Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik weet niet in hoeverre er technische gelijkenissen zijn met een 1.4 maar deze week nog het verhaal gehoord van een 1.2 TSI'tje (Polo) dat na 9000km al de geest gaf. Gelukkig voor de eigenares nog in garantie .
Ik weet niet in hoeverre er technische gelijkenissen zijn met een 1.4 maar deze week nog het verhaal gehoord van een 1.2 TSI'tje (Polo) dat na 9000km al de geest gaf. Gelukkig voor de eigenares nog in garantie .
Weet u wat er precies de geest heeft gegeven? En weet u toevallig welke reparaties er werden uitgevoerd?
Even een update over mijn golf 1.4 tsi 160pk... Die heeft het nu 960km uitgehouden met de "speciale" bougies die ze geplaatst hebben. De vorige hebben het 1000km uitgehouden...
Doet verdacht veel denken aan de 1,6 drukgevoede benzinemotoren van BMW / PSA die naast de problemen met een verlopende distibutie eveneens een probleem hebben met koolaanslag en soms ook met een te hoog olieverbruik.
Rechtstreekse inspuiting is blijkbaar geen wondermiddel, eerder een kwelduivel.
Ik las onlangs over problemen bij directe benzineinspuiting ergens volgende redenering die mij wel logisch leek.
Bij de vroegere motoren niet rechtsreeks ingespoten paseerde je gasmengsel (lucht / benzine) voorbij je inlaatkleppen en dat zorgde voor een reinigende werking aangezien die lucht benzine bevat. Bij die nieuwe motoren komt er enkel lucht voorbij je kleppen, en jammer genoeg is die niet zo zuiver als je zou denken. De carterontluchting gaat immers ook langs daar en die bevat in lichte mate olienevel en verbrandingsresten. Dit is miniem, echter voldoende om de inlaatkleppen te laten aanladen met koolaanzetting met als gevolg...
Verbruiken jullie Tsi motoren olie, geeft hij soms ook bij uitlezen pingeldetectie?
Waar is de goede tijd van deftige atmoblokken zoals in mijn Xantia Activa V6, die heeft 2 maal zoveel inhoud (3,0 liter 24V) voor amper meer vermogen en koppel. En 't zal wel iets meer drinken maar 't is verdorie 200 keer betrouwbaarder en niet stuk te krijgen (nu bijna 180000 km) en blaakt van gezondheid.
Niet alle veranderingen zijn blijkbaar verbeteringen .
Ik hoop van harte dat al jullie problemen spoedig opgelost geraken .
Doet verdacht veel denken aan de 1,6 drukgevoede benzinemotoren van BMW / PSA die naast de problemen met een verlopende distibutie eveneens een probleem hebben met koolaanslag en soms ook met een te hoog olieverbruik.
Rechtstreekse inspuiting is blijkbaar geen wondermiddel, eerder een kwelduivel.
Ik las onlangs over problemen bij directe benzineinspuiting ergens volgende redenering die mij wel logisch leek.
Bij de vroegere motoren niet rechtsreeks ingespoten paseerde je gasmengsel (lucht / benzine) voorbij je inlaatkleppen en dat zorgde voor een reinigende werking aangezien die lucht benzine bevat. Bij die nieuwe motoren komt er enkel lucht voorbij je kleppen, en jammer genoeg is die niet zo zuiver als je zou denken. De carterontluchting gaat immers ook langs daar en die bevat in lichte mate olienevel en verbrandingsresten. Dit is miniem, echter voldoende om de inlaatkleppen te laten aanladen met koolaanzetting met als gevolg...
Verbruiken jullie Tsi motoren olie, geeft hij soms ook bij uitlezen pingeldetectie?
Waar is de goede tijd van deftige atmoblokken zoals in mijn Xantia Activa V6, die heeft 2 maal zoveel inhoud (3,0 liter 24V) voor amper meer vermogen en koppel. En 't zal wel iets meer drinken maar 't is verdorie 200 keer betrouwbaarder en niet stuk te krijgen (nu bijna 180000 km) en blaakt van gezondheid.
Niet alle veranderingen zijn blijkbaar verbeteringen .
Ik hoop van harte dat al jullie problemen spoedig opgelost geraken .
Ik volg je redenering... Bij moderne diesels heb ik hetzelfde gevoel. Allemaal wel zuinig en perfect op papier en zelfs op het moment dat ze door hun officiële cyclus gedraaid worden (ze zijn dan héél proper & schoon), maar na gebruik in het dagelijkse leven...
Mijn BMW heeft iets meer vermogen maar haalt dat uit een gouwe ouwe 2800cc 6-in-lijn. Na 230.000 km voelt dat blok aan alsof het nog een paar keer de wereld kan rondrijden...
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Wat is het weer wat de Amerikanen altijd zeggen??
There's no substitute enz ....... (En dat zegden ze al ten tijde toen Renault met hun 1e turbo 1600cc uitkwam in de F1).
Wat is het weer wat de Amerikanen altijd zeggen??
There's no substitute enz ....... (En dat zegden ze al ten tijde toen Renault met hun 1e turbo 1600cc uitkwam in de F1).
