Mededeling

Collapse
No announcement yet.

start stop systeem achteraf inbouwen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• start stop systeem achteraf inbouwen??

Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk zou zijn om een start stop systeem achteraf in te bouwen in een bestaande auto.
    Iemand hier die weet of dat klopt?
    En indien mogelijk, wat zou dat kosten en vooral zou dat een merkbaar verschil opleveren wat verbruik betreft??
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Waarom zou je die brol willen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
      Waarom zou je die brol willen?
      Waarom niet?
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Zal denk ik veel geld kosten dus tegen dat je dit hebt terug verdiend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
          Zal denk ik veel geld kosten dus tegen dat je dit hebt terug verdiend
          Dat dacht ik ook al ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
            Waarom niet?
            Start-stop systemen : extra batterij, andere kabelboom, andere software, (soms) andere sensoren op versnellingsbak, uitgebreider koelsysteem, zwaardere startmotor, ...

Achteraf inbouwen zal u veel geld kosten. Voor dat geld koopt ge u beter een fiets voor de kortere afstanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
              Start-stop systemen : extra batterij, andere kabelboom, andere software, (soms) andere sensoren op versnellingsbak, uitgebreider koelsysteem, zwaardere startmotor, ...
              Extra batterij? Dacht gewoon een andere batterij (ale zo had ik toch gelezen)
              Van de andere zaken weet ik niks af.
              Had wel gelezen dat het tussen de 300 en de 700 euro zou kosten

Achteraf inbouwen zal u veel geld kosten. Voor dat geld koopt ge u beter een fiets voor de kortere afstanden.
              Fiets heb ik, en gebruik ik al

Comment

Mijn vader was super-enthousiast toen hij z'n nieuwe auto kreeg, oa door dat start-stop-systeem ... 'groen idee' blablabla .... Tot z'n eerste onderhoudsbeurt : " kunt u dat aub uitschakelen? ". Na 20k wogen de nadelen niet op tegen de voordelen, maar geeft vooral een subjectief gevoel van onveiligheid als je ergens in file staat.

Comment

hangt van het systeem af, nieuwe systemen werken al een stuk beter

ik zou het niet instaleren, tenzij er van je co² op papier afgaat waardoor je minder taxen gaat betalen

je motor ff afleggen aan het licht kun je zelf ook

Comment

Ik heb al met enkele auto's met start stop systeem gereden, en heb daar nooit problemen of zo mee ondervonden. In tegendeel.

En bobo, waar ik kan zet ik mijn motor zelf af, dat is dan meestal op plaatsen waar je zeker weet dat je effe stil zult staan.
                    Aan verkeerslichten meestal niet, want je weet niet altijd wanneer die weer op groen gaan springen en dan kan je wat tijdverlies hebben (vind ik zelf niet zo erg, maar meestal van die ongeduldige pipo's die achter mij zitten)

(Waar ik echt iets van kan krijgen zijn de mensen die hun motor zelfs laten draaien als ze bij de bakker, beenhouwer, krantenwinkel, kruidenier, apotheek, ... binnen gaan)

Comment

Lijkt me totaal onzinnig en veel te duur om achteraf te installeren. De enige reden waarom constructeurs dit systeen gebruiken is om op papier een lageren uitstoot te bekomen terwijl het volgens mij in de praktijk weinig of niks uithaalt.

Het is in ieder geval toch zeker geen optie waarmee je kan uitpakken naar andere mensen. "Ik heb een start-stopsysteem op mijn auto"

Comment

Ik vond het handig op mijn 1 reeks. Ik bespaar heel wat brandstof aan de lichten. Je moet natuurlijk zelf ook een beetje je verstand gebruiken.

Helaas waren distributiekettingen bij bmw nog niet echt berekend op dit systeem en is deze nu uitgerokken door het vele starten. De herstellingskost is 3000 euro en ik ben er wel vrij overtuigd van dat ik die kost zeker niet in diesel heb bespaard

De reden van dit systeem is inderdaad om de uitstoot op papier lager te krijgen. Is één van de makkelijkste trucjes hiervoor..

