Mededeling

Collapse
No announcement yet.

problemen scirocco 1.4TSI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    nu ik dit allemaal gelezen heb ben ik blij dat we die motor niet gekozen hebben.
    Maar over de service van vw kan ik wel zeggen dat ie ook niet meer is wat ie geweest is.
    Wat een gevoel van onmacht moet je hebben...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      volgens mij zijn de consumenten tegenwoordig de duurtesters
      Je moet daar zelfs niet aan twijfelen...
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #83
        En ik dacht dat een distibutieketting degelijker was als een tandriem. Mooi niet dus aangezien zowel VAG als PSA/BMW er meer problemen mee heeft dan hen lief is. Zelfde (goedkope / slechte) fabrikant uit Chakawaka?
        In alle gaval flinke portie miserie voor de klant en dat zou absoluut niet mogen. Begrijp ook niet goed waarom lampjes van remvloeistof en/of ABS mee gaan branden, lijkt wel zo'n typische maandagauto te zijn.
        Hopelijk worden je problemen door de dealer erkend en uiteindelijk ook eens definitief opgelost, anders zou ik hem al snel van de hand doen zelfs met verlies want dit wordt een straatje zonder eind .
        In feite zouden ze verplicht moeten worden om zo'n wagens terug te nemen en te ontmantelen of verschroten zodat niemand anders er ellende mee zou gaan hebben.
        We leven met je mee en duimen voor die definitieve oplossing .

        Comment


        • #84
          Auto is met veel schokken in de garage geraakt. Hoge toeren of lage toeren koud of warm deed er niet toe spel bleef tegenpruttelen. Het was alvast niet de software. Er zou een sensor stuk zijn die o.a. het mengsel benzine lucht regelt. Moest besteld worden. En nu hopen dat hij de rest van zijn dienst jaren geen kuren meer heeft. We zitten in de heflt!
          Daarna ander en beter!
          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
          2014 Opel Astra OPC
          2015 Audi TT TDI S-Line

          Comment


          • #85
            Veel succes , wij volgen mee !

            Comment


            • #86
              Morgen mag ik mijn beestje terug gaan halen. Hij was vandaag al gemaakt maar kon er niet geraken.
              Ik had voorlopig een Passat 2.0TDI meegekregen. Goede auto en die soepel en vlot rijdt.
              Maar mis toch wel een beetje mijn TSI. Dat spel blijft trekken en deze niet.
              Thanks voor jullie medeleven. Nu duimen maar.
              2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
              2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
              2014 Opel Astra OPC
              2015 Audi TT TDI S-Line

              Comment


              • #87
                Hoop dat ik dit niet krijg met de 1.4 122pk. Nog niet veel gelezen over problemen daarmee. Wel een k*tmotor om in file mee te rijden, die schokt altijd in 2de en 1ste als je in te lage toeren rijd en (bijna) geen gas geeft

                Comment


                • #88
                  Bij de 1.2 driecilinder van VAG zijn er vroeger ook problemen geweest.
                  Ketting die uitrekt, kettinggeleiders die uitslijten, spanelement dat niet werkt, etc

                  Oplossing:
                  Volledige distributie vervangen.
                  Nieuwe tandwielen, ketting, geleiders, spanelement, etc.
                  Kostprijs onderdeel: 92,40 + BTW

                  Conclusie:
                  Voor dat geld kan je niks fatsoenlijk maken !

                  Comment


                  • #89
                    pon - nederlands importeur vw - bevestigt problemen met tsi-motoren



                    d'ieteren blijft stil

                    Comment


                    • #90
                      Nu dit is even off topic, maar ik hoor de laatste tijd ook meer problemen met de 1.6tdi van volkswagen. Te (zwak) uitgevoerde EGR klep die dus al veel te snel vervangen moeten worden, hoog olieverbruik, stuk meer verbruiken dan op papier...
                      Ik denk dat die milieu normen kwa uitstoot de gewone werkende mens die de auto dagdagelijks nodig heeft een pak geld gaat kosten:-)

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                        Tja , helaas is het bij een aantal merken / invoerders/garages gangbare praktijk om gekende problemen (al dan niet constructiefouten) staalhard te negeren of vragen v klanten ivm garantie af te wimpelen met "tiens dat hebben we nu nog nooit voorgehad , wat heeft U med die wagen uitgestoken ?" - terwijl ze dat probleem mss wekelijks of meer onder ogen krijgen en er internationaal terugroepacties of coulance regelingen in verlengde garantie op onderdelen in kwestie zijn .

