Got it! thx.
Zal ik eens gaan loeren als ik m'n garage heb uitgemest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichtenwou het eigenlijk zeggen, af en toe eens wat olie bijgieten
Komt voor de bakker!!!
Comment
-
Ik ben gisteren voor mijn vrouw eens gaan kijken voor een nieuw autootje. Ik ben mezelf niet goed wijs ... ofwel een diesel of een benzine. Zij doet +/- 10.000 km op een jaar.
De autoverkoper (VW) kwam mij gewoon te vertellen dat de kleine benzine motoren ten dode zijn opgeschreven. Benzine motoorkes van 1600cc, 1800c en zelfs 2000 cc waren voor hem gewoon nutteloos geworden.
Reden die hij opgaf:
1) steeds slechtere wederverkoopprijs
2) hoger verbruik
3) lage prestaties tov de moderne diesels
AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenIk ben gisteren voor mijn vrouw eens gaan kijken voor een nieuw autootje. Ik ben mezelf niet goed wijs ... ofwel een diesel of een benzine. Zij doet +/- 10.000 km op een jaar.
De autoverkoper (VW) kwam mij gewoon te vertellen dat de kleine benzine motoren ten dode zijn opgeschreven. Benzine motoorkes van 1600cc, 1800c en zelfs 2000 cc waren voor hem gewoon nutteloos geworden.
Reden die hij opgaf:
1) steeds slechtere wederverkoopprijs
2) hoger verbruik
3) lage prestaties tov de moderne diesels
Heb, voor ik mijne nieuwe wagen kocht, ook getwijfeld, maar de garagist rade me ook gewoon een diesel aan. Was ook wel verschoten van de vinnigheid van die diesel (1.6 HDI 90 pk). Als ik met mijn broer zijn 405 (1.9) rij en dan met die van mij, een wereld van verschil. Dan het verbruik, vroeger tankte ik 2 maal in de maand, nu tank ik nog 1 keer in de maand, en het kost me ook ongeveer 10-15€ minder, dus ik bespaar al ongeveer 60€ in de maand. Zelf rij ik ook ongeveer een 10 000 km per jaar. Weet niet hoe het zit met de nieuwe benzine motoren, er wordt ook wel aan gewerkt om het verbruik zoveel mogelijk te beperken.
Voordeel van benzine, de goeie geur die uit je uitlaat komt, ben ni zo voor dieselgeur
.
Comment
-
Auto die rijdt op lucht komt eraan
Het klinkt als een uitvinding van professor Gobelijn, maar het is echt: een wagen die niet rijdt op benzine of diesel, maar op... lucht. De motor van de wagen is een uitvinding van de Franse ingenieur Guy Negre, een man die zijn sporen verdiende in de Formule 1. Negre sleutelt al sinds 1991 aan zijn uitvinding en biedt geïnteresseerden nu een licentie aan om de auto in andere landen te produceren.
'De motor op lucht is natuurlijk fantastisch, maar dat is niet het enige revolutionaire aan de MDI', zeg Wommelgemnaar Jan Peetermans. Peetermans heeft de licentie voor België op zak en wil de wagens vanaf volgend jaar op de markt brengen. 'Heel het productieconcept is gebaseerd op de luchtvaartindustrie. Zo werken we niet met staal, maar met polyester en aluminium. Dat wordt ook niet gelast, maar gekleefd, maar is zeker zo stevig. De wagen voldoet ook aan alle veiligheidsvereisten -anders zouden we hem hier niet mogen verkopen.'
De productie van de MDI gebeurt ook lokaal in elk land waar hij te koop is. Peetermans wil minstens één, en waarschijnlijk zelfs twee fabrieken gaan bouwen om de MDI te produceren. Daar moeten jaarlijks zo'n 7.500 stuks van de band rollen. 'Dat we lokaal produceren, scheelt natuurlijk gigantisch in transportkosten. We vermijden zo ook de invoerrechten, die flink kunnen oplopen.'
Het prijsvoordeel wil Peetermans zoveel mogelijk aan zijn klanten doorspelen. 'Het goedkoopste model willen we voor minder dan 4.000 euro verkopen. En dat is voor een volwaardige auto.' (fpe)
bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=CV1E7TLN
Me like! Me like!Maar lap, daar gaat de restwaarde van mijn groen A2tje!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk BerichtenAuto die rijdt op lucht komt eraan
Het klinkt als een uitvinding van professor Gobelijn, maar het is echt: een wagen die niet rijdt op benzine of diesel, maar op... lucht. De motor van de wagen is een uitvinding van de Franse ingenieur Guy Negre, een man die zijn sporen verdiende in de Formule 1. Negre sleutelt al sinds 1991 aan zijn uitvinding en biedt geïnteresseerden nu een licentie aan om de auto in andere landen te produceren.
'De motor op lucht is natuurlijk fantastisch, maar dat is niet het enige revolutionaire aan de MDI', zeg Wommelgemnaar Jan Peetermans. Peetermans heeft de licentie voor België op zak en wil de wagens vanaf volgend jaar op de markt brengen. 'Heel het productieconcept is gebaseerd op de luchtvaartindustrie. Zo werken we niet met staal, maar met polyester en aluminium. Dat wordt ook niet gelast, maar gekleefd, maar is zeker zo stevig. De wagen voldoet ook aan alle veiligheidsvereisten -anders zouden we hem hier niet mogen verkopen.'
De productie van de MDI gebeurt ook lokaal in elk land waar hij te koop is. Peetermans wil minstens één, en waarschijnlijk zelfs twee fabrieken gaan bouwen om de MDI te produceren. Daar moeten jaarlijks zo'n 7.500 stuks van de band rollen. 'Dat we lokaal produceren, scheelt natuurlijk gigantisch in transportkosten. We vermijden zo ook de invoerrechten, die flink kunnen oplopen.'
Het prijsvoordeel wil Peetermans zoveel mogelijk aan zijn klanten doorspelen. 'Het goedkoopste model willen we voor minder dan 4.000 euro verkopen. En dat is voor een volwaardige auto.' (fpe)
bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelid=CV1E7TLN
Me like! Me like!Maar lap, daar gaat de restwaarde van mijn groen A2tje!
Comment
-
de site van mdi...is al een tijdje niet meer geupdate
Comment
Comment