Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen scirocco 1.4TSI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • problemen scirocco 1.4TSI

    Sinds kort heb ik regelmatig problemen bij het optrekken als mijn motor nog niet op temperatuur is.
    Hij gaat dan schokken en er gaat een lichtje branden dat blijkbaar staat voor uitlaatgasstoring. Als ik langzaam optrek voelt het precies aan alsof de motor te weinig kracht heeft. Net zoals je in een te hoge versnelling staat. Maar dat kan niet want ik heb een dsg-bak. Volgens mijn garage is het een electronica probleem maar het geraakt niet opgelost. Iemand die weet of ervaring mee heeft. Heb geen zin om veel in de garage te staan net mijn auto. Op internet wel gezien dat regelmatig voorkomt.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

  • #2
    Hoi naamgenoot

    Ik hoop dat het volgende u bespaard blijft, maar bij het rondneuzen op autoweek (bij de reviews) kwam ik dit tegen:



    Problemen
    (50.000 km)
    8.000 km: er klinkt een luide korte piep (ook buiten hoorbaar) na het schakelen en hard gas geven rond de 3.000 toeren. Dat is dus best vaak. Dit is een bekend probleem bij VW met de waterpomp van de compressor en kan vervangen worden door een verbeterd exemplaar. Dit gaat bij de volgende beurt gebeuren.

    - km: de bekleding van het dashboardkastje geeft kleine haartjes af. Zal hem eens stofzuigen, irritant.

    15.000 km: de waterpomp is vervangen, piep weg.

    17.000 km: piep terug, nu minder luid en bij lager toerental (rond 2.000 tpm). Hier is nog geen oplossing voor gevonden.

    29.000 km: Grote paniek! Bij het doortrekken sloeg de motor even over bij 4.500 toeren. Waarschuwingslampje van het uitlaatgassysteem ging brangen. Heb hem meteen door laten meten bij de dealer en bleek dat 3 cylinders tegelijkertijd waren overgeslagen. Ik moest maar even rustig aan doen

    30.000 km: Rustig aan doen mislukt... En ja hoor, probleem terug, dit keer met het EPC lampje erbij. Toen ie stationair draaide schudde de hele auto mee dus er deed waarschijnlijk een cylinder niet meer mee. Na herstarten deed ie het weer. Op fora las ik beangstigende verhalen van BJ 04/2009 die allemaal de geest gaven op soortgelijke wijze. Motorwissel was enige remedie. Mijne is 5 maanden ouder, maar toch...

    31.000 km: Met samengeknepen billen heb ik het uitgereden tot z'n 30k beurt. Onder de 4000 toeren waren er geen problemen, maar vol gas geven durfde ik niet. Gelukkig geen groot probleem, bougies zijn vervangen en hij rijdt weer als een zonnetje. Feest!

    En als ge nog verder rondkijkt zijn er wel meer problemen met e 1.4 TSI (160pk)

    Comment


    • #3
      German engineering.

      Comment


      • #4
        had ook problemen bij het doortrekken wanneer ik boven de 4000 toeren ging. de auto hield tegen op dat moment en EPC lampje ging aan. Sloeg de 4de cilinder over.
        Nieuwe bougies geplaatst en geen probleem meer.
        Zeiden mij wel enkel bij esso en q8 te tanken en zeker niet bij lukoil. 98 hadden ze mij ook aangeraden.

        groetjes.

        Comment


        • #5
          Ik tank enkel 98 omdat ze ik dat hebben aangeraden bij aankoop. Ik heb een kleine 20.000km gereden zonder problemem. De laatste 2 maand al 3x binnen geweest voor die software. Nu gaat gij terug en komter iemand van VW duitsland om hem helemaal binnenste buiten te draaien. Hopelijk met succes.
          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
          2014 Opel Astra OPC
          2015 Audi TT TDI S-Line

          Comment


          • #6
            Heb hetzelfde probleem gehad met de golf.

            Hoogst waarschijnlijk de bougies zoals bij mij.
            Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
            2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
            2014 Golf 7 R ---> Verkocht
            2008 BMW E91 335i --> Verkocht
            2015 Golf 7 GTD

            Comment


            • #7
              Dag Fred,

              Ik wil u niet ongerust maken maar dit is een veel voorkomend probleem. Net zoals het piepen van de magneetkoppeling van de compressor tussen het schakelen (waarvoor ze de waterpomp moeten vervangen).

              Onze golf 6 TSI 160pk (dezelfde motor dus) heeft momenteel OPNIEUW het probleem met zwaar inhouden, lopen op 3 cylinders,.... Pas 1000km geleden werden bougies vervangen!

