Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W210 gaat in noodloop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Mercedes W210 gaat in noodloop

    Het gaat om E klasse W210 met 220 CDI motor en automaat

    Rond de kerk rijdt de wagen perfect. Doet men er echter een "langere rit" mee op autostrade dan gaat 'm na verloop van tijd in noodloop (toerental valt terug, geen power meer). Effe pechstrook op, stilleggen en terug starten => probleem weg. Tot zich 200-300km later terug hetzelfde probleem stelt.

    Heb al wat rondgesurfed op 't net achter een mogelijke oorzaak, en wou het hier ook es in de groep gooien.

    Ik heb zo'n gevoel dat het wel es met de kats zou kunnen te maken hebben die mogelijk wat verstopt zitten. EGR kleppen blijken overigens ook niet euvel-vrij op die auto's.

    Iemand nog een mening?
    Porsche 996 GT3 RS
    Porsche 964 RS
    BMW ///M3 e30
    Mercedes c250 CDI AMG
    www.flamebox.be

  • #2
    EGR-klep lijkt me een mogelijkheid ja.
    Gaan ABS/ESP lampjes branden op dat moment? Dan zou de remlichtschakelaar ook nog een optie kunnen zijn.

    LMM zijn ook zwak, maar dan zou hij het altijd slecht moeten doen denk ik.

    Comment


    • #3
      t'is de wagen van m'n schoonouders en blijkbaar gaat er geen lampje branden op het dash... 'k ga vragen dat ze'm toch al es laten uitlezen bij de garage.

      Vorig jaar hebben ze hetzelfde probleem gehad bij het terugkeren van vakantie...dan een heel jaar niks tot het deze vakantie terug opdook en iets frequenter blijkt.
      Porsche 996 GT3 RS
      Porsche 964 RS
      BMW ///M3 e30
      Mercedes c250 CDI AMG
      www.flamebox.be

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
        EGR-klep lijkt me een mogelijkheid ja.
        Gaan ABS/ESP lampjes branden op dat moment? Dan zou de remlichtschakelaar ook nog een optie kunnen zijn.

        LMM zijn ook zwak, maar dan zou hij het altijd slecht moeten doen denk ik.
        Remlichtschakelaar doet de wagen toch niet in noodloop gaan?

        Wss EGR of LMM.

        Comment


        • #5
          Waarom denk je LMM? Zoals RRD zegt, zou 'm dan niet constant slecht rijden?
          Wat is het probleem met EGR die dit probleem zou kunnen veroorzaken?

          Kats lijken jullie minder plausibel als oorzaak?
          Porsche 996 GT3 RS
          Porsche 964 RS
          BMW ///M3 e30
          Mercedes c250 CDI AMG
          www.flamebox.be

          Comment


          • #6
            Auto heeft vanmorgen al aan de computer gehangen en het zou de turbo zijn...
            Porsche 996 GT3 RS
            Porsche 964 RS
            BMW ///M3 e30
            Mercedes c250 CDI AMG
            www.flamebox.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
              Auto heeft vanmorgen al aan de computer gehangen en het zou de turbo zijn...
              Rookt hij ook zwart?

              Want er komen ook foutcodes in van "ladedruckregelung" als hij zwart rookt en dat heeft niets met de turbo te maken.
              Dat is ofwel de stellmotor van de inlaatkanaaluitschakeling, ofwel de katalysator die inderdaad dicht zit, en daardoor teveel tegendruk geeft.

              Turbo's van die motoren gaan zelden stuk naar mijn ervaring.

              Comment


              • #8
                hij rookt niks!!!

                Volgens mij ook die electronisch gestuurde klep die de turbo aanstuurt... heb ergens gelezen dat er een soortgelijke aanwezig is voor de EGR. Klop dat?
                Porsche 996 GT3 RS
                Porsche 964 RS
                BMW ///M3 e30
                Mercedes c250 CDI AMG
                www.flamebox.be

                Comment


                • #9
                  Volgens mij zal het de turbo niet zijn.
                  Drukomvormer ?

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                    hij rookt niks!!!

                    Volgens mij ook die electronisch gestuurde klep die de turbo aanstuurt... heb ergens gelezen dat er een soortgelijke aanwezig is voor de EGR. Klop dat?
                    Dat klopt ja.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                      Het gaat om E klasse W210 met 220 CDI motor en automaat

                      Rond de kerk rijdt de wagen perfect. Doet men er echter een "langere rit" mee op autostrade dan gaat 'm na verloop van tijd in noodloop (toerental valt terug, geen power meer). Effe pechstrook op, stilleggen en terug starten => probleem weg. Tot zich 200-300km later terug hetzelfde probleem stelt.

                      Heb al wat rondgesurfed op 't net achter een mogelijke oorzaak, en wou het hier ook es in de groep gooien.

                      Ik heb zo'n gevoel dat het wel es met de kats zou kunnen te maken hebben die mogelijk wat verstopt zitten. EGR kleppen blijken overigens ook niet euvel-vrij op die auto's.

                      Iemand nog een mening?
                      Tiens, had vorig weekend exact hetzelfde voor. Had in Frankrijk wit merk diesel erin gekapt en tegen eind van de tank begon ik ook jouw probleem krijgen. Bij mij zat het probleem dus bij de brandstof. Nu terug Shell erin en lijkt opgelost.
                      Vorige keer dat hij in noodloop ging (4jr terug al) was het ook al de dieselpomp. Misschien ook eens in die richting zoeken?

                      EDIT: kzou beter eens alles lezen, zie net dat je hem al liet uitlezen.
                      Last edited by |) ][ |V| ][; 23/08/2011, 12:04.

                      Comment


                      • #12
                        Wat was het uiteindelihjk resultaat? Is er een oplossing gevonden?

                        Hier loopt een neiuwe W212 met hetzelfde probleem "noodloop" zesmaal binnen geweest nog steeds niet opgelost

                        Comment


                        • #13
                          We hebben een 112 CDI.Regelstangetje turbo zat wat vast door koolaanslag.De bedrading van de elektro-pneumatische klep(turboregeling) kan ook onderbroken zijn,wel/niet.Nieuwe draad trekken.
                          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                          Comment


                          • #14
                            Onlangs hetzelfde evaren. Mercedes s210 CDI 220 van 2002,EGR klep gereinigd , luchtfilter vervangen , maar het was nog steeds of de motor geen lucht kreeg. Geen vermogen en de snelheid op de snelweg was gevaarlijk. Na enig nadenken de lucht massa meter LMM vervangen, (is de gooedkoopste oplossing) en de auto gaat weer zoals nieuw. Nu reeds zes weken geleden hersteld en geen problemen meer.

                            Comment


                            • #15
                              Bij ons zit die motor in de Vito. En daar zat het stangetje na 1/3 lengte vast. Wat koolaanslag denk ik op die verstelbare lamellen denk ik.
                              Zit de stang goed vrij?
                              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                              Comment


                              • #16
                                Lol, is al wel een oud topic maar blijkbaar is er bij MB nog niet veel veranderd op die jaren.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #17
                                  het gaat over een auto van toen al 11 jaar oud

                                  Comment


                                  • #18
                                    Allé, dan is er in 16 jaar nog niet veel veranderd aan hun "techniek"


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #19
                                      das een eindeloos verhaal

                                      Comment


                                      • #20

                                        Comment

                                        Working...
                                        X