                        Sommige garages/invoerders hanteren ook gangsterpraktijken : ze laten klant betalen voor herstelling maar laten zich tweede keer voor zelfde herstelling betalen door invoerder of constructeur .
                        Als je zoiets vermoed ,vraag je best Uw defect onderdeel mee , kan nog als didactisch materiaal voor leerlingen automechanica dienen bvb en anders breng je het zelf naar containerpark of schroothandel ; want om garantie te claimen bij invoerder/constructeur moeten ze het defecte onderdeel meestal terugsturen , als ze U geen herstelling onder garantie willen geven moet je hun dat extra geld ook niet gunnen want jij hebt er al voor betaald dus onderdeel is van U en jij doet ermee wat je wil .

                        Bvb : LuchtMassaMeters (LMM) oftewel MAF ,


                        Problemen met VW TSI-motoren

                        door Theo Kuijpers AMSTERDAM - Importeur Pon in Leusden bevestigt dat er met bepaalde types van de TSI-motoren zich problemen met de distributieketting kunnen voordoen. In het ergste geval kan de schade aan de motor in de duizenden euro's lopen.
                        ONDERZOEK

                        In Duitsland wordt Volkswagen al enige tijd overstelpt met klachten over onder meer de 1,4 liter TSI-motoren, die onder meer in de Golf, Touran en Tiguan liggen. Bij het Duitse autoblad Autobild hebben zich al tientallen gedupeerden gemeld met problemen die door een te slappe distributieketting zouden zijn veroorzaakt. Het ging daarbij vooral om de 1,4 liter TSI motoren (140 pk) die in 2006 en 2007 zijn gebouwd.
                        De problemen blijken tussen de 40.000 en 70.000 kilometer aan het licht te komen. Bij het starten van de koude motor klinkt er een ratelend geluid en kan er tevens een waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel gaan branden. Onderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat er sprake is van een opgerekte distributieketting. De oorzaak hiervan is nog onbekend. Volgens VW moet een distributieketting een motorleven lang meegaan. Ook in ons land hebben zich al de nodige gedupeerden gemeld.


                        BESLOTEN

                        Volgens een woordvoerder van Pon gaat het niet alleen om de 1.4-versie maar ook om de 1.2 TSI-motor. Van deze laatste motor gaat het om zo'n 900 exemplaren waarvan inmiddels 85% van een nieuwe distributieketting is voorzien. Bij de 1.4 gaat het om een klein deel van de ruim 50.000 motoren, die er in ons land rondrijden.

                        De importeur heeft inmiddels besloten dat er een coulanceregeling geldt voor auto's vanaf 2006.







                        http://www.autoweek.nl/autonieuws/19288/kettingproblemen-bij-vw-tsi-motoren-herkenbaar


                        http://www.autoweek.nl/video/2881/journaal-tsi-motoren









                        dieselsound : http://www.youtube.com/watch?v=n4SUHKxEVhU



                        Terugroepacties. Volgens cijfers treffen ze vroeg of laat maar liefst één op de vier autobezitters. Wat moet je weten, hoe voorkom je problemen, en zi...




                        So if you have a Polo GTI it is worth keeping an eye on the oil level and possibly the coolant level at the Polo EVO had on test had also used around 600ml of engine coolant.






                        Sind die Steuerketten-Probleme bei den TSI-Motoren von VW noch viel größer als befürchtet? Im Kummerkasten von AUTO BILD häufen sich Beschwerden.






