Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben van plan om mij een scirocco 1.4tsi 160pk aan te schaffen.
Nu dat ik dit gelezen heb, is deze motor dan zo onbetrouwbaar ?
Het is een scirocco van 2009 dus voor het bouwjaar dat het zou opgelost zijn, doen of niet ?
Ik ben van plan om mij een scirocco 1.4tsi 160pk aan te schaffen.
Nu dat ik dit gelezen heb, is deze motor dan zo onbetrouwbaar ?
Het is een scirocco van 2009 dus voor het bouwjaar dat het zou opgelost zijn, doen of niet ?
Ik ben van plan om mij een scirocco 1.4tsi 160pk aan te schaffen.
Nu dat ik dit gelezen heb, is deze motor dan zo onbetrouwbaar ?
Het is een scirocco van 2009 dus voor het bouwjaar dat het zou opgelost zijn, doen of niet ?
Ik zou het ook zo laten, de wagen is uit garantie en de invoerder (D'IETEREN) noemt het wel klantendienst maar het is eigenlijk een soort van afwimpeldienst: trek uwe plan met onze constructiefouten.
Eventueel meer te overwegen als je bij een Dealer koopt met 2 jaar garantie, maar wat dan na die 2 jaar?
Ik ben van plan om mij een scirocco 1.4tsi 160pk aan te schaffen.
Nu dat ik dit gelezen heb, is deze motor dan zo onbetrouwbaar ?
Het is een scirocco van 2009 dus voor het bouwjaar dat het zou opgelost zijn, doen of niet ?
Er zijn er met motorproblemen... Maar zijn er evenveel die geen problemen hebben, die hoor je meestal niet op het internet.
Ik heb ook even last gehad van haperen maar na softwareupdate en nieuwe bougies was alles opgelost. Motoren die blijven sukkelen zijn kapot gereden door met het stotteren te blijven rijden en kunnen dan ook enkel maar hersteld worden door een ruilmotor.
De pagina bestaat niet of er is een typfout ingeslopen. Probeer anders onze site te doorzoeken met de zoekbalk hierboven of ga terug naar “Home”
Het gaat hier weliswaar over de THP motoren maar de problematiek van de TSI's is gelijkaardig. Daar heb dan nog de compressor erbij wat het zelfs nog ingewikkelder maakt... Ik heb al uit verschillende bronnen los van elkaar gehoord dat dit qua ontwerp een heel fragiele motor is.
Welke problemen waren er eigenlijk bij de THP's, want heb daar nooit iets van gehoord?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
November 2011 zijn er nieuwe bougies geplaatst in mijn auto.
Maanden gereden zonder problemen. Sinds kort merk ik terug af toe stotteren bij het optrekken toerenteller naald beweegt dan even met een verschil van ongeveer 200t/min. Het is voorlopig enkel bij een koude motor en bij lichte accelleratie zoals bij indraaien of vetrekken vanuit stilstand. Voorlopig nog geen lichtjes die gaan branden op mijn dashboard. Hopelijk begint de ellende niet weer (zucht). Iemand nog ideeën?
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Het is zover. Mijn ketel staat aan de kant sinds gisteravond.
De dag startte met niks speciaals buiten de gekende kleine schokjes die af en toe optreden bij lichte accelleratie en koudstart. Maar toen ik en mijn vriendin 's avonds een hapje gingen gaan eten begon er na ongeveer 6km een lampje "remvloeistof controleren" branden. Direct wagen aan de kant gezet, contact afgelegd een 30 seconden gewacht en herstart. Alles was terug normaal. Na 200m ging hetzelfde lampje "remvloeistof controleren" branden met ook terug lampje "uitlaatgasstoring". Na herstart bleef deze laatste toch branden. Ben onmiddelijk naar huis gereden en de auto in garage gezet. Het word weer de dealer raadplegen. 1 klein probleem, het is weekend en dan nog een verlengd.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Deze morgen de wagen nog eens gestart om te kijken als er iets veranderd was. En ja het lampje van de "remvloeistof" controleren was weg maar het lampje van mij "ABS" was er nu samen met dat "uitlaatgasstoring" lampje. Ik snap het niet echt meer.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Ik snap niet dat ze die 1.4tsi met 160pk nog durven te verkopen. De seat leon met 1.8tsi met 160pk is volgens veel ervaringen van gebruikers bijna even zuinig als de 1.4tsi en bovendien een heel stuk betrouwbaarder.
Ik snap zelfs niet dat ze die dingen op de markt gebracht hebben. Je leest toch altijd over "duurtesten in de meest extreme omstandigheden" etc. etc. als ze een nieuwe motor aanbieden. Blijkbaar hebben ze die duurtesten in dit geval niet helemaal goed uitgevoerd ofwel...helemaal niet => volgens mij zijn de consumenten tegenwoordig de duurtesters
Ik heb nochtans veel research gedaan als ik mijn nieuwe wagen heb aangeschaft. Denk dat ik zo een jaar op voorhand gaan kijken ben naar wat ik wou en wat in mij budget paste. Nergens vond ik grote klachten over de scirocco of dat type motor. Had er alle vertrouwen in omdat deze 1.4 TSI al in de golf V stak alsook in de Golf VI. De enige klachten die ik vond was over het piepend geluidje en daar heb ik bijna of geen last van gehad. Ik heb ook een hele dag test gereden met een golf VI met dezelfde motor en DSG-bak.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment