Vraagje aan de experts en de techneuten hier, en zo. Graag gefundeerde, voor 'n leek begrijpbare antwoorden, a.u.b.
Hoe komt het dat een motor optimaal presteert met een bepaalde tegendruk in de uitlaat ? Je zou denken dat géén tegendruk eigenlijk 't beste is, maar blijkbaar is dat niet zo ? Waarom ?
Je leest soms dat deze of gene uitlaat voor die of die motor niet zo goed is, omdat er dan te weinig tegendruk zou zijn. Wat met diesel en met benzine, is er op dat vlak een verschil? En wat met druikgevoede motoren of atmosferische?
Hoe komt het dat een motor optimaal presteert met een bepaalde tegendruk in de uitlaat ? Je zou denken dat géén tegendruk eigenlijk 't beste is, maar blijkbaar is dat niet zo ? Waarom ?
Je leest soms dat deze of gene uitlaat voor die of die motor niet zo goed is, omdat er dan te weinig tegendruk zou zijn. Wat met diesel en met benzine, is er op dat vlak een verschil? En wat met druikgevoede motoren of atmosferische?
Comment