Ik weet niet in hoeverre er technische gelijkenissen zijn met een 1.4 maar deze week nog het verhaal gehoord van een 1.2 TSI'tje (Polo) dat na 9000km al de geest gaf. Gelukkig voor de eigenares nog in garantie .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
problemen scirocco 1.4TSI
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk BerichtenIk weet niet in hoeverre er technische gelijkenissen zijn met een 1.4 maar deze week nog het verhaal gehoord van een 1.2 TSI'tje (Polo) dat na 9000km al de geest gaf. Gelukkig voor de eigenares nog in garantie .
Even een update over mijn golf 1.4 tsi 160pk... Die heeft het nu 960km uitgehouden met de "speciale" bougies die ze geplaatst hebben. De vorige hebben het 1000km uitgehouden...
Ik heb een blog gestart op http://tsiproblemen.blogspot.com
Comment
-
-
Doet verdacht veel denken aan de 1,6 drukgevoede benzinemotoren van BMW / PSA die naast de problemen met een verlopende distibutie eveneens een probleem hebben met koolaanslag en soms ook met een te hoog olieverbruik.
Rechtstreekse inspuiting is blijkbaar geen wondermiddel, eerder een kwelduivel.
Ik las onlangs over problemen bij directe benzineinspuiting ergens volgende redenering die mij wel logisch leek.
Bij de vroegere motoren niet rechtsreeks ingespoten paseerde je gasmengsel (lucht / benzine) voorbij je inlaatkleppen en dat zorgde voor een reinigende werking aangezien die lucht benzine bevat. Bij die nieuwe motoren komt er enkel lucht voorbij je kleppen, en jammer genoeg is die niet zo zuiver als je zou denken. De carterontluchting gaat immers ook langs daar en die bevat in lichte mate olienevel en verbrandingsresten. Dit is miniem, echter voldoende om de inlaatkleppen te laten aanladen met koolaanzetting met als gevolg...
Verbruiken jullie Tsi motoren olie, geeft hij soms ook bij uitlezen pingeldetectie?
Waar is de goede tijd van deftige atmoblokken zoals in mijn Xantia Activa V6, die heeft 2 maal zoveel inhoud (3,0 liter 24V) voor amper meer vermogen en koppel. En 't zal wel iets meer drinken maar 't is verdorie 200 keer betrouwbaarder en niet stuk te krijgen (nu bijna 180000 km) en blaakt van gezondheid.
Niet alle veranderingen zijn blijkbaar verbeteringen .
Ik hoop van harte dat al jullie problemen spoedig opgelost geraken .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk BerichtenDoet verdacht veel denken aan de 1,6 drukgevoede benzinemotoren van BMW / PSA die naast de problemen met een verlopende distibutie eveneens een probleem hebben met koolaanslag en soms ook met een te hoog olieverbruik.
Rechtstreekse inspuiting is blijkbaar geen wondermiddel, eerder een kwelduivel.
Ik las onlangs over problemen bij directe benzineinspuiting ergens volgende redenering die mij wel logisch leek.
Bij de vroegere motoren niet rechtsreeks ingespoten paseerde je gasmengsel (lucht / benzine) voorbij je inlaatkleppen en dat zorgde voor een reinigende werking aangezien die lucht benzine bevat. Bij die nieuwe motoren komt er enkel lucht voorbij je kleppen, en jammer genoeg is die niet zo zuiver als je zou denken. De carterontluchting gaat immers ook langs daar en die bevat in lichte mate olienevel en verbrandingsresten. Dit is miniem, echter voldoende om de inlaatkleppen te laten aanladen met koolaanzetting met als gevolg...
Verbruiken jullie Tsi motoren olie, geeft hij soms ook bij uitlezen pingeldetectie?
Waar is de goede tijd van deftige atmoblokken zoals in mijn Xantia Activa V6, die heeft 2 maal zoveel inhoud (3,0 liter 24V) voor amper meer vermogen en koppel. En 't zal wel iets meer drinken maar 't is verdorie 200 keer betrouwbaarder en niet stuk te krijgen (nu bijna 180000 km) en blaakt van gezondheid.
Niet alle veranderingen zijn blijkbaar verbeteringen .
Ik hoop van harte dat al jullie problemen spoedig opgelost geraken .
Mijn BMW heeft iets meer vermogen maar haalt dat uit een gouwe ouwe 2800cc 6-in-lijn. Na 230.000 km voelt dat blok aan alsof het nog een paar keer de wereld kan rondrijden...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenWat is het weer wat de Amerikanen altijd zeggen??
There's no substitute enz ....... (En dat zegden ze al ten tijde toen Renault met hun 1e turbo 1600cc uitkwam in de F1).
Kleine anekdote:
Ik lees maandelijks het Amerikaanse magazine Car & Driver. Deze maand staat er een test in met een nieuwe Buick (naam ontglipt me even), gebaseerd op een Opel Astra. Ze hebben er zelfs een eco-versie van: er zit slechts een 2.4 liter benzine in met 180 pk .
