Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen scirocco 1.4TSI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
    Tis een 1.4 Benzine, Gewoon_ik?

    Of bedoelde je het zo niet?
    Nee ik bedoelde op je uitleg van die roetaanslag op de kleppen bij direct ingespoten benzines. Hoe komt het dan dat de diesels geen roetaanslag op hun kleppen krijgen? Want bij mijn weten passeert er ook alleen lucht (al dan niet met wat oliedampen uit de karter) de luchtinlaat.

    Het mag ook via PM of via een apart topicje in 'techniek' hoor, maar ik ben erin geïnteresseerd vanuit technisch standpunt

    Comment


    • #42
      In de states doen ze seafoam als ik mij niet vergis tegen koolaanslag. Hier in Belgie is mij dat niet opgevallen

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door bert_be Bekijk Berichten
        Ja, dat weet ik.
        Het maakt me dan ook wat ongerust dat de invoerder aan de garagehouder heeft gevraagd nog wat extra testen/metingen te doen op de motor.
        Ik zou verwachten dat er tot vervanging van de motor zou overgegaan worden (zoals het in Duitsland gebeurt).
        [...]
        Vanmiddag de garagehouder aan de lijn gehad. De motor wordt vervangen!

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          Hoe komt het dan dat de diesels geen roetaanslag op hun kleppen krijgen? Want bij mijn weten passeert er ook alleen lucht (al dan niet met wat oliedampen uit de karter) de luchtinlaat.
          je moet eens een culasse van een diesel afpakken, en kijk meteen ook eens in de inlaatcollecteur, en de egr klep. Daar hangt wel wat anders dan een beetje roetaanslag.

          Comment


          • #45
            Al bij al toch goed nieuws dan Bert. Had het bij mijn garage ook aangehaald en zij zeiden ook dat ze zo 1 iemand gehad hebben en na veel gekluut en gesukkel ook andere motor ingelepeld.

            Hopelijk heb je nu wat meer chance

            Comment


            • #46
              Is dit een geïsoleerd probleem van de 1.4 tsi 160 of hebben alle tsi motoren er last van?
              En is dit intussen opgelost bij de nieuwe?
              2.0 JTDm

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                Is dit een geïsoleerd probleem van de 1.4 tsi 160 of hebben alle tsi motoren er last van?
                En is dit intussen opgelost bij de nieuwe?
                Dat zou ik ook wel eens willen weten.

                Dan vooral of deze problemen bioj de nieuwere 1,4TSI's nog voorkomen?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • #48
                  mij hadden ze gezegd dat ze er aan bezig waren bij VW.

                  hoe het voor de rest zit wel geen flauw idee natuurlijk.

                  Werd mij ook wel gezegd dat er velen zo'n 1.4 kopen voor de tax, en dan even veel pk willen halen als de 2.0 TSI en non-stop planché geven en uiteindelijk zo de boel om zeep helpen. ( Niet op Topicstarter bedoeld trouwens. )

                  & Ben er zeker van dat er zo zijn natuurlijk..

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Delirium Bekijk Berichten
                    mij hadden ze gezegd dat ze er aan bezig waren bij VW.

                    hoe het voor de rest zit wel geen flauw idee natuurlijk.

                    Werd mij ook wel gezegd dat er velen zo'n 1.4 kopen voor de tax, en dan even veel pk willen halen als de 2.0 TSI en non-stop planché geven en uiteindelijk zo de boel om zeep helpen. ( Niet op Topicstarter bedoeld trouwens. )

                    & Ben er zeker van dat er zo zijn natuurlijk..
                    Mijn dealer heeft me ook gezegd dat ze bij VW op de hoogte zijn van de problematiek, maar dat ze er geen prioriteit kunnen aan geven!

                    In de 23000km dat ik heb rondgesukkeld met deze motor is deze ALTIJD volledig warm gereden voor er wat 'meer' gas werd gegeven. Ook het koudrijden vind ik belangrijk (turbo tijd geven om af te koelen). Er is echt nooit 'gezwijnd' met de auto (die leeftijd ben ik al een tijdje gepasseerd).

                    Ik kan wel zeggen dat ik me over deze problematiek heb ingelezen... Problemen met de 122 ben ik niet veel tegengekomen. Maar ik moet dan wel zeggen dat ik voornamelijk onderzoek heb gedaan naar de problemen met de 160pk.

                    Als ik de uitgebreide threads op motor-talk.de mag geloven zouden de problemen zo goed als niet meer voorvallen met motoren die vanaf april (of mei?) 2010 zijn geproduceerd.
                    Ik hoop dan ook uit de grond van mijn hart dat het motorblok dat nu volgende week in mijn wagen wordt geplaatst zo een nieuw type is.

                    Comment


                    • #50
                      Jongens, lief wat een ellende, ik blijf erbij Downsizing = Minder verbruik per pk =Meer vermogen per inhoud = Maar jammer genoeg ook (veel) meer problemen .
                      Wel erg jammer dat jullie ermee zitten, langs deze weg in alle geval de beste wensen voor 2012 en ik hoop voor jullie op een deftige oplossing voor deze motorproblemen .

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        Nee ik bedoelde op je uitleg van die roetaanslag op de kleppen bij direct ingespoten benzines. Hoe komt het dan dat de diesels geen roetaanslag op hun kleppen krijgen? Want bij mijn weten passeert er ook alleen lucht (al dan niet met wat oliedampen uit de karter) de luchtinlaat.

