Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Ducato 2.2 waterinsijpeling centrale injectie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Fiat Ducato 2.2 waterinsijpeling centrale injectie

    Ik kocht in Juni 2009 een camper op chasis Fiat Ducato 2.2 bouwjaar 2009 (dus gloednieuw)
    van bij het begin heb ik problemen met plots uitvallen van de motor vooral bij regenweer
    onlangs viel die terug uit in Frankrijk , ben afgesleept naar een Fiat Garage diagnose:
    water in de bekabeling injectie + insijpeling in de centrale injectie.

    Heeft iemand gelijkaardige problemen gehad , zo ja hoe werden deze opgelost.

    NB ik durf met mijn Camper niet meer op reis vertrekken is nu uit garantie de kosten lopen zeer hoog op , vooral het afslepen enz... en nu natuurlijk ook die centrale injectie +nodige bekabeling

    Globentroter 02

  • #2
    Bij mijn Ducato 3.0 hebben ze bij het eerste onderhoud een opvangtrechter met afvoerbuisje geplaatst onder de afloop van de voorruit (ongeveer in het midden tussen de ruitenwissers, vlak onder de motorkap)
    Blijkbaar liep het water anders steeds over de motor wat bij sommige mensen problemen veroorzaakte. Bij mij deed de gasklep hierdoor soms wat gek. Er is geen terugroepactie voor, maar bij eerste onderhoud doen ze dat gewoon. Mijne is een L4H2 van 12/2009. Alles onder garantie geregeld.
    Last edited by WoKe; 24/07/2011, 11:41.
    So far 233 rondjes op dé ring

    Comment


    • #3
      Hé bedankt voor de reactie , ik zal Uw reactie eens voorleggen aan mijn garagist , het zal misschien niet meer kunnen in garantie , maar dat is het minste van mijn probleem
      als het maar opgelost is.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Globentroter02 Bekijk Berichten
        Ik kocht in Juni 2009 een camper op chasis Fiat Ducato 2.2 bouwjaar 2009 (dus gloednieuw)
        van bij het begin heb ik problemen met plots uitvallen van de motor vooral bij regenweer
        onlangs viel die terug uit in Frankrijk , ben afgesleept naar een Fiat Garage diagnose:
        water in de bekabeling injectie + insijpeling in de centrale injectie.

        Heeft iemand gelijkaardige problemen gehad , zo ja hoe werden deze opgelost.

        NB ik durf met mijn Camper niet meer op reis vertrekken is nu uit garantie de kosten lopen zeer hoog op , vooral het afslepen enz... en nu natuurlijk ook die centrale injectie +nodige bekabeling

        Globentroter 02

        dat hebben ze allemaal. gekend probleem bij fiat. Als je geen garantie meer hebt heb je pech vrees ik. wijs blij dat het daar voorlopig bij blijft.

        oplossing is een plastiek motorcover

        Comment


        • #5
          Hallo Frekkel

          Heb jij een idee waar die plastiek motorcover te verkrijgen is ?

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
            dat hebben ze allemaal. gekend probleem bij PSA.
            sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino

            Comment


            • #7
              idd, gekend probleem bij alle bestelwagens en consoorten van Fiat/Peugeot/Citroên.

              Oplossing: zoals eerder vermeld, ze leggen er een plastieke kap over. Komt omdat hun waterafvoer/luchtaanvoer whatever nogal ongelukkig geplaatst is. Velen liepen motorschade op, omdat dat water vaak ook de distributieriemen lekte, met alle gevolgen van dien (afglijden, barsten, enz).

              is het trouwens de 2.2 (Ford motor) of de 2.3 JTD van Fiat, maakt ook nog een verschil voor de rest

              Comment


              • #8
                In Frankrijk waar hij nu staat te wachten om overgebracht te worden naar België, heeft men mij gezegd dat het een Fort motor 2.2 zou zijn ik was heel verwonderd vooraan staat nochtans het embleem van FIAT.
                Ik val hier van de ene in de andere verassing.
                Ik rijd al 40 jaar met Toyota nog nooit had ik panne.
                ik dacht toch wel dat de Europese wagens zoveel beter waren , ik ben zwaar teleurgesteld .

                Comment


                • #9
                  dan is het waarschijnlijk de 100 pk versie ofzo, om eerlijk te zijn, ik heb daar nooit veel goed over gehoord.

                  De Fiat motor (2.3 JTD) is op dat vlak beter en heeft al jaren zijn diensten bewezen ondertussen. De Fordmotor ook, maar zoek er even naar op het internet. Zou niet zo betrouwbaar zijn.

                  Nu om U te troosten, bij de 3 liter versies worden nogal eens de versnellingsbakken in gort gereden, trilt de wagen bij het achteruitrijden (erg krachtige motor en de versnellingsbak zou maar nipt voldoende zijn, wordt dan ook aangeraden van in 2de te vertrekken). Heb er net zo eentje bijgekocht (bestelwagen dan wel, nieuw)

                  oh ja, de 3 liter is een PSA motor. Die badge zegt alleen wie het verkocht heeft, onderling wordt nogal eens ruilhandel gepleegd
                  Last edited by ; 25/07/2011, 13:57.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Globentroter02 Bekijk Berichten
                    Hallo Frekkel

                    Heb jij een idee waar die plastiek motorcover te verkrijgen is ?
                    bij uw lokale fiat garage bijvoorbeeld.

                    Comment


                    • #11
                      Ivm met de kosten van het afslepen ... een reisbijstandsverzekering ?
                      Doodjammer om je camper ofwel op uwe hof te laten staan omdat je er niet mee 'durft' rijden, uit vrees voor een panne.