Hij krijgt commentaar, het zou een slome motor zijn.
Ik zweer nog steeds bij atmosferische benzines.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk volg dit dan ook tot op zekere hoogte.
Kleine anekdote:
Ik lees maandelijks het Amerikaanse magazine Car & Driver. Deze maand staat er een test in met een nieuwe Buick (naam ontglipt me even), gebaseerd op een Opel Astra. Ze hebben er zelfs een eco-versie van: er zit slechts een 2.4 liter benzine in met 180 pk .
Ik zweer nog steeds bij atmosferische benzines.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk volg dit dan ook tot op zekere hoogte.
Kleine anekdote:
Ik zweer nog steeds bij atmosferische benzines.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenMoesten ze die wagen hier invoeren kreeg de helft van België een "attaque". Is het soms de Regal ?'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Wel allemaal heel vervelend voor de getroffenen. Verder te gek voor woorden dat de service dan ook nog eens slecht/ondeskundig is.
Vraag anders Jeroen Dik van
http://www.jdengineering.nl/ eens wat hij van deze problemen weet.
Hij tuned deze motoren zelfs dus hij moet dan toch ook op de hoogte zijn. Ik weet gevallen van Golf V GTI's waar de dealers van alles vervingen bij een bepaald probleem en dan nog niet goed reden.
Bleek bij JD dat er maar 1 enkel onderdeel de zwakke schakel was maar de eigenaren zaten wel met onnodige hoge kosten bij hun dealers.
Bij het 160pk TSI blok zal het iets anders zijn maar wie weet kan hij raad geven. Hij is bovendien afhankelijker dan een VW-dealer of importeur.
Een vriend van me heeft een nieuwe Polo GTI, ik ben benieuwd hoelang die goed blijft draaien dan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk BerichtenOok dit probleem gehad, garage Rietje had toen een software update gedaan + bougies vervangen en nadien geen problemen meer gehad. Nu al +/- 10000km alweer.
Hopelijk geraakt het bij u ook zo snel opgelost...
Raar dat er sommigen zijn die eeuwig blijven sukkelen en andere direct opgelost zijn...
Misschien eens een andere garage uitproberen?
Comment
-
Volgens mijn garagehouder is VW op de hoogte van de problematiek maar kunnen ze geen prioriteit geven aan het uitwerken van een oplossing.
Bij mijn wagen is vandaag nog eens de compressie gemeten.
Resultaat: compressieverlies...
Ik blijf mijn bevindingen posten op http://tsiproblemen.blogspot.com
Comment
-
ja man, moet echt zwaar kut zijn voor je Bert.
Is niet plezierig als je meer in de garage staat met je auto dan er mee op de baan mee te tjezen.
Ze kosten genoeg & dan verwacht je dat het ook goed zit binnenin. Trouwens met alles zo, betaal je iets verwacht je dat het werkt.
Alsi k het zo lees krijg ik hartkloppingen over hoe het bij mij gaat zijn ;o
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bert_be Bekijk BerichtenVolgens mijn garagehouder is VW op de hoogte van de problematiek maar kunnen ze geen prioriteit geven aan het uitwerken van een oplossing.
Bij mijn wagen is vandaag nog eens de compressie gemeten.
Resultaat: compressieverlies...
Ik blijf mijn bevindingen posten op http://tsiproblemen.blogspot.comBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtencompressieverlies is in de meeste gevallen hetzelfde als motor (of minstens cilinderkop) naar de haaien.
Het maakt me dan ook wat ongerust dat de invoerder aan de garagehouder heeft gevraagd nog wat extra testen/metingen te doen op de motor.
Ik zou verwachten dat er tot vervanging van de motor zou overgegaan worden (zoals het in Duitsland gebeurt).
In de uitgebreide thread over deze problematiek op motor-talk.de staan enkele foto's van zuigers die "opgestookt" zijn: iemand met km-stand 12800 en hier iemand met 22000km...
Iemand heeft een schema gepost dat de vernietiging van de pistons zou kunnen verklaren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichtencompressieverlies is in de meeste gevallen hetzelfde als motor (of minstens cilinderkop) naar de haaien.
Maar ik vraag me iets af, je zegt van die kleppen en smering en zo. Diesels hebben toch altijd lucht langs de inlaatklep. Waarom die niet?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenOf een klep die niet goed meer afsluit. Je zegt zelf van die koolaanslag op de kleppen, als dit onregelmatig afzet op de kleppen (ik vermoed wegens bezuiginigen dat er geen rotocaps meer opzitten) dan krijg je dat de klep niet meer goed afsluit met compressieverlies tot gevolg.
Maar ik vraag me iets af, je zegt van die kleppen en smering en zo. Diesels hebben toch altijd lucht langs de inlaatklep. Waarom die niet?
Of bedoelde je het zo niet?
Comment
Comment