Comment

bij aankoop van een nieuwe wagen ben ik bereid om geld bij te geven om het NIET te hebben..
                          Het geeft een veel zwaardere belasting op vele onderdelen...natuurlijk volgens verkopers is alles daarop berekend....tot je met de kosten zit natuurlijk...
                          En wat ben je met een start en stop systeem als je na je vertrek rijdt als een oen....en éénmaal op de autostrade tegen 150 km/h naar huis vlamt
                          Het beste om brandstof te besparen zit in het gewicht van je rechterschoen en het % dat je gebruikt van je grijze massa tussen je oren. vb, fel remmen aan een roodlicht terwijl je 50 meter ervoor gewoon het gas al had kunnen lossen e.d. leveren je veel meer winst op.
                          En van de mensen die ik ken die het op hun wagen hebben, hebben ze het al allemaal laten uitschakelen ( of doen het zelf, want niet iedere garage wil het uitschakelen ) na 20K, want dan zijn ze het moe en ook niet overtuigd van de winst.
                          Als ik u was, niet doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            bij aankoop van een nieuwe wagen ben ik bereid om geld bij te geven om het NIET te hebben..
                            Het geeft een veel zwaardere belasting op vele onderdelen...natuurlijk volgens verkopers is alles daarop berekend....tot je met de kosten zit natuurlijk...
                            En wat ben je met een start en stop systeem als je na je vertrek rijdt als een oen....en éénmaal op de autostrade tegen 150 km/h naar huis vlamt
                            Het beste om brandstof te besparen zit in het gewicht van je rechterschoen en het % dat je gebruikt van je grijze massa tussen je oren. vb, fel remmen aan een roodlicht terwijl je 50 meter ervoor gewoon het gas al had kunnen lossen e.d. leveren je veel meer winst op.
                            En van de mensen die ik ken die het op hun wagen hebben, hebben ze het al allemaal laten uitschakelen ( of doen het zelf, want niet iedere garage wil het uitschakelen ) na 20K, want dan zijn ze het moe en ook niet overtuigd van de winst.
                            Als ik u was, niet doen...
                            Uitbollen aan de lichten doe ik al (bijna) altijd, bij een helling laat ik me ook soms rollen tot beneden.
                            Slipstreamen achter een vrachtwagen of grote bestelwagen brengt ook wel wat op.

Comment

Ben ik afgeleerd na de zoveelste steen in de voorruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                Ben ik afgeleerd na de zoveelste steen in de voorruit.
                                Tot op heden geen problemen mee gehad, en doe het toch wel geregeld.
                                Zal ook wel afhangen van de wegen waarop je dat doet.

Comment

Dit is niet alleen levensgevaarlijk maar heeft ook geen zin.
                                  Dit werd reeds uitvoerig getest.
                                  Om echt iets uit te halen moet je al bumper tegen bumper rijden wat naar mijn mening ook gewoon zelfmoord is, en dit om 0.xxL te besparen, nee dank u.
                                  Rijden kost nu eenmaal geld, natuurlijk hoe minder hoe beter, maar je moet ook realistisch blijven.
                                  Ik heb een gemiddelde van 6.5 met een 2.7 L V6, met veel moeite heb ik hem al onder de 5 liter gekregen, maar dan heb je niet veel rijplezier meer, en daarom heb ik ook niet voor een V6 gekozen. Ritjes in Duitsland hangen rond de 7 liter, en dan gaat het met momenten goed voorruit. Ik vind deze cijfers best aanvaardbaar....koken kost nu eenmaal geld...en je kan geen ei eten zonder de schaal te breken....

Comment

Dit is niet alleen levensgevaarlijk maar heeft ook geen zin.
                                    Dit werd reeds uitvoerig getest.
                                    Om echt iets uit te halen moet je al bumper tegen bumper rijden wat naar mijn mening ook gewoon zelfmoord is, en dit om 0.xxL te besparen, nee dank u.
                                    Rijden kost nu eenmaal geld, natuurlijk hoe minder hoe beter, maar je moet ook realistisch blijven.
                                    Ik heb een gemiddelde van 6.5 met een 2.7 L V6, met veel moeite heb ik hem al onder de 5 liter gekregen, maar dan heb je niet veel rijplezier meer, en daarom heb ik ook niet voor een V6 gekozen. Ritjes in Duitsland hangen rond de 7 liter, en dan gaat het met momenten goed voorruit. Ik vind deze cijfers best aanvaardbaar....koken kost nu eenmaal geld...en je kan geen ei eten zonder de schaal te breken....
                                    Ik weet niet wat u bron is dat dat niets uithaalt, maar dat klopt totaal niet!
                                    Ik heb nu al meermaals de test gedaan, zelfde omstandigheden zelfde weg en zelfde snelheid uiteraard. (ongeveer 90 km/h)
                                    Zonder vrachtwagen komt mijn verbruik van dat moment tussen 2 en 3 liter, met moeite 1,5 liter.
                                    Achter vrachtwagen slipstreamen komt het verbruik uit tussen 0,2 en 1 liter.
                                    Geen verschil zegt u??