                        Aantal recalls :

                        Welke auto's werden waarom teruggeroepen ?


                        Waarom riepen autofabrikanten het afgelopen jaar bepaalde modellen terug? Een overzicht.











                        Last edited by ; 07/05/2012, 18:28.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                          Bij de 1.2 driecilinder van VAG zijn er vroeger ook problemen geweest.
                          Ketting die uitrekt, kettinggeleiders die uitslijten, spanelement dat niet werkt, etc

                          Oplossing:
                          Volledige distributie vervangen.
                          Nieuwe tandwielen, ketting, geleiders, spanelement, etc.
                          Kostprijs onderdeel: 92,40 + BTW

                          Conclusie:
                          Voor dat geld kan je niks fatsoenlijk maken !
                          en nu de totaalprijs inclusief werkuren...
                          hebben bij mij thuis (auto van de ouders) ooit ook zoiets voorgehad, kostprijs onderdeel = +- 50 euro, 2 dagen later een factuur van + 800 euro rijker
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

                          Comment


                          • #93
                            Eindelijk: VW reageert op falende TSI-motoren :

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                              en nu de totaalprijs inclusief werkuren...
                              hebben bij mij thuis (auto van de ouders) ooit ook zoiets voorgehad, kostprijs onderdeel = +- 50 euro, 2 dagen later een factuur van + 800 euro rijker
                              Werkuren hebben niets met de kwaliteit van het onderdeel te maken.
                              Ik zeg gewoon dat je voor 92,40 + BTW geen kwalitatieve distributieset kan maken !!

                              Comment


                              • #95
                                echt? ik koop de mijne nogtans voor 50 euro. ( timing chain + gears )

                                het is een massaproduct dat op zich maar uit wat metaal bestaat. nothing fancy.

                                Comment


                                • #96
                                  D'Ieteren komt soms na de garantie niet tussen zelf als dat in andere landen wel gebeurt...
                                  Last edited by ; 29/05/2012, 02:45.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Ik heb sinds enige tijd last van snel draaiende motor bij opstarten.
                                    Dan draait ie rond 1500 toeren met verbruik van 5,5l/100km. Dit is alleen en meestal bij het opstarten als hij koud staat, bv. 's morgens.
                                    Denk niet dat dit normaal is toch?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Opvallend dat het de kleine downsize motoren zijn (1.2 en 1.4) en dan nog het meest die met turbo + compressor (160pk). Ik neem aan dat de 122pk versie veel minder problemen geeft?
                                      1.8 en 2.0 TSI (klassieke enkele turbo neen?) ontspringen de dans.

                                      Veel pk's uit weinig cc puren is dan ook typisch formule 1: fantastisch ... voor een enkele race

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk Berichten
                                        Ik heb sinds enige tijd last van snel draaiende motor bij opstarten.
                                        Dan draait ie rond 1500 toeren met verbruik van 5,5l/100km. Dit is alleen en meestal bij het opstarten als hij koud staat, bv. 's morgens.
                                        Denk niet dat dit normaal is toch?
                                        bij koudstart wel hoor, als hij na 5-10 min terug op een laag toerental valt..

                                        Comment


                                        • We zijn nu 3 maand verder en spel draait nog steeds zoals moet zijn.
                                          Ze hebben uiteindelijk een stekker vervangen van een sensor. De draden waren een deel afgebroken. Mss was dit ook wel de oorzaak maanden geleden en dat dit toen enkel slecht contact gaf nu en dan.
                                          In ieder geval het heeft mij een dikke 200euro gekost en dit hele bedrag ging bijna inegraal naar werkuren van testcentrum.

                                          @DUTRY R: Mijn motor draait koud een tussen 1000 en 1200T/min en bij stationair draaien ongeveer 850T/min
                                          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                                          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                                          2014 Opel Astra OPC
                                          2015 Audi TT TDI S-Line

                                          Comment

                                          Working...
                                          X