              Erger nog. De zogenaamde reparatie in "garantie" werd achteraf toch aangerekend omdat bougies nu eenmaal verslijten... Wel, onze wagen had nog maar 20000km op de teller toen de zware miserie begon!
              Onderhoudsinterval voor bougies is normaal 60000km...

              Die factuur is aangetekend geprotesteerd.
              Omdat het probleem niet echt verholpen wordt (bougies vervangen is symptoombestrijding) en omdat D'Ieteren beleefd heeft aangegeven dat we de boom in kunnen kruipen hebben we een advokaat onder de arm genomen. Er is deze week nog een aangetekend schrijven richting dealer gegaan met een afschrift naar D'Ieteren, hun antwoord zal bepalen of we gaan dagvaarden.

              Hier heb ik enkele reacties van op verschillende fora verzameld die het dus enkel over het inhouden hebben.

              Comment


              • #8
                via advokaat de auto laten terugkopen en een andere kopen in dezelfde garage,
                geen andere keuze,
                deze motor deugd niet

                vanwaar mijn stelling: 1stehands info

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door flupke73 Bekijk Berichten
                  deze motor deugd niet
                  dit heb ik hier al op het forum geschreven zo'n 5-6 jaar geleden kort nadat ik een medewerker van VW vorst had gesproken over deze motor.

                  Comment


                  • #10
                    En zo gaan er nog veeeeel volgen. Downsizen is niet de oplossing.

                    Comment


                    • #11
                      Ook dit probleem gehad, garage Rietje had toen een software update gedaan + bougies vervangen en nadien geen problemen meer gehad. Nu al +/- 10000km alweer.

                      Hopelijk geraakt het bij u ook zo snel opgelost...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                        dit heb ik hier al op het forum geschreven zo'n 5-6 jaar geleden kort nadat ik een medewerker van VW vorst had gesproken over deze motor.
                        gelijk heb je man,gelijk heb je.......(directe benzine injectie op zich is al eigenlijk iets slechts voor betrouwbaarheid)
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                          dit heb ik hier al op het forum geschreven zo'n 5-6 jaar geleden kort nadat ik een medewerker van VW vorst had gesproken over deze motor.
                          Wat is er dan zo verkeerd mee?
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                            (directe benzine injectie op zich is al eigenlijk iets slechts voor betrouwbaarheid)
                            Straffe uitspraak dit! Enige technische onderbouwing?
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

                            Comment


                            • #15
                              Hier thuis nochtans al >100000 probleemloze km in een Golf Plus 1.4 TSI 140...

                              Comment


                              • #16
                                De bougies die het maar 1000km hebben uitgehouden zijn deze week vervangen door "speciale" bougies.
                                De garagehouder kon me echter niet beloven dat hiermee de problemen opgelost zijn maar dat is wat hij van de invoerder uit moest doen.
                                Ik heb mijn "verhaal" neergeschreven op http://tsiproblemen.blogspot.com

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Straffe uitspraak dit! Enige technische onderbouwing?

                                  Google even koolaanslag rechtstreekse benzie inspuiting.....je gaat er meer dan één vinden

                                  bovendien zijn directe benzineinjectie motoren dé producenten als het op dodelijk fijnstof aankomt
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                                  Comment


                                  • #18
                                    Hetgeen ik wel raar vind, als ze zo een beetje rondsnuffelt op internet, het lijkt in hoofdzaak de 160 pk versie te zijn die problemen geeft ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Wat is er dan zo verkeerd mee?
                                      dat blok staat veel te veel onder stress en door de complexe (lees: verkeerde) bouw is het een pijn in de aars om werkuren op te betalen. en daarbij komen de enorm dure onderdelen die erop zitten.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hallo,

                                        ik heb ook de problemen met mijn 1.4 tsi 160 pk Golf.

                                        Nog maar 14.000 km gebold en al volgende problemen : EPC lampje, schokken, stotteren...

                                        1. Software update gehad
                                        2. 1 nieuwe bougies vervangen
                                        3. Nieuwe bougies + herinstallatie software + reinigen motor met welbepaald product

                                        Nog steeds dezelfde problemen.

                                        Nu hadden ze van de garage al meer dan 4 weken geleden beloofd dat ze een nieuw soort bougies is maar tot op heden niets meer van hen gehoord. Blijkbaar steken ze hun kop in het zand.

                                        Dat zal dan waarschijnlijk binnenkort een gebrekestelling worden want zo behandeld worden en dat allemaal met een auto die nog in garantie is.

                                        De klantendienst van D'Ieteren stelt compleet niets voor want die verwijst je terug naar de garage.

                                        Wordt vervolgd !!

                                        Comment

                                        Working...
                                        X