                        Het mag ook via PM of via een apart topicje in 'techniek' hoor, maar ik ben erin geïnteresseerd vanuit technisch standpunt
                        Diesel hebben zoals frekkel reeds zei ook meer dan behoorlijk roet in de kanalen, maar hebben daar gewoon minder last van (op falende EGR-kleppen na).
                        Ik weet ook niet zeker waarom dat zo is, maar feit is dat een diesel een zelfontbrander is en een benzine ontstoken wordt door een bougie. Ik las dat er ook wel eens foutmeldingen uitgelezen worden pingeldetectie wat volgens mij te wijten is aan een te vroege ontbranding. Deze zou kunnen voortkomen uit de roetaanslag die begint te gloeien, en al zeker als je bedenkt dat bij die fiks opgeblazen motoren de temperaturen behoorlijk kunnen stijgen. Je krijgt dan ongewenste ontbrandingen die niet perfect onder controle zijn en dat is hele foute boel .
                        Diesels halen sowieso een hoger rendement en dus blijven de inwendige temperaturen daar een pak lager. Bovendien is die diesel een zelfontbrander, hij gaat zijn mengsel dus ontsteken door samendrukking. Dus gaat die roetaanslag bij een diesel minder bijwerkingen hebben als bij een benzinemotor.
                        Ik weet niet of mijn redenering klopt maar ik hoor graag jullie mening of visie .
                        Last edited by V-zesserke; 03/01/2012, 09:48.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                          je moet eens een culasse van een diesel afpakken, en kijk meteen ook eens in de inlaatcollecteur, en de egr klep. Daar hangt wel wat anders dan een beetje roetaanslag.
                          Accoord, maar je EGR-klep is ook een verbinding met je uitlaat. (en ik was die EGR-klep vergeten )

                          Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                          Diesel hebben zoals frekkel reeds zei ook meer dan behoorlijk roet in de kanalen, maar hebben daar gewoon minder last van (op falende EGR-kleppen na).
                          Ik weet ook niet zeker waarom dat zo is, maar feit is dat een diesel een zelfontbrander is en een benzine ontstoken wordt door een bougie. Ik las dat er ook wel eens foutmeldingen uitgelezen worden pingeldetectie wat volgens mij te wijten is aan een te vroege ontbranding. Deze zou kunnen voortkomen uit de roetaanslag die begint te gloeien, en al zeker als je bedenkt dat bij die fiks opgeblazen motoren de temperaturen behoorlijk kunnen stijgen. Je krijgt dan ongewenste ontbrandingen die niet perfect onder controle zijn en dat is hele foute boel .
                          Diesels halen sowieso een hoger rendement en dus blijven de inwendige temperaturen daar een pak lager. Bovendien is die diesel een zelfontbrander, hij gaat zijn mengsel dus ontsteken door samendrukking. Dus gaat die roetaanslag bij een diesel minder bijwerkingen hebben als bij een benzinemotor.
                          Ik weet niet of mijn redenering klopt maar ik hoor graag jullie mening of visie .
                          Frekkel en V-zesserke : merci. Ik heb er een idee van, merci.

                          Comment


                          • #53
                            Spijtig om te horen. Ik ben al blij dat ik die Golf 6 met de 1.4TSI 160pk niet gekocht heb vorig jaar.

                            Hopelijk heeft de 122pk versie hier geen last van want ik ben van plan me zo ééntje te kopen dit jaar. Ik zal eerst maar wat opzoekingswerk doen.

                            Comment


                            • #54
                              Downsizing... Haal 160pk uit een 2.5 en de problemen zijn opgelost

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                Downsizing... Haal 160pk uit een 2.5 en de problemen zijn opgelost
                                Het probleem ligt volgens mij eerder (of evenveel) bij het gebruik. Of eerder het gebrek aan gebruik van die motoren. Benzine, diesel, als die kleine dingen moeten rijden. Als die veel en vaak lange afstanden doen, dan zijn die een pak minder storings gevoelig. Je moet maar eens op internet kijken, Renaults 1.5dCi's vind je makkelijk met +/-200.000 km, terwijl ze nog heel jong zijn. Hier thuis hebben we ook zo eentje rijden. Slaat nooit een klap verkeerd, rijdt 3000km per maand (voornamelijk snelweg en zonder file). Maar wanneer je die voornamelijk int stad/de file gebruikt, dan loopt het mis. En dat is altijd zo geweest. Kijk naar ouwe benzen. +400.000km is normaal. Maar een benz die jaarlijks 1500 km rijdt (om wat te overdrijven) zal ook niet probleemloos de 200.000 halen.
                                Een auto moet rijden.

                                Het enige nadeel aan die kleinere blokken is dat ze gevoeliger zijn aan temperatuurtsschommelingen die voor meer spanningen zorgen in het al stressvolle motorlichaam...
                                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                Motoren & Tjeurisme

                                Comment


                                • #56
                                  Ik heb nu ook de nieuwe bougies. Momenteel rijdt de auto weer storingsvrij. Hopelijk blijft dit nu zo.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Daarstraks de wagen met een gloednieuwe motor mogen ophalen.
                                    Binnen 1000km moet ik nog eens langs bij de dealer om vloeistofniveaus etc. te laten nakijken.

                                    Ik hoop dat nu alle problemen nu van de baan zijn...
                                    Last edited by ; 05/01/2012, 22:22.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Hehe, je onbezorgde ritten kunnen beginnen, enjoy

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door severus Bekijk Berichten
                                        Ik heb nu ook de nieuwe bougies. Momenteel rijdt de auto weer storingsvrij. Hopelijk blijft dit nu zo.
                                        Bij mij was het hiermee opgelost, hopelijk bij jou ook...

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                                          Hehe, je onbezorgde ritten kunnen beginnen, enjoy
                                          Bedankt!
                                          Ik hoop het echt...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X