Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fluitend geluid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fluitend geluid

Bij het rijden, en vooral bij het optrekken hoor je een fluitend geluid.

Garage denkt dat dit van de turbo komt, en dat die vervangen moet worden.

Kan iets anders de oorzaak zijn?

Ik heb nog alle power en merk geen verschil in prestaties.

Begin van een turbo die de geest geeft. Dat 'ie nu nog perfect normaal optrekt is helemaal normaal.

Oftewel laat je je turbo reviseren bij Turbo's Hoet oftewel ga je voor een nieuwe (en grotere ? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      Begin van een turbo die de geest geeft. Dat 'ie nu nog perfect normaal optrekt is helemaal normaal.

Oftewel laat je je turbo reviseren bij Turbo's Hoet oftewel ga je voor een nieuwe (en grotere ? )
      Doen die ook auto's?
      Heb je een idee van de prijs?

Comment

Mijn 535d had ook eens een fluitend geluid , bij Monserez waren ze overtuigd dat het de turbo was die kapot was . Het probleem eens aangekaart bij een andere garage en het was enkel en alleen een darmpje die kapot was .

Comment

Idd, laat het eens deftig nakijken.
          En een turbo die fluit is niet altijd stuk of op weg naar ... . Sommige fluiten jaren en komt nooit iets aan.
          If it ain't broke don't fix it, nu kan je tenminste fluitend naar je werk
          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Hmm als 't echt fluiten is en niet blazen dan zal het toch niet rap een slang zijn hoor denk ik. Ik blijf bij turbo, maar idd, zo kan je gerust nog zeer lang doorrijden..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
              Idd, laat het eens deftig nakijken.
              En een turbo die fluit is niet altijd stuk of op weg naar ... . Sommige fluiten jaren en komt nooit iets aan.
              If it ain't broke don't fix it, nu kan je tenminste fluitend naar je werk

Wel heel irritant, iedereen kijkt alsof er een wrak van 15jaar passeert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vista Bekijk Berichten
                Doen die ook auto's?
                Heb je een idee van de prijs?

Ik gok dat een revisie wel tussen de 400 en 1000 euro kan kosten. Doen zeker ook turbo's van auto's ja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                  Ik gok dat een revisie wel tussen de 400 en 1000 euro kan kosten. Doen zeker ook turbo's van auto's ja
                  Hm, voor 1000 euro heb ik wel een nieuwe

Comment

Wel heel irritant, iedereen kijkt alsof er een wrak van 15jaar passeert
                    Als hij zo hard fluit zou ik eerder denken aan een darmpje dat los/gescheurd/... is
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Hm, voor 1000 euro heb ik wel een nieuwe

Zou ik niet zo zeker van zijn..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Als hij zo hard fluit zou ik eerder denken aan een darmpje dat los/gescheurd/... is
                        Ja, je hoort het echt goed vind ik

Dat was ook m'n eerste gedacht, een leiding of darm die los zit of een scheurtje heeft...

Comment

Ja, je hoort het echt goed vind ik

Dat was ook m'n eerste gedacht, een leiding of darm die los zit of een scheurtje heeft...
                          Darmen van vb intercooler maken een blazend lawaai, die fluiten niet
                          Fluiten komt in 90% van de gevallen van een turbo.

In het ergste geval breekt hij en valt vermogen weg, komen er kleine dingen in de verbrandingskamer, draait het blok naar de klooten...
                          Als hij het nu plots wel doet en vroeger niet zou ik hem vervangen.

Comment

Mijn vrouw kwam met haar Pug Partner met diezelfde vraag : " er fluit iets ".
                            Efkes laten draaien en in de toeren gejaagd ( gelijktijdig vrouw in de gordijnen) maar niets gemerkt. De volgende dag zei ze dat er onderweg weer was. Efkes toerke gedaan, bleek de antenne te zijn op het dak. Als die rechtopstaat, geeft die zo'n constant fluitende irritante toon, terwijl je'm onder een hoek van 45° legt, of nog platter, het typische windgeruis weg is.

Comment

Ik heb een 525d bj 2002. Als ik het volume dim hoor ik bij het lichtjes optrekken een licht fluitend geluid enkel bij het 1ste en het 2de versnelling vanaf het 3de niet meer hoorbaar. Zou ik me zorgen moeten maken? Of is het normaal dat een turbo lichtjes fluit?

Ik heb de auto nog maar 3 weken, het geluid had ik nog niet opgemerkt omdat de radio altijd aanstaat.

Auto trekt nog heel goed. kmstand 163000
                              Last edited by ; 26/10/2011, 15:01.

Comment

Met mijn Caddy 1.9 Tdi van 2009 met 33k km heb ik dat ook.
                                Zo tussen de 1700 en 2400 toeren, ik heb nog 2k garantie:even voor binnen gaan of niet?
                                De auto is gekocht op 15k en heeft dit geluid altijd gemaakt.
                                Tis niet zot luid, maar je hoort het wel goed. Lijkt beetje op turbo geluid zoals camions optrekken.
                                Volgens sommigen is dat compleet normaal?.?.?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                  Mijn vrouw kwam met haar Pug Partner met diezelfde vraag : " er fluit iets ".
                                  Efkes laten draaien en in de toeren gejaagd ( gelijktijdig vrouw in de gordijnen) maar niets gemerkt. De volgende dag zei ze dat er onderweg weer was. Efkes toerke gedaan, bleek de antenne te zijn op het dak. Als die rechtopstaat, geeft die zo'n constant fluitende irritante toon, terwijl je'm onder een hoek van 45° legt, of nog platter, het typische windgeruis weg is.

Stel je voor... Ik zit al weken te zoeken naar de oorzaak van een irriterend gefluit bij een bepaald toerental en dat in elke versnelling. Heb de hitteschilden bekeken, slangetjes gecontroleerd,... alles. Ook mijn garagist heeft gereden en het geluid gehoord maar kan niet zeggen vanwaar het komt. Zot kom ik er van! Nu lees ik dit en bedenk ik dat ik een tijd geleden mijn originele antenne heb vervangen door een kortere antenne... Zou de oplossing zo simpel kunnen zijn? Straks eventjes testen! Hopelijk is het dan eindelijk van de baan...

Comment

Working...
                                  X