                      Comment


                      • #12
                        Geen probleem ik ben voor al deze dingen verzekerd, maar je mag niet vergeten dat ze U maar 3x afslepen op een jaar , en je daarna alles zelf kan betalen.
                        Ik ga me zeker niet wagen aan een reis bv. naar Noorwegen ,polen of Rusland al hoewel deze wel op mijn verlanglijst staan , je koopt zeker geen Mobilhome om rond de kerktoren te rijden.
                        Maar er brand een lichtje op het einde van de tunnel, ik heb al heel veel reacties gekregen met zeer bruikbare oplossingen , er zijn heel wat mensen die met dit probleem te kampen hadden , en met een simpele ingreep het zelf hebben opgelost , ik vraag me juist af waarom Fiat zelf geen oplossing zoekt . ik ga zeker een van de tips uitvoeren , ik hou jullie op de hoogte.

                        Comment


                        • #13
                          reden: omdat dit een samenwerkingsverband is tussen Peugeot/Citroên/Fiat, wie neemt het initiatief. Trouwens ze nemen wel initiatief want alle bestelwagens hebben nu zo een afdekkap standaard.

                          kijk ook eens op het fiatforum in de UK

                          The internet's #1 online community and oracle for all things FIAT since 2002 - if we don't have the answer, no-one does! Ask questions in the forums, fix common issues using our helpful guides, upload your photos to the gallery or buy and sell with the online classifieds.

                          Comment


                          • #14
                            Anders proberen een stuk van een ronde plastic dakgoot te monteren waar het motorcompartiment deksel samenplooit zodat alle regenwater dat er evt. zou doorheen lekken daarin opgevangen kan worden en aan de twee zijkanten gewoon op de binnenspatborden kan weglopen ?

                            Comment


                            • #15
                              Waterinsijpeling opgelost

                              Mijn Mobilhome problemen zijn opgelost .
                              De garage die de onderhoud doet heeft de fout vrij snel opgelost,
                              er zat in de centrale besturing van de injectie een gans glas water ingesijpeld
                              via de bovenliggende conrectoren de PC werd vernieuwd (zou ongeveer 500 € kosten) Fiat zal deze vermoedelijk in garantie afhandelen .na al mijn miserie zou dat prachtig zijn.
                              ik heb achteraf zelf de controle gedaan met de brandslang gewoon op de vooruit spuiten en je zie al vlug waar het probleem zich voordoen,
                              het water stroomt gewoon over de motor, maar dit kan vrijwel met weinig kosten worden opgelost.
                              Het voornaamste probleem licht bij de goot tussen raam en motor deksel , links en rechts
                              is er een klein gootje waar een gat is geboord langs deze gaten loopt het water op de
                              elektrische componenten , ik heb dit opgelost met twee darmen van 10mm en laten uitkomen onderaan de motor, de rubberen strook die tegen het raam is gedrukt laat ook massaal water door , heb ik met een rubber spuit (om daken te dichten ) volledig
                              vastgekleefd op het raam , de pvc strook onder de rubber bestaat uit twee delen in het midden lopen deze over elkaar en zijn niet afgedicht dus daar heb ik ook beide stukken aan elkaar gekleefd , een nieuwe watertest was bevredigend, maar toch nog niet naar mijn zin
                              ik heb eventjes op het internet gezocht en wel degelijk het ei van columbus gevonden "tape spuitbussen" te vinden op http://www.classicinternational.eu/default.asp?sg={D2101180-1F63-432F-9571-2A53EC26C6ED}&pageid=67&webgroupfilter=88&artsearc hid=0&alstart=2 daarmee heb ik alle elektrische conectoren + pc conectoren ingespoten , ik vond dit nog niet voldoende en heb achteraf een stuk rubber (om dakgoten te dichten) over de zekeringsdoos en PC geplaatst en vastgelegd met strips.
                              Daarna heb ik de ultieme test gedaan motorkap open en met de waterslang volle bak op de motor gespoten terwijl die draaide geen enkel probleem meer.
                              wil je Info stuur mij gerust een mailtje.
                              Groeten Globentroter.

                              Comment


                              • #16
                                Proficiat, another happy camper eh ???

                                Comment


                                • #17
                                  Bedankt voor de terugmelding , succes met je camper !

                                  Comment


                                  • #18
                                    Goed dat dat opgelost is .
                                    Maar vind het wel straf dat Fiat zelf daar niks aan doet, toch zeker als het een gekend probleem is

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik weet verschillende Citroën bestelwagens met dat blok rondrijden, en heb nog nooit van dat probleem gehoord
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hallo Globentrotter02
                                        Sinds enkele weken hebben wij een Adriacamper uit 2007 met het nieuwe model Fiat 2.3JTD (130 multijet) Toen ik hem kocht en water op de motor zag staan zei de verkoper dat er een plastic kap bij Fiat te koop was om het probleem op te lossen. Afgelopen wek en flinke regenbui en de zaak stond weer onder water. Fiat gebeld maar die kunnen geen afdekkap leveren. Niet bekend. Tijdens het zoeken kwam ik bij Uw berichten terecht. Mogelijk kunt U mij wat foto's mailen zodat ik kan zien hoe U het heeft opgelost. Ik ben anders bang dat ik op termijn schade ga krijgen aan motor of elektrisch systeem. Alvast bedankt voor de reactie. Met vriendelijke groet Jos Heijmans (Limburg Nederland)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X