Ik volg dit dan ook tot op zekere hoogte.
Kleine anekdote:
Ik lees maandelijks het Amerikaanse magazine Car & Driver. Deze maand staat er een test in met een nieuwe Buick (naam ontglipt me even), gebaseerd op een Opel Astra. Ze hebben er zelfs een eco-versie van: er zit slechts een 2.4 liter benzine in met 180 pk .
Hij krijgt commentaar, het zou een slome motor zijn.
Ik zweer nog steeds bij atmosferische benzines.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Kleine anekdote:
Ik lees maandelijks het Amerikaanse magazine Car & Driver. Deze maand staat er een test in met een nieuwe Buick (naam ontglipt me even), gebaseerd op een Opel Astra. Ze hebben er zelfs een eco-versie van: er zit slechts een 2.4 liter benzine in met 180 pk .
Hij krijgt commentaar, het zou een slome motor zijn.
Ik zweer nog steeds bij atmosferische benzines.
Moesten ze die wagen hier invoeren kreeg de helft van België een "attaque".
Kleine anekdote:
Ik lees maandelijks het Amerikaanse magazine Car & Driver. Deze maand staat er een test in met een nieuwe Buick (naam ontglipt me even), gebaseerd op een Opel Astra. Ze hebben er zelfs een eco-versie van: er zit slechts een 2.4 liter benzine in met 180 pk .
Hij krijgt commentaar, het zou een slome motor zijn.
Ik zweer nog steeds bij atmosferische benzines.
Moesten ze die wagen hier invoeren kreeg de helft van België een "attaque". Is het soms de Regal ?
Moesten ze die wagen hier invoeren kreeg de helft van België een "attaque". Is het soms de Regal ?
Neen, net eens gekeken en de Regal is gebaseerd op de Insignia. Het is de Verano .
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Wel allemaal heel vervelend voor de getroffenen. Verder te gek voor woorden dat de service dan ook nog eens slecht/ondeskundig is.
Vraag anders Jeroen Dik van http://www.jdengineering.nl/ eens wat hij van deze problemen weet.
Hij tuned deze motoren zelfs dus hij moet dan toch ook op de hoogte zijn. Ik weet gevallen van Golf V GTI's waar de dealers van alles vervingen bij een bepaald probleem en dan nog niet goed reden.
Bleek bij JD dat er maar 1 enkel onderdeel de zwakke schakel was maar de eigenaren zaten wel met onnodige hoge kosten bij hun dealers.
Bij het 160pk TSI blok zal het iets anders zijn maar wie weet kan hij raad geven. Hij is bovendien afhankelijker dan een VW-dealer of importeur.
Een vriend van me heeft een nieuwe Polo GTI, ik ben benieuwd hoelang die goed blijft draaien dan!
Ook dit probleem gehad, garage Rietje had toen een software update gedaan + bougies vervangen en nadien geen problemen meer gehad. Nu al +/- 10000km alweer.
Hopelijk geraakt het bij u ook zo snel opgelost...
Ondertussen al +/- 18000km gedaan na de nieuwe bougies en rijdt nog steeds als een zonnetje. Geen enkel probleem meer gehad sindsdien.
Raar dat er sommigen zijn die eeuwig blijven sukkelen en andere direct opgelost zijn...
maar in de middenklasse gaat daar flink mis. Daar eindigt de Scirocco helemaal onderaan. Ruim een kwart van de Scirocco rijders had afgelopen jaar pech onderweg! Afgezien van motorische problemen kampt deze Volkswagen vaak met defecten aan de ramen, het schuifdak en het brandstofsysteem.
compressieverlies is in de meeste gevallen hetzelfde als motor (of minstens cilinderkop) naar de haaien.
Ja, dat weet ik.
Het maakt me dan ook wat ongerust dat de invoerder aan de garagehouder heeft gevraagd nog wat extra testen/metingen te doen op de motor.
Ik zou verwachten dat er tot vervanging van de motor zou overgegaan worden (zoals het in Duitsland gebeurt).
compressieverlies is in de meeste gevallen hetzelfde als motor (of minstens cilinderkop) naar de haaien.
Of een klep die niet goed meer afsluit. Je zegt zelf van die koolaanslag op de kleppen, als dit onregelmatig afzet op de kleppen (ik vermoed wegens bezuiginigen dat er geen rotocaps meer opzitten) dan krijg je dat de klep niet meer goed afsluit met compressieverlies tot gevolg.
Maar ik vraag me iets af, je zegt van die kleppen en smering en zo. Diesels hebben toch altijd lucht langs de inlaatklep. Waarom die niet?
Of een klep die niet goed meer afsluit. Je zegt zelf van die koolaanslag op de kleppen, als dit onregelmatig afzet op de kleppen (ik vermoed wegens bezuiginigen dat er geen rotocaps meer opzitten) dan krijg je dat de klep niet meer goed afsluit met compressieverlies tot gevolg.
Maar ik vraag me iets af, je zegt van die kleppen en smering en zo. Diesels hebben toch altijd lucht langs de inlaatklep. Waarom die niet?
Comment