Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruitenwissers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ruitenwissers

Ik vind hier geen topic over via de zoekfunctie, dus dan maar even een nieuw topic.
    Mijn ruitenwissers vooraan zijn aan vervanging toe en mijn vraag is de volgende: haal ik een setje bij Auto 5 of zijn die exemplaren van minder goede kwaliteit dan bij mijn dealer?
    120d Hatch Edition Sport

Normaal dacht ik dat die frameloze ruitenwisser hele goeie waren, maar ik kan nu niet op de naam komen...

Comment

Ik zou er gewoon bij auto5 gaan halen.

Ze zijn misschien wel sneller kapot ma tis ni da ruitenwissers de kost zijn eh.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
        Ik zou er gewoon bij auto5 gaan halen.

Ze zijn misschien wel sneller kapot ma tis ni da ruitenwissers de kost zijn eh.

Dat niet, maar ik moet niet weten van ruitenwissers die piepen. Mijn huidige maken dan wel strepen de laatste tijd, maar ze zijn wel zo goed als geruisloos.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

Zo goeiekoop zijn die Norauto-wissers nu ook niet hoor.
          Twee weken geleden heb ik daar een nieuw setje gekocht voor 20,5 euro. Bosch zou me een 30 euro gekost hebben.

De wissers zelf zijn prima, vind ik.
          Mijn vorige waren van Bosch en die waren na een winter en een zomer net zo goed versleten. Piepen doen die Norauto's ook niet. 't Grootste verschil zit 'm dus in de naam en de prijs, denk ik zo !
          Life's too short. Not to. Live it.
          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Dan moet je er bij je dealer gaan halen.

Is het prijsverschil eigenlijk groot?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
              Dan moet je er bij je dealer gaan halen.

Is het prijsverschil eigenlijk groot?

Geen flauw idee, maar duurder zullen ze wel zijn bij de dealer.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Mijn laatste set (Bosch 450s) heeft me 27euro gekost.

Heb gisteren wel brief gekregen van Opel garage waar ze 50% korting geven op ruitenwissers. Kga dan een voorraadje gaan halen se.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door George
                  Mijn laatste set (Bosch 450s) heeft me 27euro gekost.

Heb gisteren wel brief gekregen van Opel garage waar ze 50% korting geven op ruitenwissers. Kga dan een voorraadje gaan halen se.

Zouden die op Renault passen? Ik heb daar eigenlijk nogal weinig benul van, want ik heb nog nooit ruitenwissers vervangen.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Zeker niet bij de dealer gaan halen, pokkeduur! Ik heb voor mijn vorig setje 52 Euro betaald bij de Renault dealer en dat bleek achteraf nogal veel geld.
                    Maar het was de eerste keer dat ik nieuwe ruitenwissers kocht, mijn vorige auto's waren sneller versleten dan de ruitenwissers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                      Zouden die op Renault passen? Ik heb daar eigenlijk nogal weinig benul van, want ik heb nog nooit ruitenwissers vervangen.
                      1st en vooral, zijn het van die ruitenwissers in een beugel of zijn het van die lange platte flexibele repen (geen idee hoe dat zit bij een megane)

vervolgens ga je gewoon naar een auto5 ofzo, afdeling ruitenwissers , en dan zoek je naar je merk en type wagen (staat wel degelijk op de verpakking hoor )

Comment

Het zijn ruitenwissers met meerdere boogjes.
                        Maak je die dingen los in het midden, waar ze scharnieren aan de arm van de ruitenwisser? Of kan het zijn dat de rubber vervangen ook gaat?
                        120d Hatch Edition Sport

Comment

Het zijn ruitenwissers met meerdere boogjes.
                          Maak je die dingen los in het midden, waar ze scharnieren aan de arm van de ruitenwisser? Of kan het zijn dat de rubber vervangen ook gaat?
                          neen, je moet dus idd die grootste boog afklipsen, let wel op, dat die armen eens ze rechtopstaan niet naar beneden klappen, anders heb je pech en kan je naar carglass rijden.

Comment

Ruitenwissers voor een Megane II (Valeo Silencio): 18,50 € voor een linkse 550 mm spoilerwisser, 16,60 € voor een linkse ruitenwisser, 13,45 € voor een 510mm rechtse ruitenwisser en 12,00 € voor een achterste 400mm ruitenwisser.
                            A Twist of the Wrist

Comment

Ik heb van die flexibele Valeo's. Die passen op alle Mégane's. Maar echt beter dan een gewone wisser zijn die niet. Ze springen wat minder in het oog das alles. Zeker zijn meerprijs niet waard( ik heb ze dan ook stukken goedkoper kunnen kopen aangezien ik aan de "bron" zit). Ik dacht dat ze bij Renault voor de moment ruitenwissers aan forfaittarief hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                                Ruitenwissers voor een Megane II (Valeo Silencio): 18,50 € voor een linkse 550 mm spoilerwisser, 16,60 € voor een linkse ruitenwisser, 13,45 € voor een 510mm rechtse ruitenwisser en 12,00 € voor een achterste 400mm ruitenwisser.

Officiële prijzen van Renault, of gaat het hier om exemplaren van Auto5?
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Officiële prijzen van Renault, of gaat het hier om exemplaren van Auto5?
                                  Waarschijnlijk betaal je meer bij Renault, maar Valeo is de toeleverancier van Renault voor ruitenwissers van een Mégane. Dit zijn exact dezelfde ruitenwissers buiten het feit dat ze niet via Renault verkocht worden maar bij autozaken.
                                  A Twist of the Wrist

Comment

Ik ben deze keer bij Auto5 geweest voor nieuwe ruitenwissers, slechts 27€ voor een setje ruitenwissers vooraan van Bosch tegenover 52€ bij de Renault dealer! Ik heb ze er wel zelf moeten opzetten, maar das niet meer dan 5 minuten werk.

Comment

Working...
                                    X