En gevaarlijk, ik hang niet direct in het gat van die vrachtwagen he. Laat ons zeggen een kleine 5 meter afstand en constant voet klaar om te remmen. Dat bumper rijden klopt dus niet.

Comment

Ik weet niet wat u bron is dat dat niets uithaalt, maar dat klopt totaal niet!
                                      Ik heb nu al meermaals de test gedaan, zelfde omstandigheden zelfde weg en zelfde snelheid uiteraard. (ongeveer 90 km/h)
                                      Zonder vrachtwagen komt mijn verbruik van dat moment tussen 2 en 3 liter, met moeite 1,5 liter.
                                      Achter vrachtwagen slipstreamen komt het verbruik uit tussen 0,2 en 1 liter.
                                      Geen verschil zegt u??

En gevaarlijk, ik hang niet direct in het gat van die vrachtwagen he. Laat ons zeggen een kleine 5 meter afstand en constant voet klaar om te remmen. Dat bumper rijden klopt dus niet.
                                      Dergelijke testen werden in een wetenschappelijk programma gedaan.
                                      Het verbruik werd exact opgemeten, enkel wanneer de wagen zo goed als tegen de bumper van de truck reed trad er een meetbaar verschil op...maar daarvoor moesten ze op 0.5 meter van de bumper rijden. Hetgeen 10 liter zweet koste van de bestuurder om zo geconcetreert te blijven rijden....
                                      En rijden op 5 meter achter een truck...als deze een aanrijding heeft zit je er gegarandeerd onder, voet op de rem of niet...voor je het nog maar beseft wat er gebeurt is, is het al voorbij..
                                      Maar laten we niet in wel en nietes spelletjes vervallen...jij uw overtuiging... ik de mijne...

Comment

Dergelijke testen werden in een wetenschappelijk programma gedaan.
                                        Het verbruik werd exact opgemeten, enkel wanneer de wagen zo goed als tegen de bumper van de truck reed trad er een meetbaar verschil op...maar daarvoor moesten ze op 0.5 meter van de bumper rijden. Hetgeen 10 liter zweet koste van de bestuurder om zo geconcetreert te blijven rijden....
                                        En rijden op 5 meter achter een truck...als deze een aanrijding heeft zit je er gegarandeerd onder, voet op de rem of niet...voor je het nog maar beseft wat er gebeurt is, is het al voorbij..
                                        Maar laten we niet in wel en nietes spelletjes vervallen...jij uw overtuiging... ik de mijne...
                                        blijkbaar toch zo geen goede studie dan
                                        Misschien de olielobby die d'r achter zit om te laten uitschijnen dat het niet zou helpen.

Zet eens een oplegger in eene windtunnel en ge hebt het bewijs dat die "vaststellingen" niet kunnen kloppen.

De vaststellingen van die studie kunnen enkel kloppen bij een een kleine of middelgrote bestelwagen.

Ik hou ook totaal niet van welles - nietes spelletjes.
                                        Maar ik kan niet buiten de vaststellingen die ik en verschillende mensen die ik ken al gedaan hebben.
                                        Het gaan bij mij dus niet over een "overtuiging" omwille van een of andere studie, nee, het gaat vaststellingen die ik en anderen gedaan hebben.

Natuurlijk is het ook te zien hoe die testen gedaan zijn truck zonder oplegger, dat gaat niet lukken, truck met open oplegger ook niet, maar bij een truck die een gesloten oplegger trekt van een paar meterkes hoog, wees maar zeker dat dat werkt!

Comment

Working...
                                        X