Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Probleempje! Een auto wordt warm na wat rijden ( op het metertje) maar in het interieur blaast hij enkel koude lucht. Alle waterdarmen en radiator worden warm. Dus het water gaat wel rond..
Waterpomp? Of?
als alle darmen warm worden en de auto word normaal warm enz. werkt de waterpomp + de thermostaat.
tis de verwarming binnenin die op koud blijft staan.
eerst even een technische uitleg.
een auto heeft eigenlijk 2 radiators.
eentje vooraan de wagen. welke dient om het water te koelen.
en dan eentje onder de voorruit ( soms aan de binnenkant, soms aan de buitenkant), de heater core
hierdoor wordt ( indien gevraagd ) koude buitenlucht doorgeblazen ( welke dan opwarmt )
om dan in het interieur geblazen te worden.
nu zit er ergens op de leiding tussen u motor en die heater core een klepje, welke je bedient met je verwarmingsstand in de wagen.
als je hem op warm zet. staat dit klepje open en kan er warm water naar de heater core stromen. waardoor de lucht die erdoor geblazen word wark is.
als je de stand op koud zet gaat er geen warm water door de heater core. en word de lucht niet opgewarmd dus krijg je koude lucht.
bij de tussenstanden gaat de klep maar een beetje open waardoor je minder warm water naar de heater core krijgt en dus minder warme lucht.
A car engine produces so much heat that there is an entire system in your car designed to cool the engine down to its ideal temperature and keep it there. But cooling systems serve other purposes too.
anyway, wat er dus bij u wagen waarschijnlijk kapot is .
1) of de knop u verwarming te regelen.
2) de aansturing naar dit valvje.
3) het valvje.
hoe het exact werkt kan ik u geen uitleg op geven. mijn valvje werkt met vacuum.
de jouwe weet ik niet omdat je in paniek om hulp aan het roepen bent zonder te vermelden over welke wagen het gaat.
MAW,
Merk
model
jaar
motorisatie
opgeven aub
als alle darmen warm worden en de auto word normaal warm enz. werkt de waterpomp + de thermostaat.
tis de verwarming binnenin die op koud blijft staan.
eerst even een technische uitleg.
een auto heeft eigenlijk 2 radiators.
eentje vooraan de wagen. welke dient om het water te koelen.
en dan eentje onder de voorruit ( soms aan de binnenkant, soms aan de buitenkant), de heater core
hierdoor wordt ( indien gevraagd ) koude buitenlucht doorgeblazen ( welke dan opwarmt )
om dan in het interieur geblazen te worden.
nu zit er ergens op de leiding tussen u motor en die heater core een klepje, welke je bedient met je verwarmingsstand in de wagen.
als je hem op warm zet. staat dit klepje open en kan er warm water naar de heater core stromen. waardoor de lucht die erdoor geblazen word wark is.
als je de stand op koud zet gaat er geen warm water door de heater core. en word de lucht niet opgewarmd dus krijg je koude lucht.
bij de tussenstanden gaat de klep maar een beetje open waardoor je minder warm water naar de heater core krijgt en dus minder warme lucht.
A car engine produces so much heat that there is an entire system in your car designed to cool the engine down to its ideal temperature and keep it there. But cooling systems serve other purposes too.
anyway, wat er dus bij u wagen waarschijnlijk kapot is .
1) of de knop u verwarming te regelen.
2) de aansturing naar dit valvje.
3) het valvje.
hoe het exact werkt kan ik u geen uitleg op geven. mijn valvje werkt met vacuum.
de jouwe weet ik niet omdat je in paniek om hulp aan het roepen bent zonder te vermelden over welke wagen het gaat.
MAW,
Merk
model
jaar
motorisatie
opgeven aub
ik vind dat net zoals de regel in het mijn ....... auto topic.
een topic in techniek verplicht moet beginnen met merk, model jaar + motorisatie.
Ja, dat zou veel speculatie e.d. uit de wereld helpen.
Op het Freelanderforum was er ook iemand die een vraag stelde over zijn wagen en iedereen dacht dat het een Td4 (diesel met BMW M47 motor) was waarover hij sprak (was in een topic waar er alleen over Td4's gesproken werd), tot er uiteindelijk iets van "de prijs van de benzine speelt zo geen rol" gezegd werd door hem en het dus uiteindelijk een 1.8 benzine was. En iedereen maar proberen te helpen....
als u zegt dat het water rond gaat kan het wellicht de waterpomp niet zijn. want die zorgt er net voor dat het water rond gaat.
en als uw waterpomp geblokkeerd zit is het wellicht het minst van de zorgen dat hij koude lucht blaast.
dus: zijn alle darmen wel degelijk echt warm, want het verschil is soms moeilijk voelbaar.
gaat uw thermostaat open? is de wagen correct ontlucht?
Comment